1352

UCHWAŁA ZARZĄDU GMINY W GŁOGOWIE

z dnia 9 marca 2001 r.

w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy Głogów

za 2000 rok

            Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 136 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) Zarząd Gminy w Głogowie uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

Przyjmuje się sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Głogów za 2000 rok. Sprawozdanie w części tabelarycznej i opisowej stanowi załącznik do uchwały.

§ 2

Sprawozdanie, o którym mowa w § 1, przedkłada się:

1.  Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu,

2.  Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Głogowie,

3.  Radzie Gminy w Głogowie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega  opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa  Dolnośląskiego.

 

                                 PRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU

                                         ANDRZEJ KRZEMIEŃ


 

 

 

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU

ZA 2000 ROK

 

            Budżet gminy na 2000 rok uchwalono po stronie dochodów na kwotę 7.250.115,- zł, natomiast po stronie wydatków na 9.020.115,- zł. Niedobór wynosił 1.770.000,- zł, na który składały się: przychody – zaplanowany kredyt z banku na zadanie „Rozbudowa szkoły w Przedmościu” – 1.880.000,- zł oraz rozchody – 110.000,- zł – spłata pożyczki zaciągniętej z WFOŚiGW na zadanie „Budowa kanalizacji Serby – etap I”. W ciągu roku Zarząd podjął 13 uchwał w sprawie zmian budżetu i w budżecie. Zmiany w planie wydatków polegające na przenoszeniu wydatków z rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wydatki, rezerwy celowej oraz zmiany planu dochodów i wydatków związanych z wprowadzeniem w trakcie roku budżetowego zmianami kwot dotacji celowych i zmiany w planie dochodów wynikające ze zmian kwot subwencji w wyniku podziału rezerw, Zarząd dokonywał po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego. Rezerwę celową w kwocie 125.287,- zł rozdysponowano na zwiększenie planu wydatków: Publicznego Przedszkola w Serbach72.906,- zł i jednostek kultury: bibliotek – 34.356,- zł,  GOK-u 525,- zł, świetlic 17.500,- zł. Rezerwę ogólną w kwocie 50.000,- zł przeznaczono na zwiększenie planu wydatków: szkół o 28.242,- zł na wypłatę wynagrodzeń nauczycieli, 8.654,- zł – szkoła Wilków w związku z odprawa emerytalną i nagrodami jubileuszowymi pracowników, 3.800,- zł – szkoła Serby na wypłatę odszkodowania z tytułu choroby zawodowej nauczyciela, 1.009,- zł – na nagrodę jubileuszową konserwatora, dofinansowanie obozu dla dzieci – 1.500,- zł, wyposażenie sali komputerowej gimnazjum nr 4 w Głogowie – 2.000,- zł, opłata za pobyt na obozie „Letniej Akademii Języka Polskiego” młodzieży z polskich rodzin z Białorusi – 1.000,- zł, wypłata dodatków mieszkaniowych – 2.000,- zł i odszkodowanie za naprawę zalanego sprzętu – 1.795,- zł.

Rada Gminy podjęła 7 uchwał, którymi dokonano zmian planu i w planie budżetu. Zmiany planu budżetu dotyczyły zmian dotacji na zadania zlecone i własne, dotacji z funduszy celowych, opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, darowizny, odpłatności za pobyt w przedszkolu, środków z rozliczenia inwestycji, części oświatowej, podstawowej i rekompensującej subwencji ogólnej, udziałów we wpływach z podatku dochodowego, dotacji realizowanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego oraz innych wpływów. Po wprowadzonych zmianach plan dochodów wynosił 7.417.650,- zł, natomiast wydatków 9.187.650,- zł.

Dochody w 2000 roku zostały zrealizowane w wysokości 7.340.441,- zł na przewidywane w planie 7.417.650,- zł, co stanowi 98,96% planu.

 

 

Realizacja dochodów z poszczególnych źródeł przedstawia się następująco:

 

Lp.

Wyszczególnienie

Plan

Wykonanie

%

1

2

3

4

5

I.

DOCHODY WŁASNE

3.505.290

3.433.422

97,95

 

z tego:

 

 

 

 

  1.

 

Udział we wpływach z podatku doch. od osób prawnych i jedn. org. nieposiad. osobow. prawnej

 

 

10.000

 

 

16.103

 

 

161,03

 

  2.

 

Udziały we wpływach z podatku  doch. od osób fizycznych

 

770.984

 

684.460

 

88,78

 

  3.

 

Podatek rolny

 

280.924

 

265.000

 

94,33

 

  4.

 

Podatek od nieruchomości

 

1.274.189

 

1.241.964

 

97,47

 

  5.

 

Podatek leśny

 

7.227

 

7.374

 

102,03

 

  6.

 

Podatek od środków transportowych

 

56.194

 

56.994

 

101,42

 

  7.

 

Podatek doch. od osób fiz. prow. dział. gosp. opłacany w formie karty pod.

 

 

12.000

 

 

20.991

 

 

174,92

 

  8.

 

Podatek od spadków i darowizn

 

1.000

 

5.918

 

591,80

 

  9.

 

Opłata skarbowa

 

120.000

 

119.557

 

99,63

 

10.

 

Opłata eksploatacyjna

 

4.000

 

2.343

 

58,57

 

11.

 

Dochody z majątku gminy

w tym:

   – dzierżawa gruntów

   – czynsze lokali mieszkaniowych

   – czynsze lokali użytkowych

   – wieczyste użytkowanie

   – wpływy ze sprzedaży

      w tym:

   – sprzedaż działek

 

392.099

 

45.000

36.525

15.574

15.000

280.000

 

580.733

 

47.004

35.375

26.161

11.688

460.505

 

187.740

 

148,11

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    cd. tabeli

1

2

3

4

5

 

   – sprzedaż młyna Przedmoście

   – działka Ruszowice MADA

   – rat z tyt. sprzedaży mieszkań i działek

   – wpłata na poczet kupna nieruchomości „KOMAK”

   – przekształcenie z wieczystego użytkowania w prawo własności

   – sprzedaż przyłącza energetycznego do zasilania przepompowni

      Ruszo-wice Zakład Energ.

 

27.000

62.000

132.341

48.450

1.082

 

1.892

 

 

12.

 

Podatek od posiadania psów

 

250

 

140

 

 

13.

 

Pozostałe dochody

z tego:

– opłata adiacencka

– odsetki bankowe

– odsetki za nieterminowe wpłaty należności

– odpłatność za pobór wody

– odpłatność za ścieki

– odpłatność za usługi opiekuńcze

– rożne rozliczenia z lat ubiegłych, z rozliczenia inwestycji i inne

– opłata za zezwolenia na alkohol

– tenuta dzierżawna terenów łowieckich

– za składowanie śmieci

– odpłatność za pobyt w przedszkolu

– pozostałe dochody: opł. prolong. administr. prowizja za znaki i inne

– darowizna z Telewizji Polskiej

 

576.423

 

200.000

30.000

14.000

168.235

53.832

2.000

12.073

68.723

2.800

1.000

9.660

4.100

10.000

 

431.845

 

88.567

18.431

26.329

162.340

25.244

2.035

10.335

68.723

1.675

864

9.540

7.762

10.000

 

74,92

 

II.

 

DOTACJE CELOWE

 

2.326.691

 

2.321.350

 

99,77

 

z tego:

 

 

 

 

  1.

 

Na zadania własne gminy

w tym:

– na ZFŚS emerytów i rencistów nauczycieli

– na zakup podręczników dla szkół

– na wypłatę dodatków mieszkaniowych

– na stypendia i zasiłki losowe dla uczniów

– na dokształcanie nauczycieli

– na remont i modernizację szkoły

– na dożywianie uczniów

– na wynagrodzenia nauczycieli

– na wyposażenie gimnazjum

 

199.375

 

11.539

749

17.766

1.574

1.200

100.000

11.497

25.050

30.000

 

199.375

 

11.539

749

17.766

1.574

1.200

100.000

11.497

25.050

30.000

 

 

  2.

 

Na zadania zlecone gminom

w tym:

– usługi opiekuńcze

– zasiłki i pomoc w naturze

– terenowe ośr. pom. społ.

– zlecone z zakresu administracji rządowej

– wybory Prezydenta RP

– oświetlenia dróg, których gmina nie jest zarządcą

– na prowadzenie i aktualiz. rejestru wyborców

– na zadania obrony cywilnej i pozost. zadań obronnych

– na opłacenie skł. na ubezp. zdrowotne świadczeń z GOPS

– zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

– aktualizacja wykazów gospodarstw i działek rolnych

 

497.039

 

51.727

216.540

99.600

58.000

6.504

34.000

620

650

7.922

20.316

1.160

 

491.698

 

48.631

216.538

99.491

58.000

6.504

31.915

620

650

7.873

20.316

1.116

 

 

  3.

 

Na zadania realizowane na podstawie porozumień miedzy jedn. samorz. teryt. (powiat głogowski)

 

 

5.479

 

 

5.479

 

 

  4.

 

Dotacje z funduszy celowych

w tym:

– na zadania bieżące (Fund. Kombat.)

 

1.624.798

 

7.936

 

1.624.798

 

7.936

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    cd. tabeli

1

2

3

4

5

 

– na  realizację  inwestycji:  na  budowę  kanalizacji  Serby    etap II

   (WFOŚiGW)

– na  modernizację  kotłowni  w  rozbudow.  szkole  w  Przedmościu

   (WFOŚiGW)

 

1.571.862

 

45.000

 

1.571.862

 

45.000

 

 

III.

