1352 UCHWAŁA
ZARZĄDU GMINY W GŁOGOWIE z dnia 9 marca 2001 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z
wykonania budżetu gminy Głogów za 2000 rok Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996
r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 136 ust. 1 ustawy z dnia 26
listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z
późn. zm.) Zarząd Gminy w Głogowie uchwala, co następuje: |
§
1
Przyjmuje się sprawozdanie z
wykonania budżetu gminy Głogów za 2000 rok. Sprawozdanie w części tabelarycznej
i opisowej stanowi załącznik do uchwały.
§ 2
Sprawozdanie, o którym mowa w § 1,
przedkłada się:
1. Regionalnej
Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu,
2. Komisji
Rewizyjnej Rady Gminy w Głogowie,
3. Radzie Gminy
w Głogowie.
§
3
Uchwała wchodzi w życie z dniem
podjęcia i podlega opublikowaniu w
Dzienniku Urzędowym Województwa
Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
ZARZĄDU
ANDRZEJ KRZEMIEŃ
ZA 2000 ROK
Budżet
gminy na 2000 rok uchwalono po stronie dochodów na kwotę 7.250.115,- zł,
natomiast po stronie wydatków na 9.020.115,- zł. Niedobór wynosił 1.770.000,-
zł, na który składały się: przychody – zaplanowany kredyt z banku na zadanie
„Rozbudowa szkoły w Przedmościu” – 1.880.000,- zł oraz rozchody – 110.000,- zł
– spłata pożyczki zaciągniętej z WFOŚiGW na zadanie „Budowa kanalizacji Serby –
etap I”. W ciągu roku Zarząd podjął 13 uchwał w sprawie zmian budżetu i w
budżecie. Zmiany w planie wydatków polegające na przenoszeniu wydatków z
rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wydatki, rezerwy celowej oraz zmiany planu
dochodów i wydatków związanych z wprowadzeniem w trakcie roku budżetowego
zmianami kwot dotacji celowych i zmiany w planie dochodów wynikające ze zmian
kwot subwencji w wyniku podziału rezerw, Zarząd dokonywał po uzyskaniu
pozytywnej opinii Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego. Rezerwę
celową w kwocie 125.287,- zł
rozdysponowano na zwiększenie planu wydatków: Publicznego Przedszkola w Serbach – 72.906,- zł i jednostek kultury:
bibliotek – 34.356,- zł, GOK-u 525,-
zł, świetlic 17.500,- zł. Rezerwę ogólną w kwocie 50.000,- zł przeznaczono
na zwiększenie planu wydatków: szkół o 28.242,- zł na wypłatę wynagrodzeń nauczycieli,
8.654,- zł – szkoła Wilków w związku z odprawa emerytalną i nagrodami
jubileuszowymi pracowników, 3.800,- zł – szkoła Serby na wypłatę odszkodowania
z tytułu choroby zawodowej nauczyciela, 1.009,- zł – na nagrodę jubileuszową
konserwatora, dofinansowanie obozu dla dzieci – 1.500,- zł, wyposażenie sali komputerowej
gimnazjum nr 4 w Głogowie – 2.000,- zł, opłata za pobyt na obozie „Letniej
Akademii Języka Polskiego” młodzieży z polskich rodzin z Białorusi – 1.000,-
zł, wypłata dodatków mieszkaniowych – 2.000,- zł i odszkodowanie za
naprawę zalanego sprzętu – 1.795,- zł.
Rada Gminy podjęła 7 uchwał, którymi
dokonano zmian planu i w planie budżetu. Zmiany planu budżetu dotyczyły zmian
dotacji na zadania zlecone i własne, dotacji z funduszy celowych, opłat za
zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, darowizny, odpłatności za pobyt w
przedszkolu, środków z rozliczenia inwestycji, części oświatowej, podstawowej i
rekompensującej subwencji ogólnej, udziałów we wpływach z podatku dochodowego,
dotacji realizowanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu
terytorialnego oraz innych wpływów. Po wprowadzonych zmianach plan dochodów
wynosił 7.417.650,- zł, natomiast wydatków 9.187.650,- zł.
Dochody w
2000 roku zostały zrealizowane w wysokości 7.340.441,- zł na przewidywane w
planie 7.417.650,- zł, co stanowi 98,96% planu.
Realizacja dochodów z poszczególnych źródeł
przedstawia się następująco:
Lp. |
Wyszczególnienie |
Plan |
Wykonanie |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
I. |
DOCHODY WŁASNE |
3.505.290 |
3.433.422 |
97,95 |
|
z tego: |
|
|
|
1. |
Udział we wpływach z podatku doch.
od osób prawnych i jedn. org. nieposiad. osobow. prawnej |
10.000 |
16.103 |
161,03 |
2. |
Udziały we wpływach z podatku doch. od osób fizycznych |
770.984 |
684.460 |
88,78 |
3. |
Podatek rolny |
280.924 |
265.000 |
94,33 |
4. |
Podatek od nieruchomości |
1.274.189 |
1.241.964 |
97,47 |
5. |
Podatek leśny |
7.227 |
7.374 |
102,03 |
6. |
Podatek od środków transportowych |
56.194 |
56.994 |
101,42 |
7. |
Podatek doch. od osób fiz. prow.
dział. gosp. opłacany w formie karty pod. |
12.000 |
20.991 |
174,92 |
8. |
Podatek od spadków i darowizn |
1.000 |
5.918 |
591,80 |
9. |
Opłata skarbowa |
120.000 |
119.557 |
99,63 |
10. |
Opłata eksploatacyjna |
4.000 |
2.343 |
58,57 |
11. |
Dochody z majątku gminy w tym:
– dzierżawa gruntów
– czynsze lokali mieszkaniowych
– czynsze lokali użytkowych
– wieczyste użytkowanie
– wpływy ze sprzedaży w tym:
– sprzedaż działek |
392.099 45.000 36.525 15.574 15.000 280.000 |
580.733 47.004 35.375 26.161 11.688 460.505 187.740 |
148,11 |
cd.
tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
– sprzedaż młyna Przedmoście
– działka Ruszowice MADA
– rat z tyt. sprzedaży mieszkań i działek
– wpłata na poczet kupna nieruchomości „KOMAK”
– przekształcenie z wieczystego użytkowania w prawo własności –
sprzedaż przyłącza energetycznego do zasilania przepompowni Ruszo-wice
Zakład Energ. |
|
27.000 62.000 132.341 48.450 1.082 1.892 |
|
12. |
Podatek od posiadania psów |
250 |
140 |
|
13. |
Pozostałe dochody z tego: – opłata adiacencka – odsetki bankowe – odsetki za nieterminowe wpłaty
należności – odpłatność za pobór wody – odpłatność za ścieki – odpłatność za usługi opiekuńcze – rożne rozliczenia z lat
ubiegłych, z rozliczenia inwestycji i inne – opłata za zezwolenia na alkohol – tenuta dzierżawna terenów
łowieckich – za składowanie śmieci – odpłatność za pobyt w
przedszkolu – pozostałe dochody: opł. prolong.
administr. prowizja za znaki i inne – darowizna z Telewizji Polskiej |
576.423 200.000 30.000 14.000 168.235 53.832 2.000 12.073 68.723 2.800 1.000 9.660 4.100 10.000 |
431.845 88.567 18.431 26.329 162.340 25.244 2.035 10.335 68.723 1.675 864 9.540 7.762 10.000 |
74,92 |
II. |
DOTACJE CELOWE |
2.326.691 |
2.321.350 |
99,77 |
|
z tego: |
|
|
|
1. |
Na zadania własne gminy w tym: – na ZFŚS emerytów i rencistów
nauczycieli – na zakup podręczników dla szkół – na wypłatę dodatków
mieszkaniowych – na stypendia i zasiłki losowe
dla uczniów – na dokształcanie nauczycieli – na remont i modernizację szkoły – na dożywianie uczniów – na wynagrodzenia nauczycieli – na
wyposażenie gimnazjum |
199.375 11.539 749 17.766 1.574 1.200 100.000 11.497 25.050 30.000 |
199.375 11.539 749 17.766 1.574 1.200 100.000 11.497 25.050 30.000 |
|
2. |
Na zadania zlecone gminom w tym: – usługi opiekuńcze – zasiłki i pomoc w naturze – terenowe ośr. pom. społ. – zlecone z zakresu administracji
rządowej – wybory Prezydenta RP – oświetlenia dróg, których gmina
nie jest zarządcą – na prowadzenie i aktualiz.
rejestru wyborców – na zadania obrony cywilnej i
pozost. zadań obronnych – na opłacenie skł. na ubezp.
zdrowotne świadczeń z GOPS – zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne
i wychowawcze –
aktualizacja wykazów gospodarstw i działek rolnych |
497.039 51.727 216.540 99.600 58.000 6.504 34.000 620 650 7.922 20.316 1.160 |
491.698 48.631 216.538 99.491 58.000 6.504 31.915 620 650 7.873 20.316 1.116 |
|
3. |
Na
zadania realizowane na podstawie porozumień miedzy jedn. samorz. teryt.
