593 UCHWAŁA
RADY GMINY W ZŁOTORYI z dnia 30 marca 2001 r. w sprawie uchwalenia regulaminu
organizacyjnego Na podstawie art. 33
ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.
z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy w Złotoryi uchwala, co
następuje: |
§
1
Uchwala się regulamin organizacyjny
Urzędu Gminy w Złotoryi stanowiący załącznik do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Gminy.
§ 3
Tracą moc uchwały:
–
nr XVI/134/96 Rady
Gminy w Złotoryi z dnia 16 lutego 1996 r. w sprawie uchwalenia regulaminu
organizacyjnego Urzędu Gminy,
–
nr XXI/227/96 Rady
Gminy w Złotoryi z dnia 29 października 1996 r. w sprawie zmiany regulaminu
organizacyjnego Urzędu Gminy,
–
nr XXXVI/357/98 Rady
Gminy w Złotoryi z dnia 20 marca 1998 r. zmieniająca uchwałę w sprawie
uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy,
–
nr XXXVIII/376/98
Rady Gminy w Złotoryi z dnia 10 czerwca 1998 r. zmieniająca uchwałę w sprawie
uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy,
–
nr XV/196/2000 Rady
Gminy w Złotoryi z dnia 27 stycznia 2000 r. zmieniająca uchwałę w sprawie
uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
JÓZEF POKRYWKA
Załącznik
do uchwały Rady Gminy w Złotoryi z dnia 30 marca 2001 r. (poz. 593)
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Urząd Gminy jest jednostką
organizacyjną, przy pomocy której Zarząd Gminy wykonuje swoje zadania.
§ 2
Siedzibą Urzędu Gminy jest miasto
Złotoryja.
§
3
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
–
radzie lub zarządzie
należy przez to rozumieć: Radę Gminy w Złotoryi i Zarząd Gminy w Złotoryi,
–
wójcie, z-cy wójta –
sekretarzu, skarbniku należy przez to rozumieć Wójta Gminy w Złotoryi, Zastępcę
Wójta – Sekretarza Gminy w Złotoryi, Skarbnika Gminy w Złotoryi,
–
urzędzie należy przez
to rozumieć Urząd Gminy w Złotoryi.
§ 4
Regulamin organizacyjny określa
organizację i zasady funkcjonowania urzędu, a w szczególności:
1) podział
kompetencji,
2) strukturę
organizacyjną urzędu,
3) zadania
poszczególnych komórek organizacyjnych w urzędzie,
4) zasady i
tryb postępowania przy opracowywaniu i wydawaniu aktów prawnych,
5) organizację
przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli,
6) zasady
kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,
7) zasady
podpisywania aktów prawnych i innych dokumentów urzędowych.
§
5
Urząd Gminy realizuje zadania:
1) własne
gminy wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
2) zlecone
ustawami z zakresu administracji rządowej.
II.
Podział kompetencji
§
6
1. Wójt jest
kierownikiem urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników urzędu oraz
kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
2. Wójt
kieruje urzędem przy pomocy zastępcy wójta i skarbnika gminy.
3. Zastępca
wójta posiada poszerzone kompetencje sekretarza gminy.
§
7
Do zadań wójta należy:
1) reprezentowanie
gminy na zewnątrz,
2) przewodniczenie
posiedzeniom zarządu i organizowanie jego pracy,
3) kierowanie
bieżącymi sprawami gminy,
4) wydawanie
decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej,
5) kierowanie
sprawami obronnymi i obroną cywilną w gminie,
6) zawieranie
i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami urzędu,
7) gospodarowanie
etatami i funduszem płac,
8) ogłaszanie
budżetu gminy i sprawozdań z jego wykonania.
§
8
Zastępca wójta wykonując wyznaczone
zadania i kompetencje w powierzonym zakresie, zapewnia kompleksowe
rozwiązywanie problemów i nadzoruje działalność podległych komórek
organizacyjnych funkcjonujących w urzędzie.
§
9
Do zadań zastępcy wójta należy w
szczególności:
1) zapewnienie sprawnej organizacji funkcjonowania
urzędu gminy,
2) zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami
prawa wydawanych decyzji administracyjnych,
3) koordynowanie działalności podejmowanej przez
poszczególne komórki organizacyjne,
4) sprawowanie funkcji wójta w razie nieobecności
wójta lub niemożności pełnienia obowiązków,
5) nadzorowanie przestrzegania instrukcji
kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
6) organizowanie współdziałania z sołectwami i
osiedlami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy,
7) nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego
i terminowego załatwiania spraw obywateli oraz skarg i wniosków,
8) nadzorowanie dyscypliny pracy w urzędzie,
9) opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego
urzędu i w miarę potrzeb uaktualnianie go,
10) opracowywanie
zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk pracy,
11) współpracowanie
z radą w zakresie prawidłowego przygotowania materiałów na obrady sesji, komisji
i zarządu.