 

SUBWENCJA OGÓLNA

w tym:

– część podstawowa

– część oświatowa

– część rekompensująca

   z tego:

– dochody z podatku od środków transportu

– z tytułu ulg i zwolnień ustawowych

 

1.585.669

 

37.165

1.328.806

219.698

 

139.484

80.214

 

1.585.669

 

37.165

1.328.806

219.698

 

139.484

80.214

 

100,00

 

DOCHODY OGÓŁEM

7.417.650

7.340.441

98,96

 

Analizując wykonanie dochodów, należy stwierdzić, że najmniejsze wykonanie jest w dziale 40 – 44,55%, co jest spowodowane brakiem wykonania dochodów dotyczących opłaty adiacenckiej za kanalizację i wodociągi. Kwotę 23.420 zł rozłożono na raty. Mniejsze wpływy z tyt. podłączenia do istniejącej kanalizacji w Ruszowicach oraz powierzchni wchodzącej w skład gospodarstw rolnych wyniosły 23.201, zł.

W dziale 45 – 59,82% mniejsze wykonanie niż zaplanowano (przy planie brano pod uwagę wykonanie roku poprzedniego) wpływy z dzierżawy terenów łowieckich.

W dziale 94 – 61,44% – odsetki od środków na rachunkach bankowych, w dziale 89 – 67,89% mniejsze wpływy z opłaty eksploatacyjnej. W pozostałych działach wykonanie dochodów wynosi od 96,05% w dziale 90, co jest związane z mniejszymi wpływami udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych (wpłynęło 88,78%, tj. mniej o 86.524, zł), do 100,13% w dziale 79. W dziale 74 wykonanie 148,69% wiąże się z większymi dochodami z majątku gminy.

Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2000 rok wyniosły 186.681 zł, w tym: od podatku rolnego – 12.721, zł, od podatku od nieruchomości – 173.960, zł.

Ogółem skutki udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń i zwolnień w 2000 roku wyniosły 180.008, zł, w tym: skutki udzielonych odroczeń – 55.637, zł (w podatku rolnym – 19.664, zł, w podatku od nieruchomości – 19.789, zł, w  podatku od środków transportowych – 16.184, zł); skutki udzielonych umorzeń – 25.932, zł (w podatku rolnym – 10.422, zł, podatku od nieruchomości – 13.535, zł, podatku od środków transportowych – 1.975, zł); skutki zwolnień (jednostki: GOPS, GOK, przedszkole oraz działki dożywotnie i budynki gospodarcze) – 98.439, zł.

Ogółem  zaległości  w  2000  roku  wyniosły  393.140, zł.

Największe zaległości wystąpiły: w podatku od nieruchomości – 135.770 zł, w tym odroczenia i rozłożenia na raty – 19.789, zł; w podatku rolnym – 73.706, zł, w tym odroczenia i rozłożenia na raty – 19.664, zł; odpłatność za pobór wody – 40.143, zł i ścieki – 5.153, zł; czynsze mieszkaniowe – 20.063, zł, opłata adiacencka – 64.867, zł, w tym rozłożenia na raty – 23.420, zł; podatek od środków transportowych – 19.296, zł, w tym odroczenia i rozłożenia na raty – 16.184, zł; wieczyste użytkowanie – 15.383, zł.

Na wszystkie zaległości wystawiono upomnienia i tytuły wykonawcze.

Nadpłaty wyniosły 29.021, zł. Największa nadpłata w kwocie 23.264, zł w podatku od nieruchomości powstała w wyniku złożonej korekty deklaracji przez Hutę Miedzi Głogów.

 

 

DOCHODY BUDŻETU GMINY GŁOGÓW

Wykonanie za 2000 rok

 

Dział

Wyszczególnienie

Budżet na 2000 r. wg uchwał

Wykonanie

%

1

2

3

4

5

40

Rolnictwo

200.000

89.101

44,55

45

Leśnictwo

2.800

1.675

59,82

70

Gospodarka komunalna

1.828.929

1.792.861

98,03

74

Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne

392.099

582.998

148,69

79

Oświata i wychowanie

224.772

225.066

100,13

86

Opieka społeczna

435.304

432.383

99,33

89

Różna działalność

5.160

3.503

67,89

90

Doch. od osób praw., od os. fiz. i innych jedn. nieposiad. osobow. prawnej

 

2.550.868

 

2.450.084

 

96,05

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    cd. tabeli

1

2

3

4

5

91

Administracja państwowa i samorządowa

154.275

153.129

99,26

93

Bezpieczeństwo publiczne

300

300

100,00

94

Finanse

30.000

18.431

61,44

97

Różne rozliczenia

1.585.669

1.583.436

99,86

98

Obrona narodowa

350

350

100,00

99

Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądow.

7.124

7.124

100,00

 

Ogółem

7.417.650

7.340.441

98,96

 

 

Wydatki budżetu gminy w 2000 roku zostały zrealizowane w wysokości 9.074.506,- zł na przewidywane w planie 9.187.650,- zł, co stanowi 98,77% planu rocznego i przedstawiają się następująco:

 

DZIAŁ 40 – ROLNICTWO – plan 73.300,- zł – wykonanie 63.988,- zł,  w tym:

Rozdział 4406 – plan 10.200,- zł, wydatkowano 9.826,- zł, z tego: obsługa jazów – 1.138,- zł, oczyszczenie przepustu i odwodnienie drogi w Przedmościu – 634,- zł, konserwacja rowów: w Ruszowicach – 1.992,- zł, w Szczyglicach – 1.599,- zł i Przedmościu – 4.095,- zł, zakup kręgów na przepust rowu melioracyjnego –
368,- zł.

Rozdział 4495 – plan 63.100,- zł, wydatkowano 54.162,- zł: wyceny nieruchomości – 27.696,- zł, ogłoszenia w prasie – 2.904,- zł, opłata za pobór wody z ujęć Borek, Wilków, Turów oraz wyłączenie gruntów z produkcji rolnej – 2.196,- zł. Kwotę 21.366,- zł wydatkowano na wyrysy i podziały działek, sporządzenie i wznowienie granic, sporządzenie map ewidencyjnych, opłaty sądowe i skarbowe oraz inne usługi.

DZIAŁ 50 – TRANSPORT – plan 45.070,- zł, wykonanie – 38.834,- zł, w tym:

Rozdział 5613 – plan 45.070,- zł, wydatkowano 38.834,- zł: na zimowe utrzymanie dróg – 10.826,- zł, materiały i wykonanie znaków drogowych – 991,- zł, zakup i transport szlaki na drogi gminne – 780,- zł, remont ul. Białej w Ruszowicach – 2.675,- zł, projekt na remont chodnika w Serbach – 4.000,- zł, remont nawierzchni drogi Borek – Zabornia – 6.506,- zł, równanie drogi w Serbach – 1.134, zł. Na rachunek inwestycyjny przekazano 11.922,- zł na finansowanie zadania „Budowa chodnika w Przedmościu”.

DZIAŁ 70 – GOSPODARKA KOMUNALNA plan 2.219.303,- zł, wykonanie – 2.173.436,- zł, w tym:

Rozdział 7262 – plan 140.342,- zł, wydatkowano – 126.442,- zł z przeznaczeniem na: opłaty za oświetlenia dróg – 66.701,- zł (w tym z dotacji na drogi, których gmina nie jest zarządcą – na plan 23.235,- zł wydatkowano 21.810,- zł), konserwacja i eksploatacja urządzeń oświetleniowych – 34.467,- zł (w tym z dotacji na plan 10.765,- zł, wydatkowano – 10.105,- zł), wykonanie oświetlenia w Wilkowie – 2.700,- zł – naprawa zegara i części do zamontowania lampy – 574,- zł. Na rachunek inwestycyjny przekazano 22.000,- zł na finansowanie zadania „Budowa linii energetycznej do zasilania oświetlenia ulicznego Serby, Wilków”.

Rozdział 7395 – plan 2.078.961,- zł, wykonanie – 2.046.994,- zł, z tego: wynagrodzenia dla pracowników wodociągów i wysypiska śmieci 39.710,- zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 3.709,- zł, pochodne od wynagrodzeń (ZUS I FP) – 8.808,- zł, odpis na ZFŚS – 2.083,- zł, ekwiwalent za pranie odzieży roboczej – 311,- zł, ryczałty za używanie samochodów prywatnych – 838,- zł, art. BHP i inne dla pracowników – 450,- zł, art. do malowania hydrofornii Wilków – 65,- zł, druki 2.209,- zł, piec CO – 2.200,- zł, pieczątki 150,- zł, konserwacja urządzeń elektrycznych na hydroforniach – 1.409,- zł, badania wody – 848,- zł, rozmowy telefoniczne i wywozy nieczystości – 500,- zł, usługi kominiarskie – 200,- zł, dowóz wody pitnej – 403,- zł, eksploatacja przepompowni – 13.420,- zł, sporządzenie operatu wodno-prawnego ujęcia wody Turów – 1.220,- zł, czyszczenie kanalizacji i przepompowni w Serbach – 9.917,- zł, sporządzenie dokumentacji na zasoby eksploatacyjne ujęcia wody Turów – 7.920,- zł, przeróbka i zamontowanie pieca CO na hydrofornii Borek – 800,- zł, inwentaryzacja techniczna wodociągu Grodziec Mały – 500,- zł, udrożnienie sieci kanalizacyjnej Serby – 897,- zł, badania pracowników – 195,- zł, szkolenia pracowników hydroforni – 640,- zł, ogłoszenia w prasie – 831,- zł, opłata za wprowadzanie zanieczyszczeń do powietrza 56,- zł, zakup materiałów i usunięcia awarii na hydroforniach – 9.901,- zł, węgiel na hydrofornie – 2.108,- zł, nadzór i koordynacja prac przy czyszczeniu sieci kanalizacyjnej Serby – 1.000,- zł, naprawa wiaty przystankowej Serby Stare – 1.640,- zł, materiały na przystanek Wilków – 31,- zł, szklenie przystanków Serby i Borek – 3.210,- zł, utrzymanie przystanków – 459,- zł, materiały, kontrola sanitarna, decyzje i roboty porządkowe wysypisk – 1.033,- zł, opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego – 57.200,- zł. Odpłatność za pobór wody: Grodziec Mały i  Serby – 100.930,- zł, Szczyglice – 4.295,- zł, Ruszowice – 12.803,- zł. Opłaty za energię: przepompownie ścieków – 1.848,- zł, hydrofornia Turów – 405,- zł, hydrofornia Wilków – 24.237,- zł, hydrofornia Borek – 7.068,- zł. Odpłatność za ścieki: Ruszowice – 30.525,- zł, Serby – 16.594,- zł.