(powiat głogowski) |
5.479 |
5.479 |
|
4. |
Dotacje z funduszy celowych w tym: – na
zadania bieżące (Fund. Kombat.) |
1.624.798 7.936 |
1.624.798 7.936 |
|
cd.
tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
– na realizację
inwestycji: na budowę
kanalizacji Serby –
etap II
(WFOŚiGW) – na modernizację
kotłowni w rozbudow.
szkole w Przedmościu
(WFOŚiGW) |
1.571.862 45.000 |
1.571.862 45.000 |
|
III. |
SUBWENCJA OGÓLNA w tym: – część podstawowa – część oświatowa – część rekompensująca
z tego: – dochody z podatku od środków
transportu – z tytułu ulg i zwolnień
ustawowych |
1.585.669 37.165 1.328.806 219.698 139.484 80.214 |
1.585.669 37.165 1.328.806 219.698 139.484 80.214 |
100,00 |
|
DOCHODY OGÓŁEM |
7.417.650 |
7.340.441 |
98,96 |
Analizując wykonanie dochodów,
należy stwierdzić, że najmniejsze wykonanie jest w dziale 40 – 44,55%, co jest
spowodowane brakiem wykonania dochodów dotyczących opłaty adiacenckiej za
kanalizację i wodociągi. Kwotę 23.420 zł rozłożono na raty. Mniejsze wpływy z
tyt. podłączenia do istniejącej kanalizacji w Ruszowicach oraz powierzchni
wchodzącej w skład gospodarstw rolnych wyniosły 23.201, zł.
W dziale 45 – 59,82% mniejsze
wykonanie niż zaplanowano (przy planie brano pod uwagę wykonanie roku poprzedniego)
wpływy z dzierżawy terenów łowieckich.
W dziale 94 – 61,44% – odsetki od
środków na rachunkach bankowych, w dziale 89 – 67,89% mniejsze wpływy z opłaty
eksploatacyjnej. W pozostałych działach wykonanie dochodów wynosi od 96,05% w
dziale 90, co jest związane z mniejszymi wpływami udziałów we wpływach z
podatku dochodowego od osób fizycznych (wpłynęło 88,78%, tj. mniej o 86.524,
zł), do 100,13% w dziale 79. W dziale 74 wykonanie 148,69% wiąże się z
większymi dochodami z majątku gminy.
Skutki
obniżenia górnych stawek podatków za 2000 rok wyniosły 186.681 zł, w tym: od
podatku rolnego – 12.721, zł, od podatku od nieruchomości – 173.960, zł.
Ogółem skutki udzielonych przez
gminę ulg, odroczeń, umorzeń i zwolnień w 2000 roku wyniosły 180.008, zł, w
tym: skutki udzielonych odroczeń – 55.637, zł (w podatku rolnym – 19.664, zł, w
podatku od nieruchomości – 19.789, zł, w
podatku od środków transportowych – 16.184, zł); skutki udzielonych
umorzeń – 25.932, zł (w podatku rolnym – 10.422, zł, podatku od nieruchomości –
13.535, zł, podatku od środków transportowych – 1.975, zł); skutki zwolnień
(jednostki: GOPS, GOK, przedszkole oraz działki dożywotnie i budynki gospodarcze)
– 98.439, zł.
Ogółem zaległości
w 2000 roku wyniosły 393.140, zł.
Największe
zaległości wystąpiły: w podatku od nieruchomości – 135.770 zł, w tym odroczenia
i rozłożenia na raty – 19.789, zł; w podatku rolnym – 73.706, zł, w tym
odroczenia i rozłożenia na raty – 19.664, zł; odpłatność za pobór wody –
40.143, zł i ścieki – 5.153, zł; czynsze mieszkaniowe – 20.063, zł, opłata
adiacencka – 64.867, zł, w tym rozłożenia na raty – 23.420, zł; podatek od
środków transportowych – 19.296, zł, w tym odroczenia i rozłożenia na raty –
16.184, zł; wieczyste użytkowanie – 15.383, zł.
Na wszystkie zaległości wystawiono upomnienia i
tytuły wykonawcze.
Nadpłaty wyniosły 29.021, zł.
Największa nadpłata w kwocie 23.264, zł w podatku od nieruchomości powstała w
wyniku złożonej korekty deklaracji przez Hutę Miedzi Głogów.
DOCHODY BUDŻETU GMINY GŁOGÓW
Wykonanie za 2000 rok
Dział |
Wyszczególnienie |
Budżet na
2000 r. wg uchwał |
Wykonanie |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
40 |
Rolnictwo |
200.000 |
89.101 |
44,55 |
45 |
Leśnictwo |
2.800 |
1.675 |
59,82 |
70 |
Gospodarka komunalna |
1.828.929 |
1.792.861 |
98,03 |
74 |
Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi
komunalne |
392.099 |
582.998 |
148,69 |
79 |
Oświata i wychowanie |
224.772 |
225.066 |
100,13 |
86 |
Opieka społeczna |
435.304 |
432.383 |
99,33 |
89 |
Różna działalność |
5.160 |
3.503 |
67,89 |
90 |
Doch. od osób praw., od os. fiz. i
innych jedn. nieposiad. osobow. prawnej |
2.550.868 |
2.450.084 |
96,05 |
cd.
tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
91 |
Administracja państwowa i samorządowa |
154.275 |
153.129 |
99,26 |
93 |
Bezpieczeństwo publiczne |
300 |
300 |
100,00 |
94 |
Finanse |
30.000 |
18.431 |
61,44 |
97 |
Różne rozliczenia |
1.585.669 |
1.583.436 |
99,86 |
98 |
Obrona narodowa |
350 |
350 |
100,00 |
99 |
Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i
sądow. |
7.124 |
7.124 |
100,00 |
|
Ogółem |
7.417.650 |
7.340.441 |
98,96 |
Wydatki
budżetu gminy w 2000 roku zostały
zrealizowane w wysokości 9.074.506,- zł na przewidywane w planie
9.187.650,- zł, co stanowi 98,77% planu rocznego i przedstawiają się
następująco:
DZIAŁ 40 – ROLNICTWO
– plan 73.300,- zł – wykonanie 63.988,- zł,
w tym:
Rozdział
4406 – plan 10.200,- zł,
wydatkowano 9.826,- zł, z tego: obsługa jazów – 1.138,- zł, oczyszczenie
przepustu i odwodnienie drogi w Przedmościu – 634,- zł, konserwacja rowów: w
Ruszowicach – 1.992,- zł, w Szczyglicach – 1.599,- zł i Przedmościu – 4.095,-
zł, zakup kręgów na przepust rowu melioracyjnego –
368,- zł.
Rozdział
4495 – plan 63.100,- zł,
wydatkowano 54.162,- zł: wyceny nieruchomości – 27.696,- zł, ogłoszenia w
prasie – 2.904,- zł, opłata za pobór wody z ujęć Borek, Wilków, Turów oraz
wyłączenie gruntów z produkcji rolnej – 2.196,- zł. Kwotę 21.366,- zł
wydatkowano na wyrysy i podziały działek, sporządzenie i wznowienie granic,
sporządzenie map ewidencyjnych, opłaty sądowe i skarbowe oraz inne usługi.
DZIAŁ 50 – TRANSPORT – plan 45.070,- zł, wykonanie – 38.834,- zł, w
tym:
Rozdział
5613 – plan 45.070,- zł,
wydatkowano 38.834,- zł: na zimowe utrzymanie dróg – 10.826,- zł, materiały i
wykonanie znaków drogowych – 991,- zł, zakup i transport szlaki na drogi gminne
– 780,- zł, remont ul. Białej w Ruszowicach – 2.675,- zł, projekt na
remont chodnika w Serbach – 4.000,- zł, remont nawierzchni drogi Borek –
Zabornia – 6.506,- zł, równanie drogi w Serbach – 1.134, zł. Na rachunek
inwestycyjny przekazano 11.922,- zł na finansowanie zadania „Budowa chodnika w
Przedmościu”.
DZIAŁ 70 – GOSPODARKA KOMUNALNA – plan
2.219.303,- zł, wykonanie – 2.173.436,- zł, w tym:
Rozdział
7262 – plan 140.342,- zł,
wydatkowano – 126.442,- zł z przeznaczeniem na: opłaty za oświetlenia dróg –
66.701,- zł (w tym z dotacji na drogi, których gmina nie jest zarządcą – na
plan 23.235,- zł wydatkowano 21.810,- zł), konserwacja i eksploatacja urządzeń
oświetleniowych – 34.467,- zł (w tym z dotacji na plan 10.765,- zł, wydatkowano
– 10.105,- zł), wykonanie oświetlenia w Wilkowie – 2.700,- zł – naprawa zegara
i części do zamontowania lampy – 574,- zł. Na rachunek inwestycyjny
przekazano 22.000,- zł na finansowanie zadania „Budowa linii energetycznej do
zasilania oświetlenia ulicznego Serby, Wilków”.