§
10
1. Skarbnik
gminy zapewnia prawidłowe funkcjonowanie gospodarki finansowej i pełni
równocześnie funkcję kierownika referatu budżetu i finansów.
2. Do zadań
skarbnika należy w szczególności:
1) opracowywanie
projektu budżetu gminy i jego zmian,
2) kontrasygnata
czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
3) akceptowanie
umów wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
4) nadzorowanie
całokształtu prac naliczania i poboru podatków oraz opłat, prawidłowego księgowania
dochodów i wydatków oraz prowadzenia ewidencji majątku gminy.
III.
Struktura organizacyjna urzędu
§
11
1. W urzędzie
funkcjonują następujące komórki organizacyjne:
1) Referat Budżetu i Finansów,
2) stanowisko
pracy do spraw obsługi rady gminy, spraw organizacyjnych, kadrowych,
ochrony przeciwpożarowej, ładu i porządku publicznego,
3) stanowisko pracy do spraw obywatelskich,
4) stanowisko pracy do spraw ochrony informacji
niejawnych, obronnych, obrony cywilnej i działalności gospodarczej,
5) stanowisko pracy do spraw zagospodarowania
przestrzennego i inwestycji,
6) stanowisko pracy do spraw gospodarki mieniem
komunalnym, ochrony środowiska, gospodarki wodnej, leśnictwa, łowiectwa i rolnictwa,
7) stanowisko pracy do spraw utrzymania
infrastruktury technicznej,
8) stanowisko pracy do spraw oświaty, kultury
i sportu,
9) stanowisko pracy do spraw promocji gminy,
zdrowia i opieki społecznej oraz obsługi kancelaryjno-gospodarczej,
10) stanowisko
pracy do spraw obsługi urzędu gminy.
IV. Zadania poszczególnych komórek organizacyjnych w urzędzie
§
12
Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy:
1) opracowywanie projektu budżetu,
2) dokonywanie bieżących i okresowych analiz, ocen
z realizacji budżetu oraz wnioskowanie zmian,
3) naliczanie i pobór podatków i opłat,
4) prowadzenie rachunkowości dochodów i wydatków
budżetowych oraz funduszy,
5) opracowywanie sprawozdań z wykonania planu
rzeczowo-finansowego budżetu gminy,
6) prowadzenie ewidencji majątku gminy,
7) prowadzenie obsługi kasowej,
8) nadzorowanie i kontrolowanie działalności finansowej
podległych gminie jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych,
9) czuwanie nad prawidłowym i terminowym
finansowaniem jednostek i zakładów budżetowych,
10) czuwanie
nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
11) realizowanie
spraw związanych z opłatą skarbową,
12) wydawanie
zaświadczeń o stanie majątkowym i zaległościach w podatkach.
Referat Budżetu i Finansów przy
załatwianiu spraw używa symbolu EF.
§
13
Do zadań stanowiska do spraw obsługi
rady gminy, spraw organizacyjnych, kadrowych, ochrony przeciwpożarowej, ładu i
porządku publicznego należy:
1) prowadzenie
spraw z zakresu działania:
– rady gminy,
– komisji rady,
– zarządu gminy,
– jednostek pomocniczych (sołectwa, osiedla),
2) nadzorowanie realizacji uchwał organów gminy,
3) nadzorowanie realizacji wniosków i interpelacji
radnych i jednostek pomocniczych,
4) organizowanie spotkań radnych z wyborcami,
5) prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu,
kierowników jednostek organizacyjnych, gospodarzy świetlic i jednostek OSP,
6) prowadzenie ewidencji skarg i wniosków,
7) wykonywanie zadań związanych z wyborami do
organów władzy państwowej i rady gminy,
8) wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem
przeprowadzenia referendum,
9) prowadzenie archiwum urzędu,
10) prowadzenie
obsługi komisji przeciwdziałania alkoholizmowi,
11) prowadzenie
spraw socjalno-bytowych pracowników urzędu,
12) prowadzenie
spraw związanych z ochroną przeciwpożarową,
13) współpraca
z organami ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku
publicznego,
14) prowadzenie
spraw z zakresu zbiórek publicznych,
15) prowadzenie
spraw z zakresu ochrony danych osobowych.
Stanowisko pracy do spraw obsługi
rady gminy, spraw organizacyjnych, kadrowych, ochrony przeciwpożarowej, ładu i
porządku publicznego przy załatwianiu spraw używa symbolu EO.
§
14
Do zadań stanowiska pracy do spraw
obywatelskich należy:
1) prowadzenie ewidencji ludności,
2) wydawanie
dokumentów stwierdzających tożsamość,
3) prowadzenie
spraw związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony,
4) współdziałanie
z policją z zakresu dyscypliny meldunkowej.
Stanowisko pracy do spraw
obywatelskich przy załatwianiu spraw używa symbolu EA.