Na finansowanie inwestycji przekazano:

          Budowa kanalizacji Serby – etap II – 1.571.862,- zł (z dotacji z WFOŚiGW).

          Zakup wiat przystankowych – 12.705,- zł.

          Budowa kanalizacji Grodziec Mały – 10.254,- zł.

Kwotę 76.597,- zł przekazano jako dotację dla Urzędu Gminy Jerzmanowa na budowę wspólnej inwestycji w Ruszowicach.

DZIAŁ 74 – GOSPODARKA MIESZKANIOWA ORAZ NIEMATERIALNE USŁUGI KOMUNALNE – plan 93.368, zł, wykonanie 89.079,- zł, w tym:

Rozdział 7523 – na plan 36.109,- zł wydatkowano 35.090,- zł na utrzymanie jednostek OSP:

Wynagrodzenie komendanta OSP – 2.502,- zł, ryczałty dla członków OSP za udział w pożarach i akcjach szkoleniowych – 2.820,- zł, zakup umundurowania i wyposażenia – 3.822,- zł. Naprawy i remonty samochodów: Przedmoście – 5.266,- zł, Ruszowice – 442,- zł, Szczyglice – 3.104,- zł, Serby – 183,- zł. Zakup paliwa do samochodów i motopomp – 3.513,- zł, opłaty za energię remiz – 1.398,- zł, naprawa instalacji elektrycznej w remizie Wilków – 1.200,- zł, wynagrodzenia kierowców zatrudnionych na umowę zlecenia – 4.560,- zł, ubezpieczenia samochodów i członków OSP – 3.293,- zł, zakup kalendarzy – 1.133,- zł. Kwota 1.854  zł stanowi wydatek na organizację zawodów, tablice informacyjne, badania techniczne samochodów, złomowanie pojazdu, naprawy wyposażenia, prenumeratę prasy i inne.

Rozdział 7552 – plan 41.609,- zł, wydatek 40.474,- zł i dotyczy: zakup materiałów na zabudowę strychu i ocieplenia budynku komunalnego w Ruszowicach – 2.651,- zł oraz innych budynków – 152, zł. Opłaty za energię klatek schodowych – 1.820,- zł, opracowanie dokumentacji i wymiana instalacji wodociągowej budynku w Ruszowicach – 13.538,- zł, roboty elektryczne w budynku Ruszowice – 1.997,- zł, usługi kominiarskie – 1.010,- zł, opłaty za ścieki i wywóz nieczystości – 2.335,- zł, remont budynku Serby Stare – 2.887,- zł, remont budynku Serby – 4.488,- zł, remont dachu i oszklenie okien budynków Wilków i oplombowanie liczników – 997,- zł, usunięcie awarii kanalizacji budynku Ruszowice – 599,- zł.

Na rachunek inwestycyjny przekazano 8.000,- zł celem wykupu gruntów pod drogę w Serbach.

Rozdział 7695 – plan 15.650,- zł, wydatkowano 13.515,- zł na utrzymanie cmentarzy: zakup pompy na cmentarz Serby – 400,- zł, wywóz nieczystości i koszenie traw – 9.745,- zł, uporządkowanie cmentarza Wilków –3.370, zł.

DZIAŁ 79 – OŚWIATA I WYCHOWANIE – plan 4.515.174,- zł, wykonanie – 4.493.582,- zł, w tym:

Rozdział 7911 – plan 3.826.881,- zł, wydatkowano 3.815.355,- zł, z tego:

Szkoła Podstawowa w Przedmościu                                                                                                      – 2.585.923,- zł

    – wynagrodzenia pracowników                                                                                                    205.373,- zł

    – nagroda jubileuszowa                                                                                                                     2.895,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                9.501,- zł

    – pomoc zdrowotna dla nauczycieli                                                                                                                380,- zł

    – ekwiwalent za używanie odzieży                                                                                                                  153,- zł

    – dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli                                                                                                     3.570,- zł

    – delegacje                                                                                                                                                        241,- zł

    – środki czystości                                                                                                                                 695,- zł

    – art. biurowe                                                                                                                                                 1.479,- zł

    – art. gospodarcze                                                                                                                                           341,- zł

    – prasa i Dz. Urz.                                                                                                                               1.591,- zł

    – kasa pancerna                                                                                                                                1.200,- zł

    – wyposażenie (maszynka do liczenia i centrala telefoniczna)                                                                    558,- zł

    – herbata dla pracowników, znaczki i inne zakupy                                                                                        255,- zł

    – energia                                                                                                                                                        4.831,- zł

    – gaz                                                                                                                                                              11.025,- zł

    – woda                                                                                                                                                               597,- zł

    – wywóz nieczystości                                                                                                                                    2.176,- zł

    – rozmowy telefoniczne                                                                                                                                 2.452,- zł

    – wyrób pieczątek                                                                                                                                            650,- zł

    – usługi kominiarskie                                                                                                                                        254,- zł

    – legalizacja gaśnic                                                                                                                                            88,- zł

    – opłaty bankowe                                                                                                                                 300,- zł

    – szkolenia pracowników                                                                                                                                880,- zł

    – badania okresowe                                                                                                                                         720,- zł

    – monitorowanie Hertz                                                                                                                                  1.118,- zł

    – abonament RTV, usługi transportowe                                                                                                         596,- zł

    – zakup książek                                                                                                                                                108,- zł

    – ubezpieczenie sprzętu i budynków                                                                                                           2.462,- zł

    – opłata za trwały zarząd i inne                                                                                                              11,- zł

    – składki ZUS i FP                                                                                                                                      44.189,- zł

    – odpis na ZFŚS                                                                                                                                         12.705,- zł

Na roboty budowlane w rozbudowanej szkole wydatkowano 100.000,- zł (ze środków otrzymanych z dotacji).

Na rachunek inwestycyjny przekazano:

    – zakup kserokopiarki                                                                                                                                                 4.999,- zł

    – wykonanie alarmu                                                                                                                                                    10.210,- zł

    – rozbudowa szkoły w Przedmościu                                                                                                              2.157.320,- zł

                                                                                                                                                                                  (z dotacji z WFOŚiGW – 45.000,- zł)

Szkoła Podstawowa w Wilkowie                                                                                                     451.415,- zł

    – wynagrodzenia pracowników                                                                                                    295.612,- zł

    – nagrody jubileuszowe (3 osoby)                                                                                                               7.137,- zł

    – odprawy emerytalne (2 osoby)                                                                                                                        10.739,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                  20.914,- zł

    – fundusz zdrowotny                                                                                                                                                 625,- zł

    – ekwiwalent za odzież                                                                                                                                             747,- zł

    – dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli                                                                                                             6.482,- zł

    – delegacje                                                                                                                                                               867,- zł

    – opał                                                                                                                                                                           11.559,- zł

    – środki czystości                                                                                                                                 900,- zł

    – materiały biurowe                                                                                                                                       1.981,- zł

    – zakup materiałów na remonty                                                                                                        3.450,- zł

    – art. gospodarcze                                                                                                                                            400,- zł

    – czasopisma i dzienniki                                                                                                                      310,- zł

    – toner, kalkulator i herbata dla pracowników                                                                                   623,- zł

    – energia                                                                                                                                                         2.096,- zł

    – woda                                                                                                                                                               204,- zł

    – gaz                                                                                                                                                                   161,- zł

    – wywóz nieczystości                                                                                                                                    1.256,- zł

    – usługi kominiarskie                                                                                                                                        324,- zł

    – rozmowy telefoniczne                                                                                                                                 2.075,- zł

    – badania okresowe                                                                                                                                         750,- zł

    – naprawa ksera                                                                                                                                1.590,- zł

    – wyrób pieczątek                                                                                                                                             200,- zł

    – opłaty bankowe                                                                                                                                  450,- zł

    – dofinansowanie studiów dla nauczycieli                                                                                                     804,- zł

    – dowozy uczniów na zawody sportowe                                                                                                         200,- zł

    – opłaty RTV                                                                                                                                                     134,- zł

    – zakup książek                                                                                                                                                  58,- zł

    – ubezpieczenia budynków                                                                                                                             610,- zł

    – składki ZUS i FP                                                                                                                                           64.425,- zł

    – odpisy na ZFSŚ                                                                                                                                            13.732,- zł

Zespół Szkół w Serbach                                                                                                                                778.017,- zł

    – wynagrodzenia pracowników                                                                                                     449.402,- zł

    – ekwiwalent za urlop palaczy                                                                                                                        758,- zł

    – nagrody jubileuszowe                                                                                                                      7.543,- zł

    – odprawy (emerytalna i 6-cio miesięczna)                                                                                                 9.106,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                36.825,- zł

    – zasiłek na zagospodarowanie                                                                                                                   1.568,- zł

    – odszkodowanie z tyt. choroby zawodowej nauczyciela                                                                           7.420,- zł

    – dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli                                                                                                   11.572,- zł

    – delegacje                                                                                                                                                         548,- zł

    – opał                                                                                                                                                             18.323,- zł

    – środki czystości                                                                                                                                  958,- zł

    – art. biurowe                                                                                                                                                  1.730,- zł

    – art. gospodarcze                                                                                                                                         1.161,- zł

    – art. szkolne i pieczątki                                                                                                                         721,- zł

    – części do samochodu                                                                                                                        341,- zł

    – prasa                                                                                                                                                            1.670,- zł

    – centrala alarmowa                                                                                                                                       1.072,- zł

    – paliwo do samochodu                                                                                                                     1.445,- zł

    – wentylatory                                                                                                                                                      760,- zł

    – herbata dla pracowników                                                                                                                              298,- zł

    – energia elektryczna                                                                                                                                     5.310,- zł

    – woda                                                                                                                                                              1.142- zł

    – gaz butlowy – 235 zł + za gaz szkoły Przedmoście                                                                      1. 568 

    – wywóz nieczystości                                                                                                                                     4.172,- zł

    – rozmowy telefoniczne                                                                                                                                  5.228,- zł

    – dowóz gotówki                                                                                                                                                830,- zł

    – wykonanie instalacji elektrycznej                                                                                                             19.441,- zł

    – oprawa dok. SANEPID, ochrona fizyczna                                                                                                   587,- zł

    – konserwacja alarmu                                                                                                                                       315,- zł

    – legalizacja gaśnic, usługi kominiarskie, przegląd samochodu                                                  1.567,- zł

    – remont łazienek, prace malarskie, wymiana okien                                                                    34.717,- zł

    – abonament za alarm                                                                                                                                   2.196,- zł

    – opłaty za kurs                                                                                                                                               1.755,- zł

    – badania lekarskie, rejestracja samochodu                                                                                     975,- zł

    – opłaty bankowe                                                                                                                                   326,- zł

    – opłaty za telewizor, programy komputerowe                                                                                   645,- zł

    – zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek                                                                                 995,- zł

    – opłata OC samochodu                                                                                                                       944,- zł

    – wpłaty na PFRON                                                                                                                                        1.369,- zł

    – ubezpieczenie budynków                                                                                                                              950,- zł

    – składki na ZUS i FP                                                                                                                                 91.669,- zł

    – odpis na ZFŚS                                                                                                                                          21.222,- zł

Na rachunek inwestycyjny przekazano 26.873,- zł celem finansowania „Modernizacji kotłowni”.