Rozdział
7395 – plan 2.078.961,- zł, wykonanie
– 2.046.994,- zł, z tego: wynagrodzenia dla pracowników wodociągów i wysypiska
śmieci 39.710,- zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 3.709,- zł,
pochodne od wynagrodzeń (ZUS I FP) – 8.808,- zł, odpis na ZFŚS – 2.083,- zł,
ekwiwalent za pranie odzieży roboczej – 311,- zł, ryczałty za używanie
samochodów prywatnych – 838,- zł, art. BHP i inne dla pracowników – 450,- zł,
art. do malowania hydrofornii Wilków – 65,- zł, druki 2.209,- zł, piec CO –
2.200,- zł, pieczątki 150,- zł, konserwacja urządzeń elektrycznych na
hydroforniach – 1.409,- zł, badania wody – 848,- zł, rozmowy telefoniczne i
wywozy nieczystości – 500,- zł, usługi kominiarskie – 200,- zł, dowóz wody
pitnej – 403,- zł, eksploatacja przepompowni – 13.420,- zł, sporządzenie
operatu wodno-prawnego ujęcia wody Turów – 1.220,- zł, czyszczenie kanalizacji
i przepompowni w Serbach – 9.917,- zł, sporządzenie dokumentacji na zasoby
eksploatacyjne ujęcia wody Turów – 7.920,- zł, przeróbka i zamontowanie pieca
CO na hydrofornii Borek – 800,- zł, inwentaryzacja techniczna wodociągu
Grodziec Mały – 500,- zł, udrożnienie sieci kanalizacyjnej Serby – 897,- zł,
badania pracowników – 195,- zł, szkolenia pracowników hydroforni – 640,- zł,
ogłoszenia w prasie – 831,- zł, opłata za wprowadzanie zanieczyszczeń do
powietrza 56,- zł, zakup materiałów i usunięcia awarii na hydroforniach –
9.901,- zł, węgiel na hydrofornie – 2.108,- zł, nadzór i koordynacja prac przy
czyszczeniu sieci kanalizacyjnej Serby – 1.000,- zł, naprawa wiaty
przystankowej Serby Stare – 1.640,- zł, materiały na przystanek Wilków – 31,-
zł, szklenie przystanków Serby i Borek – 3.210,- zł, utrzymanie przystanków –
459,- zł, materiały, kontrola sanitarna, decyzje i roboty porządkowe wysypisk –
1.033,- zł, opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego – 57.200,- zł.
Odpłatność za pobór wody: Grodziec Mały i
Serby – 100.930,- zł, Szczyglice – 4.295,- zł, Ruszowice – 12.803,- zł.
Opłaty za energię: przepompownie ścieków – 1.848,- zł, hydrofornia Turów –
405,- zł, hydrofornia Wilków – 24.237,- zł, hydrofornia Borek – 7.068,- zł.
Odpłatność za ścieki: Ruszowice – 30.525,- zł, Serby – 16.594,- zł.
Na finansowanie inwestycji przekazano:
– Budowa
kanalizacji Serby – etap II – 1.571.862,- zł (z dotacji z WFOŚiGW).
– Zakup
wiat przystankowych – 12.705,- zł.
– Budowa
kanalizacji Grodziec Mały – 10.254,- zł.
Kwotę 76.597,- zł przekazano jako
dotację dla Urzędu Gminy Jerzmanowa na budowę wspólnej inwestycji
w Ruszowicach.
DZIAŁ 74 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA ORAZ
NIEMATERIALNE USŁUGI KOMUNALNE
– plan 93.368, zł, wykonanie 89.079,- zł, w tym:
Rozdział
7523 – na plan 36.109,- zł
wydatkowano 35.090,- zł na utrzymanie jednostek OSP:
Wynagrodzenie komendanta OSP –
2.502,- zł, ryczałty dla członków OSP za udział w pożarach i akcjach szkoleniowych
– 2.820,- zł, zakup umundurowania i wyposażenia – 3.822,- zł. Naprawy i remonty
samochodów: Przedmoście – 5.266,- zł, Ruszowice – 442,- zł, Szczyglice –
3.104,- zł, Serby – 183,- zł. Zakup paliwa do samochodów i motopomp – 3.513,-
zł, opłaty za energię remiz – 1.398,- zł, naprawa instalacji elektrycznej
w remizie Wilków – 1.200,- zł, wynagrodzenia kierowców zatrudnionych na
umowę zlecenia – 4.560,- zł, ubezpieczenia samochodów i członków OSP – 3.293,-
zł, zakup kalendarzy – 1.133,- zł. Kwota 1.854
zł stanowi wydatek na organizację zawodów, tablice informacyjne, badania
techniczne samochodów, złomowanie pojazdu, naprawy wyposażenia, prenumeratę
prasy i inne.
Rozdział
7552 – plan 41.609,- zł, wydatek
40.474,- zł i dotyczy: zakup materiałów na zabudowę strychu i ocieplenia
budynku komunalnego w Ruszowicach – 2.651,- zł oraz innych budynków – 152, zł.
Opłaty za energię klatek schodowych – 1.820,- zł, opracowanie dokumentacji i
wymiana instalacji wodociągowej budynku w Ruszowicach – 13.538,- zł, roboty
elektryczne w budynku Ruszowice – 1.997,- zł, usługi kominiarskie – 1.010,- zł,
opłaty za ścieki i wywóz nieczystości – 2.335,- zł, remont budynku Serby Stare
– 2.887,- zł, remont budynku Serby – 4.488,- zł, remont dachu i oszklenie okien
budynków Wilków i oplombowanie liczników – 997,- zł, usunięcie awarii
kanalizacji budynku Ruszowice – 599,- zł.
Na rachunek inwestycyjny przekazano
8.000,- zł celem wykupu gruntów pod drogę w Serbach.
Rozdział
7695 – plan 15.650,- zł,
wydatkowano 13.515,- zł na utrzymanie cmentarzy: zakup pompy na cmentarz Serby
– 400,- zł, wywóz nieczystości i koszenie traw – 9.745,- zł, uporządkowanie
cmentarza Wilków –3.370, zł.
DZIAŁ 79 – OŚWIATA I WYCHOWANIE – plan 4.515.174,- zł, wykonanie – 4.493.582,- zł, w tym:
Rozdział
7911 – plan 3.826.881,- zł, wydatkowano
3.815.355,- zł, z tego:
Szkoła Podstawowa w Przedmościu – 2.585.923,- zł
–
wynagrodzenia pracowników –
205.373,- zł
–
nagroda jubileuszowa – 2.895,- zł
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 9.501,- zł
– pomoc
zdrowotna dla nauczycieli – 380,- zł
–
ekwiwalent za używanie odzieży – 153,- zł
–
dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli – 3.570,- zł
–
delegacje – 241,- zł
– środki
czystości – 695,- zł
– art.
biurowe – 1.479,- zł
– art.
gospodarcze – 341,- zł
– prasa i
Dz. Urz. – 1.591,- zł
– kasa
pancerna – 1.200,- zł
–
wyposażenie (maszynka do liczenia i centrala telefoniczna) – 558,- zł
– herbata
dla pracowników, znaczki i inne zakupy – 255,- zł
– energia – 4.831,- zł
– gaz – 11.025,- zł
– woda – 597,- zł
– wywóz nieczystości – 2.176,- zł
–
rozmowy telefoniczne – 2.452,- zł
– wyrób
pieczątek – 650,- zł
– usługi
kominiarskie – 254,- zł
– legalizacja
gaśnic – 88,- zł
– opłaty
bankowe – 300,- zł
–
szkolenia pracowników – 880,- zł
– badania
okresowe – 720,- zł
– monitorowanie
Hertz – 1.118,- zł
–
abonament RTV, usługi transportowe – 596,- zł
– zakup
książek – 108,- zł
–
ubezpieczenie sprzętu i budynków – 2.462,- zł
– opłata
za trwały zarząd i inne – 11,- zł
– składki
ZUS i FP – 44.189,- zł
– odpis
na ZFŚS – 12.705,- zł
Na roboty budowlane w rozbudowanej szkole
wydatkowano 100.000,- zł (ze środków otrzymanych z dotacji).
Na rachunek inwestycyjny przekazano:
– zakup kserokopiarki – 4.999,- zł
– wykonanie
alarmu – 10.210,- zł
–
rozbudowa szkoły w Przedmościu – 2.157.320,- zł
(z dotacji z WFOŚiGW – 45.000,- zł)
Szkoła Podstawowa w Wilkowie –
451.415,- zł
– wynagrodzenia
pracowników – 295.612,- zł
–
nagrody jubileuszowe (3 osoby) – 7.137,- zł
–
odprawy emerytalne (2 osoby) – 10.739,- zł
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 20.914,-
zł
– fundusz
zdrowotny – 625,- zł
–
ekwiwalent za odzież – 747,- zł
–
dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli –
6.482,- zł
– delegacje – 867,- zł
– opał – 11.559,-
zł
– środki
czystości – 900,- zł
– materiały
biurowe – 1.981,- zł
– zakup
materiałów na remonty – 3.450,- zł
– art.
gospodarcze – 400,- zł
–
czasopisma i dzienniki – 310,- zł
– toner,
kalkulator i herbata dla pracowników – 623,- zł
– energia – 2.096,- zł
– woda – 204,- zł
– gaz – 161,- zł
– wywóz nieczystości – 1.256,- zł
– usługi
kominiarskie – 324,- zł
–
rozmowy telefoniczne – 2.075,- zł
– badania
okresowe – 750,- zł
– naprawa
ksera – 1.590,- zł
– wyrób
pieczątek –
200,- zł
– opłaty
bankowe – 450,- zł
–
dofinansowanie studiów dla nauczycieli – 804,- zł
– dowozy
uczniów na zawody sportowe – 200,- zł
– opłaty
RTV – 134,- zł
– zakup
książek – 58,- zł
–
ubezpieczenia budynków – 610,- zł
–
składki ZUS i FP – 64.425,-
zł
– odpisy
na ZFSŚ – 13.732,- zł
Zespół Szkół w Serbach – 778.017,- zł
–
wynagrodzenia pracowników – 449.402,- zł
–
ekwiwalent za urlop palaczy – 758,- zł
–
nagrody jubileuszowe – 7.543,- zł
–
odprawy (emerytalna i 6-cio miesięczna) – 9.106,- zł
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 36.825,- zł
–
zasiłek na zagospodarowanie – 1.568,- zł
–
odszkodowanie z tyt. choroby zawodowej nauczyciela – 7.420,- zł
–
dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli – 11.572,- zł
– delegacje – 548,- zł
– opał – 18.323,- zł
– środki
czystości – 958,- zł
– art.
