595

UCHWAŁA RADY GMINY MARCINOWICE

z dnia 27 kwietnia 2001 r.

w sprawie zmiany uchwały nr X/78/99 Rady Gminy Marcinowice z dnia 10 września 1999 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na  terenie  gminy  Marcinowice  oraz  określenia  stawek  opłat ponoszonych  przez właścicieli  nieruchomości za usługi w zakresie usuwania

i unieszkodliwiania odpadów komunalnych

            Na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. z późn. zm.) oraz art. 4 i art. 6 ust. 2 i 4  ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 1996 r. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.) Rada Gminy Marcinowice uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

W uchwale nr X/78/99 Rady Gminy Marcinowice z dnia 10 września 1999 r. wprowadza się następujące zmiany:

1.  § 2 uchwały otrzymuje następujące brzmienie: „Ustala się górne stawki opłat ponoszonych przez  właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych na terenie gminy Marcinowice oraz opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, za których obowiązek usuwania i unieszkodliwiania odpadów przejmuje gmina na terenie gminy Marcinowice, w wysokości określonej w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

2.  Załącznik nr 2 do uchwały nr X/78/99 Rady Gminy Marcinowice z dnia 10 września 1999 r. otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Marcinowice.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

                                                PRZEWODNICZĄCY

                                                       RADY GMINY

                                             ZYGMUNT PANUSIAK


 

 

Załącznik do uchwały Rady Gminy w Marcinowicach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (poz. 595)

 

 

Górne stawki opłat

ponoszonych przez właścicieli nieruchomości

za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych

na terenie gminy Marcinowice

 

1.  Górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów wynoszą brutto:

   jednorazowy wywóz nieczystości stałych z pojemnika o pojemności

  110 l                      2,64 zł

  240 l                      5,76 zł

1100 l                   26,40 zł

   miesięczna dzierżawa pojemnika o pojemności

  110 l                      1,10 zł

  240 l                      2,80 zł

1100 l                     8,00 zł

   wywóz nieczystości stałych luzem (ciągnik)

              53,68 zł/godz. + załadunek ręczny

   usuwanie odpadów ciekłych z szamb

·        gospodarstwa domowe            – 68,48 zł  (beczka o poj. 6 m3)

·        inne                            – 78,11 zł  (beczka o poj. 6 m3)


 

   jednorazowe zamiatanie i czyszczenie chodnika lub pobocza wzdłuż nieruchomości

                                              0,21 zł/m2

   jednorazowe czyszczenie ze śniegu, lodu i likwidacja śliskości chodnika lub pobocza wzdłuż nieruchomości                  0,40 zł/m2

2.  Stawkę za wywóz odpadów stałych gromadzonych w sposób selektywny obniża się o 20%.

Stawki opłat

ponoszonych przez właścicieli nieruchomości,

za których obowiązek usuwania i unieszkodliwiania odpadów przejmuje gmina

na terenie gminy Marcinowice

Za stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, za których obowiązek usuwania i unieszkodliwiania odpadów przejmie gmina, przyjmuje się górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów podwyższone o 10%.