Rozdział 7912 – plan 179.100,- zł, wykonanie – 178.523,- zł.

Gimnazjum w Serbach:                                                                                                                                  176.523,- zł

    – wynagrodzenia pracowników                                                                                                     100.261,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                 2.092,- zł

    – zasiłek na zagospodarowanie                                                                                                                   1.810,- zł

    – dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli                                                                                                         817,- zł

    – delegacje                                                                                                                                                        492,- zł

    – artykuły szkolne i pieczątki                                                                                                                            459,- zł

    – zasilacz i pamięć do komputerów                                                                                                                650,- zł

    – meble i tablice                                                                                                                                             6.438,- zł

    – wymiana okien                                                                                                                               14.835,- zł

    – pomoce naukowe, dydaktyczne i książki                                                                                               24.591,- zł

    – składki ZUS i FP                                                                                                                                       18.090,- zł

    – odpisy na ZFŚS                                                                                                                                          5.988,- zł

Kwotę 2.000,- zł przekazano na wyposażenie sali komputerowej Gimnazjum nr 4 w Głogowie.

Rozdział 7913 – plan 136.790,- zł, wydatkowano 136.150,- zł: wynagrodzenia opiekunów nad dziećmi dojeżdżającymi do szkół – 21.514,- zł, pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP) – 4.355,- zł, odpis na ZFŚS – 1.871,- zł, zakup biletów dla uczniów – 108.410,- zł.

Rozdział 7941 – plan 1.574,- zł, wykonanie – 1.574,- zł ze środków pochodzących z dotacji na stypendia i zasiłki losowe dla uczniów pochodzących ze środowisk najuboższych. Szkoły: Przedmoście – 450,- zł, Wilków – 420,- zł, Serby – 704,- zł.

Rozdział 8062 – plan 1.200,- zł, wykonanie 1.200,- zł ze środków pochodzących z dotacji na dofinansowanie „Rok 0 – dla nauczycieli przygotowujących się do nauczania języków obcych”: szkoła Przedmoście – 400,- zł, Wilków – 800,- zł.

Rozdział 8211 – plan 193.172,- zł, wykonanie 186.655,- zł. Na Publiczne Przedszkole w Serbach, które do 31.03.2000 r. prowadziło gospodarkę finansową na zasadach zakładu budżetowego, przekazano dotację 41.992,- zł. Odpłatność za pobyt i wyżywienie wyniosła 9.448,- zł oraz dopisane odsetki ze środków 35,- zł. Wydatki 53.896,- zł, z tego: wynagrodzenie pracowników – 31.759,- zł, za wyżywienie kucharki 150,- zł, dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli – 775,- zł, ryczałt za używanie samochodu prywatnego 190,- zł, zakup opału – 1.102,- zł, artykuły kancelaryjne i gospodarcze, części do naprawy wyposażenia i wyposażenie – 108,- zł, zakup żywności – 5.654,- zł, opłaty za wodę – 162,- zł, gaz butlowy 787,- zł, energia 415,- zł, rozmowy telefoniczne – 312,- zł, wywóz nieczystości i inne usługi – 650,- zł, badania pracowników – 100,- zł, opłaty bankowe – 24,- zł, zakup pomocy dydaktycznych – 151,- zł, ubezpieczenie budynku – 96,- zł, pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP) – 8.461,- zł, odpis na ZFŚS – 3.000,- zł.

Od 01.04.2000 r. Publiczne Przedszkole w Serbach prowadzi gospodarkę jako jednostka budżetowa.

Poniesione wydatki wynoszą                                                                                                                                                                      144.663,- zł

w tym:

    – wynagrodzenia pracowników                                                                                                                                                     98.190,- zł

    – odprawy i nagrody jubileuszowe                                                                                                                                                              4.315,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka palaczy)                                                                                                                                347,- zł

    – pomoc zdrowotna dla nauczycieli                                                                                                                                                               250,- zł

    – ekwiwalent za pranie odzieży roboczej                                                                                                                                                      972,- zł

    – wyżywienie kucharki                                                                                                                                                                                    461,- zł

    – dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli                                                                                                                                                    2.114,- zł

    – delegacje i ryczałt za używanie samochodu                                                                                                                                 264,- zł

    – zakup odzieży ochronnej, środków czystości i materiałów biurowych, paliwo do kosiarki –       1.699,- zł

    – wyposażenie, części do naprawy i farby do malowania                                                                                                             575,- zł

    – remont pieca kuchennego                                                                                                                                                                         1.555,- zł

    – opał                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               1.753,- zł

    – bojler                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    566,- zł

    – prenumerata prasy i zakup lekarstw                                                                                                                                                111,- zł

    – gaz butlowy                                                                                                                                                                                                    231,- zł

    – energia elektryczna                                                                                                                                                                                   2.402,- zł

    – woda                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    262,- zł

    – rozmowy telefoniczne                                                                                                                                                                                    836,- zł

    – naprawy sprzętu i opłaty bankowe                                                                                                                                                             299,- zł

    – wywóz nieczystości                                                                                                                                                                                      767,- zł

    – legalizacja gaśnic i wyrób pieczątek                                                                                                                                                  84,- zł

    – badania lekarskie                                                                                                                                                                                            50,- zł

    – pomoce naukowe i dydaktyczne (zjeżdżalnia i zabawki)                                                                                                           1.149,- zł

    – składki ZUS i FP                                                                                                                                                                                      20.398,- zł

    – odpis na ZFŚS nauczycieli i obsługi                                                                                                                                            5.013,- zł

Rozdział 8213 – plan 55.709,- zł, wydatkowano – 54.280,- zł, z tego:

Szkoła Podstawowa w Przedmościu                                                                                                                                                            30.053,- zł

w tym:

    – wynagrodzenia pracowników                                                                                                                                                      21.671,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                                                                1.074,- zł

    – dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli                                                                                                                                                     1.001,- zł

    – składki ZUS i FP                                                                                                                                                                                       4.881,- zł

    – odpis na ZFŚS                                                                                                                                                                                           1.426,- zł

Szkoła Podstawowa w Wilkowie                                                                                                                                                       24.227,- zł

w tym:

    – wynagrodzenia                                                                                                                                                                               17.548,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                                                                1.438,- zł

    – dodatki mieszkaniowe                                                                                                                                                                       657,- zł

    – fundusz zdrowotny                                                                                                                                                                                            15,- zł

    – składki ZUS i FP                                                                                                                                                                                         3.481,- zł

    – odpis na ZFŚS                                                                                                                                                                                            1.088,- zł

Rozdział 8232 – plan 106.814,- zł, wykonanie – 105.911,- zł, z tego:

Szkoła Podstawowa w Przedmościu                                                                                                                                                           16.648,- zł

w tym:

    – wynagrodzenia                                                                                                                                                                               11.379,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                                                                  1.304,- zł

    – dodatki mieszkaniowe                                                                                                                                                                       554,- zł

    – składki ZUS i FP                                                                                                                                                                                         2.673,- zł

    – odpis na ZFŚS                                                                                                                                                                                               738,- zł

Szkoła Podstawowa w Wilkowie                                                                                                                                                         31.502,- zł

w tym:

    – wynagrodzenia                                                                                                                                                                               23.793,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                                                                 1.789,- zł

    – składki ZUS i FP                                                                                                                                                                                         4.633,- zł

    – odpis na ZFŚS                                                                                                                                                                                            1.287,- zł

Zespół Szkół w Serbach                                                                                                                                                                                  57.761,- zł

w tym:

    – wynagrodzenia                                                                                                                                                                               43.730,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                                                                  2.591,- zł

    – dodatki mieszkaniowe                                                                                                                                                                       490,- zł

    – składki ZUS i FP                                                                                                                                                                                         8.733,- zł

    – odpis na ZFŚS                                                                                                                                                                                            2.217,- zł

Rozdział 8241 plan 2.395,- zł, wykonanie 2.395,- zł, z tego: 900,- zł za pobyt na obozie „Letniej Akademii Języka Polskiego” młodzieży z polskich rodzin z Białorusi, dofinansowanie obozu harcerskiego – 1.495,- zł.

Rozdział 8295 – plan 11.539,- zł, wykonanie 11.539,- zł – środki wydatkowano na odpis ZFŚS nauczycieli emerytów i rencistów (z dotacji): przedszkole – 2.198,- zł, Zespół Szkół w Serbach – 6.045,- zł, Szkoła Przedmoście – 1.648,- zł i Szkoła Wilków – 1.648,- zł.

Wykonanie planu wydatków działu 79 – oświata i wychowanie wynosi 4.493.582,- zł, co stanowi 49,52% ogólnych wydatków budżetu.