biurowe – 1.730,- zł
– art. gospodarcze – 1.161,- zł
– art.
szkolne i pieczątki –
721,- zł
– części
do samochodu – 341,- zł
– prasa – 1.670,- zł
–
centrala alarmowa – 1.072,- zł
– paliwo
do samochodu – 1.445,- zł
–
wentylatory – 760,- zł
–
herbata dla pracowników – 298,- zł
–
energia elektryczna – 5.310,- zł
– woda – 1.142-
zł
– gaz
butlowy – 235 zł + za gaz szkoły Przedmoście – 1. 568 zł
– wywóz nieczystości – 4.172,- zł
–
rozmowy telefoniczne – 5.228,- zł
– dowóz
gotówki – 830,- zł
–
wykonanie instalacji elektrycznej – 19.441,- zł
– oprawa
dok. SANEPID, ochrona fizyczna – 587,- zł
– konserwacja
alarmu – 315,- zł
–
legalizacja gaśnic, usługi kominiarskie, przegląd samochodu – 1.567,- zł
– remont
łazienek, prace malarskie, wymiana okien – 34.717,- zł
– abonament
za alarm – 2.196,- zł
– opłaty
za kurs – 1.755,- zł
–
badania lekarskie, rejestracja samochodu – 975,- zł
– opłaty
bankowe – 326,- zł
– opłaty
za telewizor, programy komputerowe – 645,- zł
– zakup
pomocy naukowych, dydaktycznych i książek – 995,- zł
– opłata
OC samochodu – 944,- zł
– wpłaty
na PFRON – 1.369,- zł
–
ubezpieczenie budynków – 950,- zł
–
składki na ZUS i FP – 91.669,- zł
– odpis
na ZFŚS – 21.222,- zł
Na rachunek inwestycyjny przekazano 26.873,- zł
celem finansowania „Modernizacji kotłowni”.
Rozdział 7912 – plan 179.100,- zł, wykonanie – 178.523,- zł.
Gimnazjum w Serbach: – 176.523,- zł
–
wynagrodzenia pracowników – 100.261,- zł
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 2.092,- zł
–
zasiłek na zagospodarowanie – 1.810,- zł
–
dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli – 817,- zł
–
delegacje – 492,- zł
–
artykuły szkolne i pieczątki – 459,- zł
–
zasilacz i pamięć do komputerów – 650,- zł
– meble i
tablice – 6.438,- zł
– wymiana
okien – 14.835,- zł
– pomoce
naukowe, dydaktyczne i książki – 24.591,- zł
–
składki ZUS i FP – 18.090,- zł
– odpisy
na ZFŚS – 5.988,- zł
Kwotę 2.000,- zł przekazano na wyposażenie sali
komputerowej Gimnazjum nr 4 w Głogowie.
Rozdział
7913 – plan 136.790,- zł,
wydatkowano 136.150,- zł: wynagrodzenia opiekunów nad dziećmi dojeżdżającymi do
szkół – 21.514,- zł, pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP) – 4.355,- zł, odpis na
ZFŚS – 1.871,- zł, zakup biletów dla uczniów – 108.410,- zł.
Rozdział
7941 – plan 1.574,- zł, wykonanie
– 1.574,- zł ze środków pochodzących z dotacji na stypendia i zasiłki losowe
dla uczniów pochodzących ze środowisk najuboższych. Szkoły: Przedmoście – 450,-
zł, Wilków – 420,- zł, Serby – 704,- zł.
Rozdział
8062 – plan 1.200,- zł, wykonanie
1.200,- zł ze środków pochodzących z dotacji na dofinansowanie „Rok 0 – dla
nauczycieli przygotowujących się do nauczania języków obcych”: szkoła
Przedmoście – 400,- zł, Wilków – 800,- zł.
Rozdział
8211 – plan 193.172,- zł,
wykonanie 186.655,- zł. Na Publiczne Przedszkole w Serbach, które do 31.03.2000
r. prowadziło gospodarkę finansową na zasadach zakładu budżetowego, przekazano
dotację 41.992,- zł. Odpłatność za pobyt i wyżywienie wyniosła 9.448,- zł oraz
dopisane odsetki ze środków 35,- zł. Wydatki 53.896,- zł, z tego: wynagrodzenie
pracowników – 31.759,- zł, za wyżywienie kucharki 150,- zł, dodatki
mieszkaniowe dla nauczycieli – 775,- zł, ryczałt za używanie samochodu
prywatnego 190,- zł, zakup opału – 1.102,- zł, artykuły kancelaryjne i
gospodarcze, części do naprawy wyposażenia i wyposażenie – 108,- zł, zakup
żywności – 5.654,- zł, opłaty za wodę – 162,- zł, gaz butlowy 787,- zł, energia
415,- zł, rozmowy telefoniczne – 312,- zł, wywóz nieczystości i inne usługi –
650,- zł, badania pracowników – 100,- zł, opłaty bankowe – 24,- zł, zakup
pomocy dydaktycznych – 151,- zł, ubezpieczenie budynku – 96,- zł, pochodne od
wynagrodzeń (ZUS i FP) – 8.461,- zł, odpis na ZFŚS – 3.000,- zł.
Od 01.04.2000 r. Publiczne
Przedszkole w Serbach prowadzi gospodarkę jako jednostka budżetowa.
Poniesione wydatki wynoszą – 144.663,- zł
w tym:
–
wynagrodzenia pracowników – 98.190,- zł
– odprawy
i nagrody jubileuszowe – 4.315,- zł
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka palaczy) – 347,- zł
– pomoc
zdrowotna dla nauczycieli – 250,- zł
–
ekwiwalent za pranie odzieży roboczej – 972,- zł
– wyżywienie
kucharki – 461,- zł
–
dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli – 2.114,- zł
–
delegacje i ryczałt za używanie samochodu – 264,- zł
– zakup
odzieży ochronnej, środków czystości i materiałów biurowych, paliwo do kosiarki
– 1.699,- zł
–
wyposażenie, części do naprawy i farby do malowania
– 575,- zł
– remont
pieca kuchennego –
1.555,- zł
– opał –
1.753,- zł
– bojler –
566,- zł
–
prenumerata prasy i zakup lekarstw –
111,- zł
– gaz
butlowy –
231,- zł
–
energia elektryczna
–
2.402,- zł
– woda –
262,- zł
–
rozmowy telefoniczne –
836,- zł
– naprawy
sprzętu i opłaty bankowe
– 299,- zł
– wywóz
nieczystości
– 767,- zł
–
legalizacja gaśnic i wyrób pieczątek – 84,- zł
– badania
lekarskie – 50,- zł
– pomoce
naukowe i dydaktyczne (zjeżdżalnia i zabawki) –
1.149,- zł
–
składki ZUS i FP
– 20.398,- zł
– odpis
na ZFŚS nauczycieli i obsługi –
5.013,- zł
Rozdział 8213 – plan 55.709,- zł, wydatkowano – 54.280,- zł, z
tego:
Szkoła Podstawowa w Przedmościu –
30.053,- zł
w tym:
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) –
1.074,- zł
–
dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli –
1.001,- zł
–
składki ZUS i FP
–
4.881,- zł
– odpis
na ZFŚS –
1.426,- zł
Szkoła Podstawowa w Wilkowie –
24.227,- zł
w tym:
– wynagrodzenia
– 17.548,- zł
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)
– 1.438,- zł
–
dodatki mieszkaniowe – 657,- zł
–
fundusz zdrowotny
– 15,- zł
–
składki ZUS i FP –
3.481,- zł
– odpis
na ZFŚS –
1.088,- zł
Rozdział 8232 – plan 106.814,- zł, wykonanie – 105.911,- zł, z
tego:
Szkoła Podstawowa w Przedmościu – 16.648,- zł
w tym:
– wynagrodzenia –
11.379,- zł
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 1.304,- zł
–
dodatki mieszkaniowe
– 554,- zł
–
składki ZUS i FP
– 2.673,- zł
– odpis
na ZFŚS –
738,- zł
Szkoła Podstawowa w Wilkowie –
31.502,- zł
w tym:
– wynagrodzenia –
23.793,- zł
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) –
1.789,- zł
– składki
ZUS i FP –
4.633,- zł
– odpis na ZFŚS –
1.287,- zł
Zespół Szkół w Serbach –
57.761,- zł
w tym:
– wynagrodzenia
– 43.730,- zł
–
dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) –
2.591,- zł
–
dodatki mieszkaniowe –
490,- zł
–
składki ZUS i FP
– 8.733,- zł
– odpis
na ZFŚS –
2.217,- zł
Rozdział
8241 – plan 2.395,- zł,
wykonanie 2.395,- zł, z tego: 900,- zł za pobyt na obozie „Letniej Akademii
Języka Polskiego” młodzieży z polskich rodzin z Białorusi, dofinansowanie obozu
harcerskiego – 1.495,- zł.