Wyłączając wykonanie zadania inwestycyjnego na rozbudowę szkoły w Przedmościu oraz modernizację – 2.257.320,- zł i modernizację kotłowni Serby – 26.873 zł., wydatki na rozdz. 7941, 8062 i 8295 na kwotę – 14.313,- zł, na które otrzymano dotację oraz wydatki rozdz. 8213 „Przedszkola przy szkołach podstawowych” – 54.280  zł., rozdz. 7912 – 2.000,- zł – dotacja do Gimnazjum w Głogowie, rozdz. 8241 i 8211 – przedszkole na ogólną kwotę – 189.050 zł – stanowiące zadania własne gminy, to wydatki  szkół  wynoszą: rozdz. 7911 – szkoły podstawowe – 1.531.162,- zł + rozdz. 7912 – gimnazjum – 176.523,- zł + rozdz. 8232 – świetlice dziecięce – 105.911,- zł i rozdz. 7913 – dowożenie uczniów – 136.150,- zł = 1.949.746,- zł. Otrzymana część oświatowa subwencji ogólnej – 1.328.806,- zł, dotacja na wyposażenie gimnazjum 30.000,- zł, dotacja na podręczniki szkolne – 374,- zł i dotacja na finansowanie skutków wdrożenia systemu wynagradzania 25.050,- zł, co daje ogólną kwotę – 1.384.230,- zł, z budżetu gminy wydatkowano – 565.516,- zł.

DZIAŁ 83 – KULTURA I SZTUKA plan 325.315,- zł, wykonanie 325.282,- zł, z tego:

Rozdział 8313 – plan 20.723,- zł, wydatkowano 20.690,- zł na remonty zabytków: zakup materiałów na remont kościoła w Wilkowie – 1.968,- zł i remont wieży w Przedmościu – 18.722,- zł.

Na plan 278.134,- zł jednostek kultury  przekazano 278.134,- zł, w tym:

Rozdział 8322 – plan 69.521,- zł, wykonanie 69.521,- zł. Wydatki bibliotek wynoszą 69.521,- zł i dotyczą:

    – wynagrodzenia pracowników                                                                                                                                                    48.752, - zł

    – nagrody                                                                                                                                                                                                      4.464, - zł

    – pochodne  od  wynagrodzeń (ZUS I FP)                                                                                                                                              10.960, - zł

    – odpis  na  ZFŚS                                                                                                                                                                                      1.685, - zł

    – wynagrodzenie  za  prowadzenie  punktu bibliotecznego                                                                                                        1.000, - zł

    – ekwiwalent za pranie                                                                                                                                                                                     26, - zł

    – zakup odkurzacza                                                                                                                                                                                       270, - zł

    – zakup książek                                                                                                                                                                                           2.364, - zł

Rozdział 8332 – plan 185.413,- zł, wykonanie 185.413,- zł. Na przychody GOK-u w kwocie 330.859 zł składają się:

    – środki wypracowane z organizacji zabaw, dyskotek i wynajem sali                                                                                                 22.285,- zł

    – prowadzenie działalności gospodarczej                                                                                                                                            102.353,- zł

    – pozostałe  przychody (m.in. refundacja z RUP, odsetki)                                                                                                          9.558,- zł

    – otrzymane  środki na organizację „Wakacje z Unią”                                                                                                                          11.250,- zł

    – dotacja z budżetu gminy                                                                                                                                                                      185.413,- zł

Na koszty w kwocie 345.892,- zł składają się:

    – wynagrodzenia                                                                                                                                                                          114.151,- zł

    – nagrody                                                                                                                                                                                                      8.991,- zł

    – ryczałt za korzystanie z samochodu i delegacje                                                                                                                                   2.409,- zł

    – malowanie i naprawa wyposażenia w Grodźcu Małym                                                                                                                           627,- zł

    – opakowania i inne wydatki na bar i sklep                                                                                                                                              3.882,- zł

    – zakup wyposażenia do sklepu i baru                                                                                                                                       12.913,- zł

    – wzmacniacz, magnetofon, odtwarzacz CD i głośniki                                                                                                                           2.257,- zł

    – wyposażenie biura księgowości                                                                                                                                                               496,- zł

    – pozostałe wyposażenie (szafa, czajnik, lodówka, ogrzewacze wody)                                                                                    1.787,- zł

    – zakup kas fiskalnych do baru i sklepu                                                                                                                                                    5.370,- zł

    – środki czystości i odzież ochronna                                                                                                                                                         1.565,- zł

    – materiały i remont sklepu i baru                                                                                                                                                              7.460,- zł

    – opał do baru                                                                                                                                                                                              2.683,- zł

    – płytki do sali bilardowej i materiały                                                                                                                                                            860,- zł

    – materiały do naprawy wyposażenia, usługi i inne do GOK-u                                                                                                              7.710,- zł

    – materiały biurowe                                                                                                                                                                                     1.192,- zł

    – farby do malowania kuchni oraz inne materiały i usługi – Ruszowice                                                                                    1.133,- zł

    – remont i wyposażenie kawiarni – Przedmoście                                                                                                                                   4.325,- zł

    – remont WC Ruszowice                                                                                                                                                                          11.189,- zł

    – gaz                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               7.188,- zł

    – woda                                                                                                                                                                                                             810,- zł

    – energia elektryczna                                                                                                                                                                                10.184,- zł

    – wywóz nieczystości                                                                                                                                                                                  3.159,- zł

    – usługi transportowe                                                                                                                                                                                  3.039,- zł

    – opłaty za rozmowy telefoniczne                                                                                                                                                            10.799,- zł

    – zakup materiałów na imprezy i festyny:                                                       

    – turniej wsi                                                                                                                                                                                                     649,- zł

    – dożynki                                                                                                                                                                                                      3.275,- zł

    – ferie zimowe                                                                                                                                                                                              1.426,- zł

    – wakacje z Unią                                                                                                                                                                              5.408,- zł

    – wigilia i turniej tenisa                                                                                                                                                                                1.153,- zł

    – powitanie wiosny i inne                                                                                                                                                                            2.964,- zł

    – organizacja Sylwestra                                                                                                                                                                  8.015,- zł

    – instalacja alarmowa sklepu i baru                                                                                                                                                          1.996,- zł

    – monitoring Hertz                                                                                                                                                                                       6.077,- zł

    – szkolenia i kursy pracowników                                                                                                                                                               2.604,- zł

    – badania lekarskie                                                                                                                                                                                       896,- zł

    – ekwiwalent za pranie                                                                                                                                                                                  265,- zł

    – zakup programów komputerowych i zabezpieczenie                                                                                                                          2.867,- zł

    – wynagrodzenie za prowadzenie zespołu dziecięcego                                                                                                                         1.425,- zł

    – prowadzenie zajęć „Wakacje z Unią”                                                                                                                                         4.329,- zł

    – prowadzenie drużyny harcerskiej                                                                                                                                                            3.240,- zł

    – prowadzenie ferii                                                                                                                                                                                      1.830,- zł

    – ubezpieczenie budynków                                                                                                                                                                        4.002,- zł

    – opłaty ZAIKS                                                                                                                                                                                             3.302,- zł

    – pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP)                                                                                                                                               26.420,- zł

    – odpis na ZFŚS                                                                                                                                                                                         5.712,- zł

    – podatek VAT                                                                                                                                                                                             4.709,- zł

    – opłaty za pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych                                                                                                      9.314,- zł

    – obsługa muzyczna zabaw i dyskotek                                                                                                                                        17.835,- zł

Na rachunek inwestycyjny przekazano 4.000,- zł na zakup lady chłodniczej.

Rozdział 8333 – na utrzymanie świetlic przekazano 23.200,- zł. Na koszty w kwocie 23.200,- zł składają się: zakup sprzętu nagłaśniającego do świetlicy w Krzekotowie – 2.079,- zł, opłaty za energię i gaz butlowy – 1.758,- zł, przewozy na imprezy do świetlic – 880,- zł, materiały i remont świetlicy w Serbach – 3.901,- zł, malowanie świetlicy w Kluczach – 1.246,- zł, materiały na remont świetlicy w Turowie – 303,- zł, wybetonowanie placu, szklenie okien w Krzekotowie i zakup na remont w Krzekotowie – 2.592,- zł, wykonanie placu na festyny w Wilkowie – 2.247,- zł, organizacja turnieju i imprezy – 3.764,- zł, ubezpieczenia świetlic – 381,- zł, usługi geodezyjne dotyczące świetlicy w Wilkowie – 1.413,- zł, legalizacja gaśnic i usługi kominiarskie – 563, zł, zakup opału – 713,- zł. Kwota 1.360,- zł stanowi koszt na zakupy materiałów na wyposażenie, środki czystości i inne.

Ponadto na finansowanie inwestycji przekazano: 25.206,- zł – rozbudowa świetlicy w Borku, 1.252,- zł – rozbudowa świetlicy w Serbach.

DZIAŁ 85 – OCHRONA ZDROWIA – plan – 93.223,- zł, wykonanie – 92.870,- zł,  z tego:

Rozdział 8513 – plan 14.500,- zł, wykonanie 14.500,- zł i są to wydatki związane z Ośrodkiem Zdrowia w Krzepowie: zakup materiałów do unitu stomatologicznego – 737,- zł, wyposażenie: szafki pod zlewozmywak – 450,- zł, ogrzewacz wody – 633,- zł, materiały hydrauliczne do doprowadzenia wody – 1.193,- zł. Zakup kafelków, farb, materiałów i wykonanie remontu – 4.668,- zł, zakup opału – 6.819,- zł.

Rozdział 8536 – plan – 78.723,- zł, wykonanie 78.370,- zł. Są to wydatki związane z realizacją zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych: wynagrodzenia pracowników zatrudnionych na świetlicach środowiskowych – 9.388,- zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 212,- zł, wynagrodzenia członków komisji – 4.250,- zł, delegacje – 99,- zł, opłaty ZAIKS – 1.171,- zł, pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP) – 2.121,- zł, odpis na ZFŚS – 466,- zł, materiały na świetlice i wyposażenie – 3.660,- zł, art. chemiczne, gospodarcze, papiernicze, biurowe, szkolne i inne – 9.595,- zł, art. spożywcze, nagrody na organizację ferii, dożywianie dzieci i inne imprezy – 6.948,- zł, gaz butlowy – 794,- zł, energia elektryczna –
381,- zł, przewozy na wycieczki i kolonie – 5.432,- zł, paliwo do samochodu, zakup nagród na festyny, konsultacje psychologiczne, zajęcia na świetlicach i inne usługi – 4.446,- zł, wykonanie remontu i oświetlenia świetlic – 955,- zł, usługi związane z organizacją festynów, wycieczek i innych imprez (bilety, usługi muzyczne, pobyt na wycieczkach i koloniach) – 25.452,- zł (w kwocie mieści się 10.000,- zł darowizna otrzymana od Telewizji Polskiej na kolonie). Na świadczenie usług w zakresie profilaktyki przeciwalkoholowej przekazano dla Miejskiego Ośrodka Profilaktyki i Wczesnej Terapii Uzależnień – 3.000,- zł.

DZIAŁ 86 – OPIEKA SPOŁECZNA – plan – 531.766,- zł, wykonanie –528.258,- zł, w tym:

Rozdział 8612 – plan 64.727,- zł, wykonanie 61.590,- zł: z zadań zleconych na plan 51.727,- zł wydatkowano 48.631,- zł, natomiast z zadań własnych z budżetu gminy na  plan 13.000,- zł. – 12.959,- zł.

Usługami specjalistycznymi nad chorym w domu objęte były dwie osoby dorosłe i troje dzieci niepełnosprawnych dowożonych do Domu Dziennego Pobytu Rehabilitacji w Głogowie. W czterech rodzinach świadczono usługi opiekuńcze nad chorym w domu.

Rozdział 8613 – plan 260.540,- zł, wykonanie 260.509,- zł, w tym:

Z zadań zleconych na kwotę 216.538,- zł wypłacano: miesięcznie trzy zasiłki stałe, pięciu osobom zasiłki stałe wyrównawcze. Zasiłki okresowe otrzymały 84 rodziny: 14 osób zasiłki okresowe specjalne. Zasiłki gwarantowane otrzymało 5 osób, a renty socjalne co miesiąc 18 osób. Ponadto zasiłki z tyt. ochrony macierzyństwa otrzymało 26 kobiet i 24 dzieci zasiłki jednorazowe. Zasiłki wyniosły 204.967,- zł. Opłacono składki na ubezpieczenia społeczne dla 5 osób na kwotę 11.571,- zł.

Z zadań własnych ze środków z budżetu gminy wydatkowano 43.971,- zł. Zasiłki celowe na zakup żywności, opału, leków, odzieży, remont wózka inwalidzkiego i inne potrzeby bytowe oraz dofinansowanie zakupu wyprawek szkolnych i wypoczynku letniego, zakup paczek noworocznych dla dzieci. Z pomocy tej skorzystało 97 osób. Zasiłki na posiłki w 9 szkołach otrzymało 111 dzieci z 56 rodzin. Dla 11 dzieci wydano wyprawki w naturze. Jedna osoba bezdomna otrzymała 58 świadczeń (noclegów) pobyt w noclegowni.

Rozdział 8615 – plan – 119.522,- zł, wykonanie – 119.407,- zł, z tego z zadań zleconych 99.491,- zł, własnych – 19.916,- zł. Na wydatki składają się: wynagrodzenia pracowników GOPS-u i nagroda jubileuszowa – 87.229, zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 5.626,- zł, składki ZUS i FP – 17.350,- zł, odpis na ZFŚS – 2.489,- zł, delegacje – 835,- zł. Kwotę – 5.878,- zł wydatkowano na zakup materiałów biurowych, szkolenia pracowników i inne.

Rozdział 8616  na plan 39.306,- zł wydatkowano 39.130,- zł na dopłaty do czynszów mieszkaniowych (z dotacji – 17.766,- zł).

Rozdział 8617 – plan 20.316,- zł, wydatkowano 20.316,- zł (z zadań zleconych) na zasiłki rodzinne, które otrzymało co miesiąc 6 rodzin dla 11 dzieci, natomiast 10 osób otrzymało zasiłki pielęgnacyjne dla dorosłych i dzieci.

Rozdział 8695 – plan 27.355,- zł, wykonanie 27.306,- zł, z tego: na opłatę składek na fundusz zdrowotny za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej (z dotacji) – 7.873,- zł, dożywianie dzieci – 11.497,- zł (z dotacji). Kwotę 7.936,- zł z dotacji Państwowego Funduszu Kombatantów wydatkowano na zasiłki na opał i leczenie dla 24 osób – 6.747,- zł, koszty obsługi administracyjnej związane z udzieleniem pomocy – 1.189,- zł.

DZIAŁ 87 – KULTURA FIZYCZNA I SPORT plan 104.310,- zł, wykonanie 104.240,- zł, w tym:

Rozdział 8795 – na plan 104.310,- zł wydatkowano 104.240,- zł z przeznaczeniem na:

delegacje sędziowskie – 18.864,- zł, delegacje na podróże służbowe – 23,- zł, zakup pucharów na turnieje piłki – 258,- zł, siatka na ogrodzenie boiska w Przedmościu – 2.857,- zł, wodomierze Grodziec Mały i Przedmoście – 493,- zł, sprzęt i wyposażenie zespołów sportowych – 9.471,- zł, farby do malowania na boisku w Przedmościu – 150,- zł, materiały do rozdzielnicy elektrycznej na boisku w Przedmościu – 1.404,- zł, materiały do remontu szatni w Ruszowicach – 10.481,- zł, opłaty za energię obiektów sportowych – 3.308,- zł, roboty remontowe na boisku w Przedmościu – 9.900,- zł, montaż i demontaż linii oświetleniowej na boisku w Przedmościu oraz wykonanie przyłącza energetycznego – 6.778,- zł, remont szatni w Ruszowicach – 5.744,- zł, naprawa wyposażenia – 150,- zł, przewozy sportowców – 14.983,- zł, za wynajm sali gimnastycznej LZS Ruszowice– 300,- zł, ubezpieczenie zawodników – 1.430,- zł, rejestracja zawodników – 7.646,- zł.

DZIAŁ 89 – RÓŻNA DZIAŁALNOŚĆ – plan 39.260,- zł, wykonanie 38.304,- zł, w tym:

Rozdział 8934 – plan 1.160,- zł, wykonanie 1.160,- zł: wynagrodzenie za wykonanie aktualizacji powierzchni gospodarstw – 964,- zł, pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP) – 196,- zł (na wydatek otrzymano dotację).

Rozdział 8995 – na plan 38.100,- zł wydatkowano 37.144,- zł: wynagrodzenia sprzątaczki i konserwatora – 22.900, - zł, nagroda jubileuszowa – 1.009,- zł, dodatkowe wynagrodzenia roczne (13-tka) – 1.600,- zł, składki ZUS i FP – 4.980,- zł, odpis na ZFŚS – 1.124,- zł, ekwiwalent za pranie odzieży – 182,- zł, składki na Związek Gmin Wiejskich – 880,- zł. Kwota 4.469,- zł stanowi wydatki rad sołeckich.

DZIAŁ 91 – ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA I SAMORZĄDOWA – plan 1.125.587,- zł, wykonanie – 1.107.436,- zł, w tym:

Rozdział 9142 – na plan 58.000,- zł wydatkowano 58.000,- zł. Na wydatki z zakresu administracji rządowej zadań zleconych gminie (z dotacji) składają się: wynagrodzenia 42.446,- zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 3.340,- zł, składki ZUS i FP – 9.308,- zł, opłaty za usługi – 1.300,- zł i zakupy materiałów –
1.606,- zł.

Rozdział 9143 – plan 5.479,- zł, wykonanie 5.479,- zł. Wydatki stanowią prowadzenie powierzonych spraw z zakresu prawa o ruchu drogowym przez Powiat Głogowski do maja 2000 r. (dotacja): wynagrodzenia pracownika – 3.987,- zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka) – 762,- zł, składki ZUS i FP – 551,- zł oraz zakup materiałów – 179,- zł.

Rozdział 9144 – plan 72.386,- zł, wydatki – 68.453,- zł: diety dla Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącej Rady – 27.138,- zł, diety radnych za udział w komisjach i sesjach – 36.219,- zł, delegacje – 259,- zł, zakupy artykułów biurowych, wykonanie pieczątek, ogłoszenia w prasie, artykuły na sesje, komisje i inne – 4.837,- zł.