Rozdział
8295 – plan 11.539,- zł, wykonanie
11.539,- zł – środki wydatkowano na odpis ZFŚS nauczycieli emerytów i rencistów
(z dotacji): przedszkole – 2.198,- zł, Zespół Szkół w Serbach – 6.045,- zł,
Szkoła Przedmoście – 1.648,- zł i Szkoła Wilków – 1.648,- zł.
Wykonanie
planu wydatków działu 79 – oświata i wychowanie wynosi 4.493.582,- zł, co
stanowi 49,52% ogólnych wydatków budżetu.
Wyłączając wykonanie zadania
inwestycyjnego na rozbudowę szkoły w Przedmościu oraz modernizację –
2.257.320,- zł i modernizację kotłowni Serby – 26.873 zł., wydatki na rozdz.
7941, 8062 i 8295 na kwotę – 14.313,- zł, na które otrzymano dotację oraz
wydatki rozdz. 8213 „Przedszkola przy szkołach podstawowych” – 54.280 zł., rozdz. 7912 – 2.000,- zł – dotacja do
Gimnazjum w Głogowie, rozdz. 8241 i 8211 – przedszkole na ogólną kwotę –
189.050 zł – stanowiące zadania własne gminy, to wydatki szkół
wynoszą: rozdz. 7911 – szkoły podstawowe – 1.531.162,- zł + rozdz. 7912
– gimnazjum – 176.523,- zł + rozdz. 8232 – świetlice dziecięce – 105.911,- zł i
rozdz. 7913 – dowożenie uczniów – 136.150,- zł = 1.949.746,- zł.
Otrzymana część oświatowa subwencji ogólnej – 1.328.806,- zł, dotacja na
wyposażenie gimnazjum 30.000,- zł, dotacja na podręczniki szkolne – 374,- zł i
dotacja na finansowanie skutków wdrożenia systemu wynagradzania 25.050,- zł, co
daje ogólną kwotę – 1.384.230,- zł, z budżetu gminy wydatkowano –
565.516,- zł.
DZIAŁ 83 – KULTURA I SZTUKA – plan 325.315,- zł,
wykonanie 325.282,- zł, z tego:
Rozdział
8313 – plan 20.723,- zł,
wydatkowano 20.690,- zł na remonty zabytków: zakup materiałów na remont
kościoła w Wilkowie – 1.968,- zł i remont wieży w Przedmościu – 18.722,- zł.
Na plan 278.134,- zł jednostek kultury przekazano 278.134,- zł, w tym:
Rozdział 8322 – plan 69.521,- zł, wykonanie 69.521,- zł. Wydatki
bibliotek wynoszą 69.521,- zł i dotyczą:
–
wynagrodzenia pracowników – 48.752, - zł
– nagrody – 4.464, - zł
–
pochodne od wynagrodzeń (ZUS I FP) – 10.960, - zł
– odpis na
ZFŚS – 1.685, - zł
–
wynagrodzenie za prowadzenie
punktu bibliotecznego – 1.000, - zł
–
ekwiwalent za pranie – 26, - zł
– zakup
odkurzacza – 270, - zł
– zakup książek – 2.364, - zł
Rozdział
8332 – plan 185.413,- zł,
wykonanie 185.413,- zł. Na przychody GOK-u w kwocie 330.859 zł składają się:
– środki
wypracowane z organizacji zabaw, dyskotek i wynajem sali – 22.285,- zł
–
prowadzenie działalności gospodarczej –
102.353,- zł
–
pozostałe przychody (m.in. refundacja z
RUP, odsetki) – 9.558,- zł
–
otrzymane środki na organizację
„Wakacje z Unią” – 11.250,- zł
–
dotacja z budżetu gminy – 185.413,- zł
Na koszty w kwocie 345.892,- zł składają się:
– wynagrodzenia – 114.151,- zł
– nagrody – 8.991,- zł
–
ryczałt za korzystanie z samochodu i delegacje – 2.409,- zł
–
malowanie i naprawa wyposażenia w Grodźcu Małym – 627,- zł
–
opakowania i inne wydatki na bar i sklep – 3.882,- zł
– zakup
wyposażenia do sklepu i baru – 12.913,- zł
–
wzmacniacz, magnetofon, odtwarzacz CD i głośniki – 2.257,- zł
–
wyposażenie biura księgowości – 496,- zł
–
pozostałe wyposażenie (szafa, czajnik, lodówka, ogrzewacze wody) – 1.787,- zł
– zakup
kas fiskalnych do baru i sklepu – 5.370,- zł
– środki
czystości i odzież ochronna – 1.565,- zł
–
materiały i remont sklepu i baru – 7.460,- zł
– opał
do baru – 2.683,- zł
– płytki
do sali bilardowej i materiały – 860,- zł
–
materiały do naprawy wyposażenia, usługi i inne do GOK-u – 7.710,- zł
– materiały
biurowe – 1.192,- zł
– farby
do malowania kuchni oraz inne materiały i usługi – Ruszowice – 1.133,- zł
– remont
i wyposażenie kawiarni – Przedmoście – 4.325,- zł
– remont
WC Ruszowice – 11.189,- zł
– gaz – 7.188,- zł
– woda – 810,- zł
–
energia elektryczna – 10.184,- zł
– wywóz
nieczystości – 3.159,- zł
– usługi
transportowe – 3.039,- zł
– opłaty
za rozmowy telefoniczne – 10.799,- zł
– zakup
materiałów na imprezy i festyny:
–
turniej wsi – 649,- zł
– dożynki – 3.275,- zł
– ferie
zimowe – 1.426,- zł
– wakacje
z Unią – 5.408,- zł
–
wigilia i turniej tenisa – 1.153,- zł
–
powitanie wiosny i inne – 2.964,- zł
–
organizacja Sylwestra – 8.015,- zł
–
instalacja alarmowa sklepu i baru – 1.996,- zł
–
monitoring Hertz – 6.077,- zł
–
szkolenia i kursy pracowników – 2.604,- zł
–
badania lekarskie – 896,- zł
–
ekwiwalent za pranie – 265,- zł
– zakup programów komputerowych i
zabezpieczenie – 2.867,- zł
–
wynagrodzenie za prowadzenie zespołu dziecięcego – 1.425,- zł
–
prowadzenie zajęć „Wakacje z Unią” – 4.329,- zł
–
prowadzenie drużyny harcerskiej – 3.240,- zł
– prowadzenie
ferii – 1.830,- zł
–
ubezpieczenie budynków – 4.002,- zł
– opłaty
ZAIKS – 3.302,- zł
–
pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP) – 26.420,- zł
– odpis
na ZFŚS – 5.712,- zł
–
podatek VAT – 4.709,- zł
– opłaty
za pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – 9.314,- zł
–
obsługa muzyczna zabaw i dyskotek – 17.835,- zł
Na rachunek inwestycyjny przekazano 4.000,- zł na
zakup lady chłodniczej.
Rozdział
8333 – na utrzymanie świetlic
przekazano 23.200,- zł. Na koszty w kwocie 23.200,- zł składają się: zakup
sprzętu nagłaśniającego do świetlicy w Krzekotowie – 2.079,- zł, opłaty za
energię i gaz butlowy – 1.758,- zł, przewozy na imprezy do świetlic – 880,- zł,
materiały i remont świetlicy w Serbach – 3.901,- zł, malowanie świetlicy w
Kluczach – 1.246,- zł, materiały na remont świetlicy w Turowie – 303,- zł,
wybetonowanie placu, szklenie okien w Krzekotowie i zakup na remont w
Krzekotowie – 2.592,- zł, wykonanie placu na festyny w Wilkowie – 2.247,- zł,
organizacja turnieju i imprezy – 3.764,- zł, ubezpieczenia świetlic – 381,- zł,
usługi geodezyjne dotyczące świetlicy w Wilkowie – 1.413,- zł, legalizacja
gaśnic i usługi kominiarskie – 563, zł, zakup opału – 713,- zł. Kwota
1.360,- zł stanowi koszt na zakupy materiałów na wyposażenie, środki czystości
i inne.
Ponadto na finansowanie inwestycji
przekazano: 25.206,- zł – rozbudowa świetlicy w Borku, 1.252,- zł – rozbudowa
świetlicy w Serbach.
DZIAŁ 85 – OCHRONA ZDROWIA – plan – 93.223,- zł, wykonanie – 92.870,-
zł, z tego:
Rozdział
8513 – plan 14.500,- zł, wykonanie
14.500,- zł i są to wydatki związane z Ośrodkiem Zdrowia w Krzepowie:
zakup materiałów do unitu stomatologicznego – 737,- zł, wyposażenie: szafki pod
zlewozmywak – 450,- zł, ogrzewacz wody – 633,- zł, materiały hydrauliczne do
doprowadzenia wody – 1.193,- zł. Zakup kafelków, farb, materiałów i wykonanie
remontu – 4.668,- zł, zakup opału – 6.819,- zł.
Rozdział
8536 – plan – 78.723,- zł,
wykonanie 78.370,- zł. Są to wydatki związane z realizacją zadań określonych w
programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych: wynagrodzenia
pracowników zatrudnionych na świetlicach środowiskowych – 9.388,- zł, dodatkowe
wynagrodzenie roczne (13-tka) – 212,- zł, wynagrodzenia członków komisji –
4.250,- zł, delegacje – 99,- zł, opłaty ZAIKS – 1.171,- zł, pochodne od wynagrodzeń
(ZUS i FP) – 2.121,- zł, odpis na ZFŚS – 466,- zł, materiały na świetlice i
wyposażenie – 3.660,- zł, art. chemiczne, gospodarcze, papiernicze, biurowe,
szkolne i inne – 9.595,- zł, art. spożywcze, nagrody na organizację ferii,
dożywianie dzieci i inne imprezy – 6.948,- zł, gaz butlowy – 794,- zł, energia
elektryczna –
381,- zł, przewozy na wycieczki i kolonie – 5.432,- zł, paliwo do samochodu,
zakup nagród na festyny, konsultacje psychologiczne, zajęcia na świetlicach i
inne usługi – 4.446,- zł, wykonanie remontu i oświetlenia świetlic – 955,- zł,
usługi związane z organizacją festynów, wycieczek i innych imprez (bilety,
usługi muzyczne, pobyt na wycieczkach i koloniach) – 25.452,- zł (w kwocie
mieści się 10.000,- zł darowizna otrzymana od Telewizji Polskiej na kolonie).
Na świadczenie usług w zakresie profilaktyki przeciwalkoholowej przekazano dla
Miejskiego Ośrodka Profilaktyki i Wczesnej Terapii Uzależnień – 3.000,- zł.
DZIAŁ 86 – OPIEKA SPOŁECZNA – plan – 531.766,- zł, wykonanie –528.258,- zł, w
tym:
Rozdział
8612 – plan 64.727,- zł, wykonanie
61.590,- zł: z zadań zleconych na plan 51.727,- zł wydatkowano 48.631,- zł,
natomiast z zadań własnych z budżetu gminy na
plan 13.000,- zł. – 12.959,- zł.
Usługami specjalistycznymi nad
chorym w domu objęte były dwie osoby dorosłe i troje dzieci niepełnosprawnych
dowożonych do Domu Dziennego Pobytu Rehabilitacji w Głogowie. W czterech
rodzinach świadczono usługi opiekuńcze nad chorym w domu.
Rozdział
8613 – plan 260.540,- zł,
wykonanie 260.509,- zł, w tym:
Z zadań zleconych na kwotę 216.538,-
zł wypłacano: miesięcznie trzy zasiłki stałe, pięciu osobom zasiłki stałe
wyrównawcze. Zasiłki okresowe otrzymały 84 rodziny: 14 osób zasiłki okresowe
specjalne. Zasiłki gwarantowane otrzymało 5 osób, a renty socjalne co miesiąc
18 osób. Ponadto zasiłki z tyt. ochrony macierzyństwa otrzymało 26 kobiet i 24
dzieci zasiłki jednorazowe. Zasiłki wyniosły 204.967,- zł. Opłacono składki na
ubezpieczenia społeczne dla 5 osób na kwotę 11.571,- zł.
Z zadań własnych ze środków z
budżetu gminy wydatkowano 43.971,- zł. Zasiłki celowe na zakup żywności, opału,
leków, odzieży, remont wózka inwalidzkiego i inne potrzeby bytowe oraz
dofinansowanie zakupu wyprawek szkolnych i wypoczynku letniego, zakup paczek
noworocznych dla dzieci. Z pomocy tej skorzystało 97 osób. Zasiłki na
posiłki w 9 szkołach otrzymało 111 dzieci z 56 rodzin. Dla 11 dzieci wydano
wyprawki w naturze. Jedna osoba bezdomna otrzymała 58 świadczeń (noclegów)
pobyt w noclegowni.
Rozdział
8615 – plan – 119.522,- zł,
wykonanie – 119.407,- zł, z tego z zadań zleconych 99.491,- zł, własnych –
19.916,- zł. Na wydatki składają się: wynagrodzenia pracowników GOPS-u i
nagroda jubileuszowa – 87.229, zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)
– 5.626,- zł, składki ZUS i FP – 17.350,- zł, odpis na ZFŚS – 2.489,- zł,
delegacje – 835,- zł. Kwotę – 5.878,- zł wydatkowano na zakup materiałów
biurowych, szkolenia pracowników i inne.
Rozdział 8616 – na plan
39.306,- zł wydatkowano 39.130,- zł na dopłaty do czynszów mieszkaniowych (z
dotacji – 17.766,- zł).
Rozdział
8617 – plan 20.316,- zł,
wydatkowano 20.316,- zł (z zadań zleconych) na zasiłki rodzinne, które
otrzymało co miesiąc 6 rodzin dla 11 dzieci, natomiast 10 osób otrzymało
zasiłki pielęgnacyjne dla dorosłych i dzieci.
Rozdział
8695 – plan 27.355,- zł, wykonanie
27.306,- zł, z tego: na opłatę składek na fundusz zdrowotny za osoby
pobierające świadczenia z pomocy społecznej (z dotacji) – 7.873,- zł,
dożywianie dzieci – 11.497,- zł (z dotacji). Kwotę 7.936,- zł z dotacji
Państwowego Funduszu Kombatantów wydatkowano na zasiłki na opał i leczenie
dla 24 osób – 6.747,- zł, koszty obsługi administracyjnej związane z
udzieleniem pomocy – 1.189,- zł.
DZIAŁ 87 – KULTURA FIZYCZNA I SPORT – plan
104.310,- zł, wykonanie 104.240,- zł, w tym:
Rozdział
8795 – na plan 104.310,- zł
wydatkowano 104.240,- zł z przeznaczeniem na:
delegacje sędziowskie – 18.864,- zł,
delegacje na podróże służbowe – 23,- zł, zakup pucharów na turnieje piłki –
258,- zł, siatka na ogrodzenie boiska w Przedmościu – 2.857,- zł, wodomierze
Grodziec Mały i Przedmoście – 493,- zł, sprzęt i wyposażenie zespołów
sportowych – 9.471,- zł, farby do malowania na boisku w Przedmościu – 150,- zł,
materiały do rozdzielnicy elektrycznej na boisku w Przedmościu – 1.404,- zł,
materiały do remontu szatni w Ruszowicach – 10.481,- zł, opłaty za energię
obiektów sportowych – 3.308,- zł, roboty remontowe na boisku w Przedmościu –
9.900,- zł, montaż i demontaż linii oświetleniowej na boisku w Przedmościu oraz
wykonanie przyłącza energetycznego – 6.778,- zł, remont szatni w Ruszowicach –
5.744,- zł, naprawa wyposażenia – 150,- zł, przewozy sportowców – 14.983,- zł,
za wynajm sali gimnastycznej LZS Ruszowice– 300,- zł, ubezpieczenie zawodników
– 1.430,- zł, rejestracja zawodników – 7.646,- zł.
DZIAŁ 89 – RÓŻNA DZIAŁALNOŚĆ – plan 39.260,- zł, wykonanie 38.304,- zł, w tym:
Rozdział
8934 – plan 1.160,- zł, wykonanie
1.160,- zł: wynagrodzenie za wykonanie aktualizacji powierzchni gospodarstw –
964,- zł, pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP) – 196,- zł (na wydatek otrzymano
dotację).
Rozdział
8995 – na plan 38.100,- zł
wydatkowano 37.144,- zł: wynagrodzenia sprzątaczki i konserwatora – 22.900, -
zł, nagroda jubileuszowa – 1.009,- zł, dodatkowe wynagrodzenia roczne (13-tka)
– 1.600,- zł, składki ZUS i FP – 4.980,- zł, odpis na ZFŚS – 1.124,- zł,
ekwiwalent za pranie odzieży – 182,- zł, składki na Związek Gmin Wiejskich –
880,- zł. Kwota 4.469,- zł stanowi wydatki rad sołeckich.
DZIAŁ 91 – ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA I SAMORZĄDOWA – plan 1.125.587,- zł, wykonanie – 1.107.436,- zł,
w tym:
Rozdział
9142 – na plan 58.000,- zł
wydatkowano 58.000,- zł. Na wydatki z zakresu administracji rządowej zadań
zleconych gminie (z dotacji) składają się: wynagrodzenia 42.446,- zł, dodatkowe
wynagrodzenie roczne (13-tka) – 3.340,- zł, składki ZUS i FP – 9.308,- zł,
opłaty za usługi – 1.300,- zł i zakupy materiałów –
1.606,- zł.
Rozdział
9143 – plan 5.479,- zł, wykonanie
5.479,- zł. Wydatki stanowią prowadzenie powierzonych spraw z zakresu prawa
o ruchu drogowym przez Powiat Głogowski do maja 2000 r. (dotacja):
wynagrodzenia pracownika – 3.987,- zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)
– 762,- zł, składki ZUS i FP – 551,- zł oraz zakup materiałów – 179,- zł.
Rozdział
9144 – plan 72.386,- zł, wydatki –
68.453,- zł: diety dla Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącej Rady – 27.138,-
zł, diety radnych za udział w komisjach i sesjach – 36.219,- zł, delegacje –
259,- zł, zakupy artykułów biurowych, wykonanie pieczątek, ogłoszenia w prasie,
artykuły na sesje, komisje i inne – 4.837,- zł.