Rozdział 9146 – plan 955.710,- zł, wykonanie 941.997,- zł. Na wydatki składają się:

    – wynagrodzenia                                                                                                                                                                                              – 501.804,- zł

    – nagrody jubileuszowe                                                                                                                                                                                      20.611,- zł

    – dodatkowe wynagrodzenie roczne (13-tka)                                                                                                                                                  35.252,- zł

    – pochodne od wynagrodzeń (ZUS i FP)                                                                                                                                                                  – 101.445,- zł

    – odpis na ZFŚS                                                                                                                                                                                                              12.426,- zł

    – ekwiwalent za pranie odzieży roboczej                                                                                                                                                                     16,- zł

    – diety z-cy Wójta                                                                                                                                                                                                17.685,- zł

    – diety dla członków Zarządu                                                                                                                                                                                         17.647,- zł

    – delegacje                                                                                                                                                                                                                      8.877,- zł

    – znaczki pocztowe                                                                                                                                                                                                      – 14.989,- zł

    – druki                                                                                                                                                                                                                               2.109,- zł

    – artykuły biurowe                                                                                                                                                                                             – 13.349,- zł

    – art. chemiczne, środki czystości i art. gospodarcze                                                                                                                                                2.246,- zł

    – materiały do malowania (farby, gładź i inne)                                                                                                                                                    739,- zł

    – toner                                                                                                                                                                                                                                 767,- zł

    – artykuły na zarząd                                                                                                                                                                                                           855,- zł

    – czasopisma, prasa i inne wydawnictwa                                                                                                                                                                    7.759,- zł

    – części do naprawy ksera                                                                                                                                                                                            1.136,- zł

    – okulary zdrowotne                                                                                                                                                                                                           900,- zł

    – wyposażenie (szafy, meble, krzesła, aparat telefoniczny, ksero i inne)                                                                                                   – 13.545,- zł

    – zakup paliwa i inne wydatki związane z utrzymaniem samochodu służbowego                                                                                       7.897,- zł

    – opłaty za pobór wody                                                                                                                                                                                                     647,- zł

    – ścieki                                                                                                                                                                                                                                715,- zł

    – energia pomieszczeń UG                                                                                                                                                                                           5.587,- zł

    – opłaty za centralne ogrzewanie                                                                                                                                                                               – 18.386,- zł

    – przegląd i naprawa ksera                                                                                                                                                                                           1.232,- zł

    – opłaty za usługi  telefoniczne                                                                                                                                                                        – 31.188,- zł

    – nadzór i konserwacja komputerów                                                                                                                                                                 9.784,- zł

    – wymiana oświetlenia w pomieszczeniach UG                                                                                                                                                          2.591,- zł

    – oprawa Monitorów i Dz. U.                                                                                                                                                                                          1.320,- zł

    – wywóz nieczystości stałych                                                                                                                                                                                            309,- zł

    – instalacja alarmu w pomieszczeniach GOPS-u                                                                                                                                                          400,- zł

    – szkolenia                                                                                                                                                                                                                    – 17.200,- zł

    – wynagrodzenia radcy i pracownika BHP                                                                                                                                                               – 14.280,- zł

    – roznoszenie nakazów podatkowych i wezwań                                                                                                                                                          2.240,- zł

    – czynsz za pomieszczenia UG                                                                                                                                                                      – 12.736,- zł

    – badania okresowe                                                                                                                                                                                                          590,- zł

    – ogłoszenia w prasie                                                                                                                                                                                                        444,- zł

    – zakup i instalacja programów                                                                                                                                                                         5.426,- zł

    – zakup filtrów sieciowych, wygenerowanie dyskietek, instalacja komputera,

       naprawa zasilania i wykonanie okablowania i aktualizacja programów                                                                                                     2.070,- zł

    – § 39 – koszty postępowania sądowego                                                                                                                                                                         90,- zł

    – § 39 – odszkodowanie za zalany sprzęt                                                                                                                                                                    3.648,- zł

    – ubezpieczenie samochodu służbowego i sprzętu                                                                                                                                        3.130,- zł

    – wykonanie tablic informacyjnych                                                                                                                                                                                1.975,- zł

       Kwota 5.881,- zł stanowi wydatek na opłaty bankowe, za skrytkę pocztową i RTV,  wykonanie pieczątek,

       zakup części i naprawy wyposażenia, wykonanie wizytówek , oprawa map,  legalizacja gaśnic,  pranie firan

       i inne związane z utrzymaniem UG.

       Na rachunek inwestycyjny przekazano 18.074,- zł, w tym:

    – zakup komputerów                                                                                                                                                                                                      12.106,- zł

    – modernizacja komputerów                                                                                                                                                                                          5.968,- zł

Rozdział 9195 – na plan 34.012,- zł wydatkowano 33.507,- zł: wypłaty prowizji dla sołtysów za inkasa zobowiązań podatkowych – 14.002,- zł, pochodne od wypłat (ZUS i FP) – 1.448,- zł, ryczałty dla sołtysów – 11.700,- zł, diety za udział w sesjach – 4.821,- zł, artykuły biurowe dla sołtysów – 175,- zł, koszty komornicze – 1.361,- zł.

DZIAŁ 93 – BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE – plan 3.300,- zł, wykonanie – 1.099,- zł, w tym:

Rozdział 9317 – na plan 3.300,- zł wydatkowano 1.099,- zł, na delegacje 205,- zł, zakup artykułów biurowych i wyposażenia oraz opłata usług dotyczących obrony cywilnej – 894,- zł (w tym z dotacji 300,- zł).

DZIAŁ 94 – FINANSE – plan 11.200,- zł, wykonanie 10.624,- zł, w tym:

Rozdział 9495 – na plan 11.200 wydatkowano 10.624,- zł na zapłatę odsetek od pożyczki zaciągniętej w WFOŚiGW na inwestycję „Kanalizacja Serby – etap I”.

DZIAŁ 98 – OBRONA NARODOWA – plan 350,- zł, wykonanie 350,- zł, w tym:

Rozdział 9819 – plan 350,- zł są to pozostałe wydatki obronne – zakup materiałów w kwocie 350,- zł (z dotacji).

DZIAŁ 99 – URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY, KONTROLI I SĄDOWNICTWA – plan 7.124,- zł, wykonanie 7.124,- zł, w tym:

Rozdział 9911 – na plan 620,- zł wydatkowano 620,- zł. Jest to wydatek na wynagrodzenia i pochodne za weryfikację i aktualizację bazy danych (z dotacji).

Rozdział 9990 – plan 6.504,- zł, wydatek – 6.504,- zł. Są to wydatki dotyczące przygotowania i przeprowadzenia wyborów Prezydenta RP (z dotacji): diety komisji – 3.024,- zł, delegacje – 415,- zł, obsługa komisji, zakupy, przewozy i inne – 3.065,- zł.

Analizując wykonanie wydatków, należy stwierdzić, że najmniejsze wykonanie jest w dziale 93 – 33,30% i dotyczy wydatków z zakresu obrony cywilnej. Związane jest to przede wszystkim z niewykorzystaniem środków zaplanowanych na szkolenia. Na wykonanie w dziale 50 – 86,16% miało wpływ mniejsze wydatkowanie na zimowe utrzymanie dróg, natomiast w dziale 40 – 87,30% – mniejsze wykonanie w stosunku do planu na opracowania geodezyjne, szacunki rzeczoznawców i inne wydatki.

W pozostałych działach wykonanie kształtuje się od 94,86% – wydatki na odsetki od pożyczki do 100%.

Rozchody, na które składa się spłata pożyczki z WFOŚiGW zaciągniętej na „Kanalizację Serby – etap I”, wykonano na kwotę 110.000,- zł. Po spłacie rat pożyczki kwota zadłużenia długoterminowego na 31.12.2000 r.
z tytułu zaciągniętej pożyczki wynosi 110.000,- zł, natomiast z tytułu zaciągniętego kredytu w banku na „Rozbudowę szkoły w Przedmościu” (zaplanowane przychody) – 1.880.000,- zł. Zobowiązania długoterminowe spłacane były terminowo.

 

 

 

WYDATKI BUDŻETU GMINY GŁOGÓW

Wykonanie za 2000 rok

 

Dział

Wyszczególnienie

Budżet na 2000 r. wg uchwał

Wykonanie

%

40

Rolnictwo

73.300

63.988

87,30

50

Transport

45.070

38.834

86,16

70

Gospodarka komunalna

2.219.303

2.173.436

97,93

74

Gospodarka mieszkaniowa  oraz niematerialne usługi komunalne

93.368

89.079

95,41

79

Oświata i wychowanie

4.515.174

4.493.582

99,52

83

Kultura i sztuka

325.315

325.282

99,99

85

Ochrona zdrowia

93.223

92.870

99,62

86

Opieka społeczna

531.766

528.258

99,34

87

Kultura fizyczna i sport

104.310

104.240

99,93

89

Różna działalność

39.260

38.304

97,56

91

Administracja państwowa i samorządowa

1.125.587

1.107.436

98,39

93

 Bezpieczeństwo publiczne

3.300

1.099

33,30

94

Finanse

11.200

10.624

94,86

98

Obrona narodowa

350

350

100,00

99

Urzędy naczelnych organów władzy, kontroli i sądów

7.124

7.124

100,00

 

Ogółem

9.187.650

9.074.506

98,77

 

 

 

INWESTYCJE

 

            Na finansowanie zadań inwestycyjnych w 2000 roku składały się środki z budżetu gminy 367.666,- zł, dotacja z WFOŚiGW: 1.571.862,- zł na zadanie „Budowa kanalizacji Serby etap II” i „Modernizację kotłowni w rozbudowanej szkole w Przedmościu” – 45.000,- zł, kredyt z banku – 1.880.000,- zł na „Rozbudowę szkoły w Przedmościu”, środki z GFOŚiGW – 641.267,- zł na „Budowę kanalizacji Serby etap II”, zwrot kosztów zabezpieczenia kredytu przez bank – 940,- zł oraz środki z lat ubiegłych.

Ponadto przekazano dotację dla GOK-u – 4.000,- zł na zakup lady chłodniczej. Wydatek inwestycyjny jednostki budżetowej – Szkoły Podstawowej w Przedmościu to: zakup ksera – 4.999,- zł i 10.210,- zł założenie alarmu. Ze środków budżetu przekazano 76.597,- zł jako dotację dla Urzędu Gminy Jerzmanowa na budowę wspólnej inwestycji w Ruszowicach.

Koszty inwestycji w 2000 roku dotyczą następujących zadań:

1.  Zakup komputerów UG                                                                                                                                                                                                     12.106,- zł

2.  Modernizacja komputerów UG                                                                                                                                                                                           5.968,- zł

3.  Kanalizacja wsi Serby – etap II                                                                                                                                                                                  – 2.155.127,- zł

     w tym: roboty budowlane – 2.052.718,- zł, zastępstwo inwestycyjne – 61.575,- zł,

     podział działek pod przepompownie ścieków – 1.140,- zł, wykup gruntów pod przepompownie – 300,- zł, przeprojektowanie – 2.150,- zł, wytyczenie sieci wodociągowej ul. Słoneczna – 1.106,- zł, aktualizacja dokumentacji – 19.000,- zł, projekt budowlany – 6.650,- zł, nadzór archeologiczny – 1.500,- zł, przegląd sieci kanalizacyjnej 1.222,- zł, wykonanie dokumentacji projektu przepompowni ścieków – 6.300,- zł, opłaty sądowe i skarbowe, koszty notarialne i inne opłaty – 1.466,- zł. Inwestycja kontynuowana.