Rozdział
9146 – plan 955.710,- zł,
wykonanie 941.997,- zł. Na wydatki składają się:
– wynagrodzenia – 501.804,- zł
–
nagrody jubileuszowe –
20.611,- zł
– dodatkowe
wynagrodzenie roczne (13-tka) – 35.252,- zł
–
pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP) –
101.445,- zł
– odpis
na ZFŚS –
12.426,- zł
–
ekwiwalent za pranie odzieży roboczej – 16,- zł
– diety
z-cy Wójta –
17.685,- zł
– diety
dla członków Zarządu – 17.647,- zł
– delegacje – 8.877,- zł
– znaczki
pocztowe – 14.989,- zł
– druki – 2.109,- zł
–
artykuły biurowe – 13.349,- zł
– art.
chemiczne, środki czystości i art. gospodarcze – 2.246,- zł
–
materiały do malowania (farby, gładź i inne) – 739,- zł
– toner – 767,- zł
–
artykuły na zarząd – 855,- zł
–
czasopisma, prasa i inne wydawnictwa –
7.759,- zł
– części
do naprawy ksera – 1.136,- zł
–
okulary zdrowotne – 900,- zł
–
wyposażenie (szafy, meble, krzesła, aparat telefoniczny, ksero i inne) – 13.545,- zł
– zakup
paliwa i inne wydatki związane z utrzymaniem samochodu służbowego – 7.897,- zł
– opłaty
za pobór wody – 647,- zł
– ścieki – 715,- zł
–
energia pomieszczeń UG –
5.587,- zł
– opłaty
za centralne ogrzewanie –
18.386,- zł
–
przegląd i naprawa ksera –
1.232,- zł
– opłaty
za usługi telefoniczne – 31.188,- zł
– nadzór
i konserwacja komputerów –
9.784,- zł
– wymiana oświetlenia w pomieszczeniach UG –
2.591,- zł
– oprawa
Monitorów i Dz. U. –
1.320,- zł
– wywóz
nieczystości stałych – 309,- zł
–
instalacja alarmu w pomieszczeniach GOPS-u – 400,- zł
– szkolenia –
17.200,- zł
–
wynagrodzenia radcy i pracownika BHP – 14.280,- zł
–
roznoszenie nakazów podatkowych i wezwań –
2.240,- zł
– czynsz
za pomieszczenia UG – 12.736,- zł
– badania
okresowe – 590,- zł
–
ogłoszenia w prasie – 444,- zł
– zakup
i instalacja programów – 5.426,- zł
– zakup
filtrów sieciowych, wygenerowanie dyskietek, instalacja komputera,
naprawa zasilania i wykonanie okablowania i aktualizacja programów – 2.070,- zł
– § 39 –
koszty postępowania sądowego – 90,- zł
– § 39 –
odszkodowanie za zalany sprzęt –
3.648,- zł
–
ubezpieczenie samochodu służbowego i sprzętu –
3.130,- zł
–
wykonanie tablic informacyjnych –
1.975,- zł
Kwota 5.881,- zł stanowi wydatek na opłaty bankowe, za
skrytkę pocztową i RTV, wykonanie
pieczątek,
zakup części i naprawy wyposażenia, wykonanie wizytówek ,
oprawa map, legalizacja gaśnic, pranie firan
i inne związane z utrzymaniem UG.
Na
rachunek inwestycyjny przekazano 18.074,- zł, w tym:
– zakup komputerów – 12.106,- zł
–
modernizacja komputerów – 5.968,- zł
Rozdział
9195 – na plan 34.012,- zł
wydatkowano 33.507,- zł: wypłaty prowizji dla sołtysów za inkasa zobowiązań
podatkowych – 14.002,- zł, pochodne od wypłat (ZUS i FP) – 1.448,- zł, ryczałty
dla sołtysów – 11.700,- zł, diety za udział w sesjach – 4.821,- zł, artykuły
biurowe dla sołtysów – 175,- zł, koszty komornicze – 1.361,- zł.
DZIAŁ 93 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE – plan 3.300,- zł, wykonanie – 1.099,- zł, w tym:
Rozdział
9317 – na plan 3.300,- zł
wydatkowano 1.099,- zł, na delegacje 205,- zł, zakup artykułów biurowych
i wyposażenia oraz opłata usług dotyczących obrony cywilnej – 894,- zł (w
tym z dotacji 300,- zł).
DZIAŁ 94 – FINANSE –
plan 11.200,- zł, wykonanie 10.624,- zł, w tym:
Rozdział
9495 – na plan 11.200 wydatkowano
10.624,- zł na zapłatę odsetek od pożyczki zaciągniętej w WFOŚiGW na
inwestycję „Kanalizacja Serby – etap I”.
DZIAŁ 98 – OBRONA NARODOWA – plan 350,- zł, wykonanie 350,- zł, w tym:
Rozdział
9819 – plan 350,- zł są to
pozostałe wydatki obronne – zakup materiałów w kwocie 350,- zł (z dotacji).
DZIAŁ 99 – URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY,
KONTROLI I SĄDOWNICTWA – plan
7.124,- zł, wykonanie 7.124,- zł, w tym:
Rozdział
9911 – na plan 620,- zł
wydatkowano 620,- zł. Jest to wydatek na wynagrodzenia i pochodne za weryfikację
i aktualizację bazy danych (z dotacji).
Rozdział 9990 – plan 6.504,- zł, wydatek – 6.504,- zł. Są to
wydatki dotyczące przygotowania i przeprowadzenia wyborów Prezydenta RP (z
dotacji): diety komisji – 3.024,- zł, delegacje – 415,- zł, obsługa komisji,
zakupy, przewozy i inne – 3.065,- zł.
Analizując
wykonanie wydatków, należy stwierdzić, że najmniejsze wykonanie jest w dziale
93 – 33,30% i dotyczy wydatków z zakresu obrony cywilnej. Związane jest to
przede wszystkim z niewykorzystaniem środków zaplanowanych na szkolenia. Na
wykonanie w dziale 50 – 86,16% miało wpływ mniejsze wydatkowanie na zimowe
utrzymanie dróg, natomiast w dziale 40 – 87,30% – mniejsze wykonanie w stosunku
do planu na opracowania geodezyjne, szacunki rzeczoznawców i inne wydatki.
W pozostałych działach wykonanie
kształtuje się od 94,86% – wydatki na odsetki od pożyczki do 100%.
Rozchody, na
które składa się spłata pożyczki z WFOŚiGW zaciągniętej na „Kanalizację Serby –
etap I”, wykonano na kwotę 110.000,- zł. Po spłacie rat pożyczki kwota
zadłużenia długoterminowego na 31.12.2000 r.
z tytułu zaciągniętej pożyczki wynosi 110.000,- zł, natomiast z tytułu
zaciągniętego kredytu w banku na „Rozbudowę szkoły w Przedmościu” (zaplanowane
przychody) – 1.880.000,- zł. Zobowiązania długoterminowe spłacane były
terminowo.
WYDATKI BUDŻETU GMINY GŁOGÓW
Wykonanie za 2000 rok
Dział |
Wyszczególnienie |
Budżet na
2000 r. wg uchwał |
Wykonanie |
% |
40 |
Rolnictwo |
73.300 |
63.988 |
87,30 |
50 |
Transport |
45.070 |
38.834 |
86,16 |
70 |
Gospodarka komunalna |
2.219.303 |
2.173.436 |
97,93 |
74 |
Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne |
93.368 |
89.079 |
95,41 |
79 |
Oświata i wychowanie |
4.515.174 |
4.493.582 |
99,52 |
83 |
Kultura i sztuka |
325.315 |
325.282 |
99,99 |
85 |
Ochrona zdrowia |
93.223 |
92.870 |
99,62 |
86 |
Opieka społeczna |
531.766 |
528.258 |
99,34 |
87 |
Kultura fizyczna i sport |
104.310 |
104.240 |
99,93 |
89 |
Różna działalność |
39.260 |
38.304 |
97,56 |
91 |
Administracja państwowa i
samorządowa |
1.125.587 |
1.107.436 |
98,39 |
93 |
Bezpieczeństwo publiczne |
3.300 |
1.099 |
33,30 |
94 |
Finanse |
11.200 |
10.624 |
94,86 |
98 |
Obrona narodowa |
350 |
350 |
100,00 |
99 |
Urzędy naczelnych organów władzy,
kontroli i sądów |
7.124 |
7.124 |
100,00 |
|
Ogółem |
9.187.650 |
9.074.506 |
98,77 |
INWESTYCJE
Na
finansowanie zadań inwestycyjnych w 2000 roku składały się środki z budżetu
gminy 367.666,- zł, dotacja z WFOŚiGW: 1.571.862,- zł na zadanie „Budowa
kanalizacji Serby etap II” i „Modernizację kotłowni w rozbudowanej szkole w
Przedmościu” – 45.000,- zł, kredyt z banku – 1.880.000,- zł na „Rozbudowę
szkoły w Przedmościu”, środki z GFOŚiGW – 641.267,- zł na „Budowę
kanalizacji Serby etap II”, zwrot kosztów zabezpieczenia kredytu przez bank –
940,- zł oraz środki z lat ubiegłych.
Ponadto przekazano dotację dla GOK-u
– 4.000,- zł na zakup lady chłodniczej. Wydatek inwestycyjny jednostki
budżetowej – Szkoły Podstawowej w Przedmościu to: zakup ksera – 4.999,- zł i
10.210,- zł założenie alarmu. Ze środków budżetu przekazano 76.597,- zł jako
dotację dla Urzędu Gminy Jerzmanowa na budowę wspólnej inwestycji w
Ruszowicach.
Koszty
inwestycji w 2000 roku dotyczą następujących zadań:
1. Zakup komputerów UG – 12.106,- zł
2. Modernizacja komputerów UG – 5.968,- zł
3. Kanalizacja wsi Serby – etap II –
2.155.127,- zł
w tym:
roboty budowlane – 2.052.718,- zł, zastępstwo inwestycyjne – 61.575,- zł,
podział
działek pod przepompownie ścieków – 1.140,- zł, wykup gruntów pod przepompownie
– 300,- zł, przeprojektowanie – 2.150,- zł, wytyczenie sieci wodociągowej ul.
Słoneczna – 1.106,- zł, aktualizacja dokumentacji – 19.000,- zł, projekt
budowlany – 6.650,- zł, nadzór archeologiczny – 1.500,- zł, przegląd sieci
kanalizacyjnej 1.222,- zł, wykonanie dokumentacji projektu przepompowni ścieków
– 6.300,- zł, opłaty sądowe i skarbowe, koszty notarialne i inne opłaty –
1.466,- zł. Inwestycja kontynuowana.
4. Rozbudowa szkoły w Przedmościu – koszt –
2.244.067,- zł
w tym:
roboty budowlane i modernizacja kotłowni – 1.848.010,- zł, wykonanie powłoki
akrylowej – 4.880, zł, odsetki od kredytu – 163.848,- zł, prowizja od
udzielonego kredytu i opłata od zabezpieczenia – 3.572,- zł, zastępstwo
inwestycyjne – 45.426,- zł, opracowanie aneksu do projektu budowlanego –
9.760, zł, wyposażenie i ppoż. – 156.676,- zł (kwota 78.022,75 zł –
zapłacona w I 2001 rok), przyłączenie energii – 10.000,- zł, opłaty skarbowe,
kopie map, pomiary i inne – 1.895,- zł. Inwestycja kontynuowana.
5. Rozbudowa
świetlicy w Borku – koszt – 13.367,- zł
w tym:
roboty budowlane – 13.044,- zł, zastępstwo inwestycyjne – 223,- zł, ogłoszenie
o przetargu – 100,- zł.
Inwestycja kontynuowana.
6. Wykup
gruntów pod drogę w Serbach – 8.000,- zł
7. Budowa
wodociągu i kanalizacji Ruszowice – etap II – koszt – 39.026,- zł
w tym:
roboty budowlane – 37.156,- zł, zastępstwo inwestycyjne – 1.271,- zł, opłata za
pozwolenia użytkowania sieci i kopie map – 599,- zł.
Inwestycja zakończona. Ogólny koszt – 1.104.129 ,- zł.
8. Budowa chodnika w Przedmościu –
koszt –
3.920,- zł
za roboty budowlane.
Inwestycja zakończona. Ogólny koszt – 34.122,- zł.
9. Budowa linii energetycznej –
oświetlenia Serby, Wilków – koszt – 9.860,- zł
w tym: ogłoszenie o przetargu – 100,- zł,
opracowanie projektu – 9.760,- zł.
Inwestycja kontynuowana.
10. Budowa kanalizacji Grodziec Mały – koszt –
254,- zł
za ogłoszenie w prasie o przetargu.
Inwestycja kontynuowana.
11. Modernizacja kotłowni – szkoła Serby – koszt – 26.873,- zł
w tym:
ogłoszenie o przetargu – 228,- zł, projekt docieplenia stropodachu – 4.441,-
zł, wykonanie projektu
technicznego i audytu energetycznego – 22.204,- zł.
Inwestycja kontynuowana.
12. Zakup wiat przystankowych – koszt – 12.705,- zł
wiata
przystankowa Grodziec Mały – 6.195,- zł,
wiata
przystankowa Borek – 6.510,- zł.
13. Rozbudowa świetlicy w Serbach – koszt – 1.529,- zł
za projekt modernizacji.
Inwestycja
kontynuowana.
Środki na rachunku inwestycyjnym
przeznaczone na sfinansowanie kontynuowanych inwestycji:
1. Gazyfikacja
Borek – Zabornia – 8.825,88,- zł
2. Rozbudowa
świetlicy Borek – 15.297,34,- zł
3. Rozbudowa
świetlicy Serby – 71,43,- zł
4. Oświetlenie
drogi Serby, Wilków – 12.140,08,- zł
5. Kanalizacja
Grodziec Mały – 10.000,- zł
SPRAWOZDANIE
ze środków Gminnego
Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej na
31.12.2000 r.
Na plan przychodów – 373.102,- zł, wykonanie wynosi
657.368,- zł
w tym:
– opłaty
za zanieczyszczenia z UW plan – 362.102,- zł,
wykonanie
– 624.052,- zł
– odsetki
od środków na rachunku, plan – 11.000,- zł,
wykonanie
– 33.316,- zł
Wydatki na plan 1.042.817,- zł
zostały zrealizowane w wysokości 645.862,- zł
w tym:
– zakup
sadzonek drzewek – 96,- zł
– wydatki
na finansowanie inwestycji „Budowa kanalizacji Serby – etap II” –
641.267,- zł
– szkolenia
i delegacje – 404,- zł
– edukacja
ekologiczna – 1.145,- zł
– analiza gleb Ruszowice – 2.950,- zł
Stan środków na 01.01.2000 r.
wynosił –
669.715,- zł
Stan środków na 31.12.2000 r. –
681.221,- zł
PRZYCHODY I WYDATKI ŚRODKÓW SPECJALNYCH
Rozdział 7911 – Szkoły podstawowe
Szkoła
Podstawowa w Przedmościu
Przychody:
–
środki z PZU – 967,- zł
–
darowizny – 200,- zł
–
złomowanie kotłów – 282,- zł
–
odsetki od środków na rachunku – 44,- zł
Wydatki:
– wyposażenie – 84,- zł
Stan
środków na 31.12.2000 r. –
1.463,- zł
Szkoła
Podstawowa w Wilkowie
Przychody:
–
darowizny – 400,- zł
–
wynajm gabinetu zabiegowego – 100,- zł
–
odsetki od środków na rachunku – 20,- zł
Wydatki:
–
zakup pomocy naukowych – 185,- zł
–
zakup farb do malowania – 115,- zł
Stan
środków na 31.12.2000 r. – 220,- zł
Zespół
Szkół w Serbach
Przychody:
–
darowizny –
3.596,- zł
–
wpłaty za świadectwa – 77,- zł
–
wynajm gabinetu dla pielęgniarki – 100,- zł
–
odsetki – 93,- zł
Wydatki:
–
zakup programów komputerowych – 3.782,- zł
–
artykuły szkolne – 283,- zł
–
żaluzje – 728,- zł
–
telefax – 1.097,- zł
Stan
środków na 31.12.2000 r. – 261,- zł
Rozdział 8211 – Przedszkola
Przychody:
–
wpłaty za żywność (wpłaty na żywność od dzieci
i za wyżywienie
kucharki) –
14.854,- zł
–
odsetki – 39,- zł
Wydatki:
–
zakup żywności –
14.117,- zł
Rozdział 8232 – Świetlice dla uczniów i wychowanków
Szkoła
Podstawowa w Przedmościu
Przychody:
–
wpłaty za żywność od dzieci – 3.140,- zł
–
wpłaty za żywność z GOPS –
4.068,- zł
Wydatki:
–
zakup żywności – 7.093,- zł
Szkoła
Podstawowa w Wilkowie
Przychody:
–
wpłaty za żywność od dzieci – 4.430,- zł
–
wpłaty za żywność z GOPS –
2.819,- zł
Wydatki:
–
zakup żywności – 7.249,- zł
Zespół
Szkół w Serbach
Przychody:
–
wpłaty na żywność od dzieci – 10.216,- zł
–
wpłaty na żywność z GOPS – 8.551,- zł
Wydatki:
–
zakup żywności –
17.280,- zł
Dział 50 – Rozdział 5613 – Drogi publiczne gminne
Przychody:
–
odsetki od środków na rachunku bankowym – 15,- zł
Środki
zostały niewydatkowane, ponieważ wpłynęły pod koniec roku
budżetowego.
Stan
środków na rachunku na 31.12.2000 r. – 1.748,- zł
WYKONANIE ZBIORCZE
PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH, ŚRODKÓW
SPECJALNYCH
ZA 2000 ROK
Lp. |
Wyszczególnienie |
Stan funduszu
obrotowego na początku roku |
Przychody |
Wydatki |
Stan fund.
obrot. na 31.12.2000
r. |
||
Plan |
Wykonanie |
Plan |
Wykonanie |
||||
|
ZAKŁ.
BUDŻETOWE |
|
|
|
|
|
|
1. |
Przedszkola |
4.927 |
82.072 |
51.475 |
82.072 |
53.896 |
Zmniejszenie likw. zakł. bud. 2.506 |
|
ŚRODKI SPECJALNE |
|
|
|
|
|
|
1. 2. 3. 4. |
Szkoła Podstawowa Świetlice dzieci Przedszkole Drogi gminne |
2.685 634 – – |
5.679 36.197 18.396 4.492 |
5.679 33.224 14.893 1.748 |
6.420 36.197 18.396 4.492 |
6.420 31.622 14.117 – |
1.944 2.236 776 + zwięk. 717 zlikw. zakł. bud. 1.748 |
|
Ogółem: |
8.246 |
146.836 |
107.019 |
147.577 |
106.055 |
Zmniejszenie 2.506 Środki 7.421 Zwiększenie 717 |