  4. Rozbudowa szkoły w Przedmościu – koszt                                                                                                                                                            – 2.244.067,- zł

w tym: roboty budowlane i modernizacja kotłowni – 1.848.010,- zł, wykonanie powłoki akrylowej – 4.880, zł, odsetki od kredytu – 163.848,- zł, prowizja od udzielonego kredytu i opłata od zabezpieczenia – 3.572,- zł, zastępstwo inwestycyjne – 45.426,- zł, opracowanie aneksu do projektu budowlanego – 9.760, zł, wyposażenie i ppoż. – 156.676,- zł (kwota 78.022,75 zł – zapłacona w I 2001 rok), przyłączenie energii – 10.000,- zł, opłaty skarbowe, kopie map, pomiary i inne – 1.895,- zł. Inwestycja kontynuowana.

  5. Rozbudowa świetlicy w Borku – koszt                                                                                                                                                                                     – 13.367,- zł

w tym: roboty budowlane – 13.044,- zł, zastępstwo inwestycyjne – 223,- zł, ogłoszenie o przetargu – 100,- zł.

       Inwestycja kontynuowana.

  6. Wykup gruntów pod drogę w Serbach                                                                                                                                                                                      8.000,- zł

  7. Budowa wodociągu i kanalizacji Ruszowice – etap II – koszt                                                                                                                                                 39.026,- zł

       w tym: roboty budowlane – 37.156,- zł, zastępstwo inwestycyjne – 1.271,- zł, opłata za pozwolenia użytkowania sieci i kopie map – 599,- zł.

       Inwestycja zakończona. Ogólny koszt                                                                                                                                                                                       – 1.104.129 ,- zł.

  8. Budowa chodnika w Przedmościu – koszt                                                                                                                                                                      3.920,- zł

       za roboty budowlane.

       Inwestycja zakończona. Ogólny koszt                                                                                                                                                                           – 34.122,- zł.

  9. Budowa linii energetycznej – oświetlenia Serby, Wilków – koszt                                                                                                                                   9.860,- zł

       w tym: ogłoszenie o przetargu – 100,- zł, opracowanie projektu                                                                                                                               – 9.760,- zł.

       Inwestycja kontynuowana.

10. Budowa kanalizacji Grodziec Mały – koszt                                                                                                                                                                         254,- zł

       za ogłoszenie w prasie o przetargu.

       Inwestycja kontynuowana.

11. Modernizacja kotłowni – szkoła Serby – koszt                                                                                                                                                                           26.873,- zł

       w tym: ogłoszenie o przetargu – 228,- zł, projekt docieplenia stropodachu – 4.441,- zł, wykonanie projektu  technicznego  i  audytu energetycznego  – 22.204,- zł.

Inwestycja kontynuowana.

12. Zakup wiat przystankowych – koszt                                                                                                                                                                                             12.705,- zł

wiata przystankowa Grodziec Mały                                                                                                                                                                                     – 6.195,- zł,

wiata przystankowa Borek                                                                                                                                                                                                   – 6.510,- zł.

13. Rozbudowa świetlicy w Serbach         – koszt                                                                                                                                                                             1.529,- zł

za  projekt modernizacji.

Inwestycja kontynuowana.

Środki na rachunku inwestycyjnym przeznaczone na sfinansowanie kontynuowanych inwestycji:

1.         Gazyfikacja Borek – Zabornia – 8.825,88,- zł

2.         Rozbudowa świetlicy Borek – 15.297,34,- zł

3.         Rozbudowa świetlicy Serby – 71,43,- zł

4.         Oświetlenie drogi Serby, Wilków – 12.140,08,- zł

5.         Kanalizacja Grodziec Mały – 10.000,- zł

 

 

 

 

SPRAWOZDANIE

ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska

i Gospodarki Wodnej na 31.12.2000 r.

 

Na plan przychodów – 373.102,- zł, wykonanie wynosi 657.368,- zł

w tym:

          opłaty za zanieczyszczenia z UW plan – 362.102,- zł,

            wykonanie – 624.052,- zł

          odsetki od środków na rachunku, plan – 11.000,- zł,

            wykonanie – 33.316,- zł

Wydatki na plan 1.042.817,- zł zostały zrealizowane w wysokości 645.862,- zł

w tym:

          zakup sadzonek drzewek                                                                                                                                                96,- zł

          wydatki na finansowanie inwestycji „Budowa kanalizacji Serby – etap II”                                           – 641.267,- zł

          szkolenia i delegacje                                                                                                                                                      404,- zł

          edukacja ekologiczna                                                                                                                                                 1.145,- zł

          analiza  gleb  Ruszowice                                                                                                                                            2.950,- zł

Stan środków na 01.01.2000 r. wynosił                                                                                                              – 669.715,- zł

Stan środków na 31.12.2000 r.                                                                                                                                       – 681.221,- zł

PRZYCHODY I WYDATKI ŚRODKÓW SPECJALNYCH

 

Rozdział 7911 – Szkoły podstawowe

            Szkoła Podstawowa w Przedmościu

            Przychody:

            – środki z PZU                                                                                                                                                            967,- zł

            – darowizny                                                                                                                                                                 200,- zł

            – złomowanie kotłów                                                                                                                                                  282,- zł

            – odsetki od środków na rachunku                                                                                                                             44,- zł

            Wydatki:

            – zakup aparatów telefonicznych                                                                                                                  146,- zł

            – wyposażenie                                                                                                                                                              84,- zł

            Stan środków na 31.12.2000 r.                                                                                                                            1.463,- zł

            Szkoła Podstawowa w Wilkowie

            Przychody:

            – darowizny                                                                                                                                                                 400,- zł

            – wynajm gabinetu zabiegowego                                                                                                                 100,- zł

            – odsetki od środków na rachunku                                                                                                                            20,- zł

            Wydatki:

            – zakup pomocy naukowych                                                                                                                                     185,- zł

            – zakup farb do malowania                                                                                                                           115,- zł

            Stan środków na 31.12.2000 r.                                                                                                                                220,- zł

            Zespół Szkół w Serbach

            Przychody:

            – darowizny                                                                                                                                                              3.596,- zł

            – wpłaty za świadectwa                                                                                                                                               77,- zł

            – wynajm gabinetu dla pielęgniarki                                                                                                                          100,- zł

            – odsetki                                                                                                                                                                       93,- zł

            Wydatki:

            – zakup programów komputerowych                                                                                                                    3.782,- zł

            – artykuły szkolne                                                                                                                                                       283,- zł

            – żaluzje                                                                                                                                                                       728,- zł

            – telefax                                                                                                                                                                    1.097,- zł

            Stan środków na 31.12.2000 r.                                                                                                                                261,- zł

 

Rozdział 8211 – Przedszkola

            Przychody:

            – wpłaty za żywność (wpłaty na żywność od dzieci  i za wyżywienie

       kucharki)                                                                                                                                                          – 14.854,- zł

            – odsetki                                                                                                                                                                        39,- zł

            Wydatki:

            – zakup żywności                                                                                                                                                  – 14.117,- zł

 

Rozdział 8232 – Świetlice dla uczniów i wychowanków

            Szkoła Podstawowa w Przedmościu

            Przychody:

            – wpłaty za żywność od dzieci                                                                                                                                3.140,- zł

            – wpłaty za żywność z GOPS                                                                                                                                  4.068,- zł

            Wydatki:

            – zakup żywności                                                                                                                                                     7.093,- zł

            Szkoła Podstawowa w Wilkowie

            Przychody:

            – wpłaty za żywność od dzieci                                                                                                                                4.430,- zł

            – wpłaty za żywność z GOPS                                                                                                                                  2.819,- zł

            Wydatki:

            – zakup żywności                                                                                                                                                     7.249,- zł

            Zespół Szkół w Serbach

            Przychody:

            – wpłaty na żywność od dzieci                                                                                                                               10.216,- zł

            – wpłaty na żywność z GOPS                                                                                                                                  8.551,- zł

            Wydatki:

            – zakup żywności                                                                                                                                                     17.280,- zł


 

Dział 50 – Rozdział 5613 – Drogi publiczne gminne

            Przychody:

            – wpłaty za zajęcie pasa drogowego                                                                                                                      1.733,- zł

            – odsetki od środków na rachunku bankowym                                                                                               15,- zł

            Środki zostały niewydatkowane, ponieważ wpłynęły pod koniec roku

budżetowego.

            Stan środków na rachunku na 31.12.2000 r.                                                                                                         1.748,- zł

 

 

 

WYKONANIE ZBIORCZE

PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ZAKŁADÓW BUDŻETOWYCH, ŚRODKÓW SPECJALNYCH

ZA 2000 ROK

 

Lp.

Wyszczególnienie

Stan funduszu obrotowego na początku roku

Przychody

Wydatki

Stan fund. obrot.

na 31.12.2000 r.

Plan

Wykonanie

Plan

Wykonanie

 

ZAKŁ.  BUDŻETOWE

 

 

 

 

 

 

1.

Przedszkola

4.927

 82.072

  51.475

  82.072

  53.896

Zmniejszenie

likw. zakł. bud.

2.506

 

ŚRODKI SPECJALNE

 

 

 

 

 

 

1.

2.

3.

 

4.

Szkoła Podstawowa

Świetlice dzieci

Przedszkole

 

Drogi gminne

2.685

   634

 

   5.679

 36.197

 18.396

 

    4.492

    5.679

  33.224

  14.893

 

     1.748

    6.420

  36.197

  18.396

 

    4.492

    6.420

  31.622

  14.117

 

1.944

2.236

776 + zwięk. 717

zlikw. zakł. bud.

1.748

 

Ogółem:

8.246

146.836

107.019

147.577

106.055

Zmniejszenie 2.506

Środki 7.421

Zwiększenie 717