§
15
Do zadań stanowiska pracy do spraw
ochrony informacji niejawnych, obronnych, obrony cywilnej i działalności
gospodarczej należy:
1) organizowanie ochrony informacji niejawnej,
2) planowanie, opracowanie i realizowanie zadań gminy
w zakresie spraw obronnych i obrony cywilnej,
3) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej
przedsiębiorców,
4) opracowanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
5) wnioskowanie ustalenia godzin pracy placówek
handlowych, gastronomicznych i usługowych.
Stanowisko pracy do spraw ochrony
informacji niejawnych, obronnych, obrony cywilnej i działalności gospodarczej
przy załatwianiu spraw używa symbolu EOC.
§
16
Do zadań stanowiska pracy do spraw
zagospodarowania przestrzennego i inwestycji należy:
1) prowadzenie
czynności związanych z opracowywaniem, uchwalaniem i zmianą miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego gminy,
2) opracowywanie
decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz podziału
nieruchomości,
3) wykonywanie
działalności w zakresie podejmowania i realizowania inwestycji gminy.
Stanowisko pracy do spraw
zagospodarowania przestrzennego i inwestycji przy załatwianiu spraw używa
symbolu WB.
§ 17
Do zadań stanowiska pracy do spraw
gospodarki mienia komunalnego, ochrony środowiska, leśnictwa, łowiectwa i
rolnictwa należy:
1) prowadzenie
gospodarki nieruchomościami mienia komunalnego,
2) nadawanie
nazw ulic, placów i numeracji nieruchomości,
3) prowadzenie
gospodarki lokalami użytkowymi,
4) prowadzenie
spraw z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki wodnej,
5) prowadzenie
spraw z zakresu leśnictwa i łowiectwa,
6) przestrzeganie
stanu sanitarnego w gminie i utrzymanie zieleni,
7) realizowanie
zadań z zakresu produkcji roślinnej i zwierzęcej,
8) wykonywanie
czynności związanych z ochroną przeciwpowodziową.
Stanowisko pracy do spraw gospodarki
mienia komunalnego, ochrony środowiska, gospodarki wodnej, leśnictwa, łowiectwa
i rolnictwa przy załatwianiu spraw używa symbolu WG.
§ 18
Do zadań stanowiska pracy do spraw
utrzymania infrastruktury technicznej należy:
1) organizowanie
i nadzorowanie realizacji usług w zakresie:
a) wodociągów
i kanalizacji,
b) gazownictwa,
c) zaopatrzenia
w energię elektryczną,
d) telefonizacji
wsi,
2) wykonywanie
zadań dotyczących budowy, modernizacji i utrzymania dróg gminnych, parkingów
i mostów,
3) dbanie o
sprawną organizację, porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach,
4) uzgadnianie
lokalnej i regionalnej sieci komunikacji autobusowej,
5) wykonywanie
czynności w zakresie utrzymania cmentarzy,
6) nadzorowanie
prac porządkowych i inwestycyjnych wykonywanych przez pracowników publicznych
i interwencyjnych.
Stanowisko pracy do spraw utrzymania
infrastruktury technicznej przy załatwianiu spraw używa symbolu WK.
§
19
Do zadań stanowiska pracy do spraw
oświaty, kultury i sportu należy:
1) nadzorowanie
spraw związanych z działalnością oświaty,
2) nadzorowanie
działalności bibliotek,
3) wykonywanie
zadań z zakresu rozwoju kultury fizycznej, sportu i turystyki,
4) organizowanie
działalności kulturalno-rozrywkowej w świetlicach wiejskich.
Stanowisko
pracy do spraw oświaty, kultury i sportu przy załatwianiu spraw używa symbolu
EOK.
§ 20
Do zadań stanowiska pracy do spraw
promocji gminy, zdrowia, pomocy społecznej
i obsługi kancelaryjno--gospodarczej należy:
1) prowadzenie
czynności związanych z promowaniem gminy,
2) prowadzenie
czynności związanych z ochroną zdrowia i opieki społecznej,
3) zapewnienie
prawidłowej obsługi kancelaryjnej i materiałowo technicznej urzędu,
4) czuwanie
nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji w urzędzie.
Stanowisko
pracy do spraw promocji gminy, zdrowia, pomocy społecznej i obsługi
kancelaryjno-gospodarczej przy załatwianiu spraw używa symbolu EK.
§ 21
Do zadań stanowiska pracy do spraw
obsługi należy:
1) zapewnienie
prawidłowego funkcjonowania sieci komputerowej,
2) obsługa
kserokopiarki,
3) wykonywanie
obowiązków kierowcy,
4) utrzymywanie
czystości pomieszczeń urzędu i otoczenia budynków.
Stanowisko
pracy do spraw obsługi przy załatwianiu spraw używa symbolu EG.
§ 22
Do wspólnych zadań komórek
organizacyjnych należy w szczególności:
1) zapewnienie
właściwej i terminowej realizacji zadań gospodarczych gminy,
2) współdziałanie
z organami gminy w zakresie realizacji zadań gminy,
3) przestrzeganie
terminowego załatwiania spraw, skarg i wniosków, interpelacji radnych i
wniosków komisji rady,
4) przygotowywanie
okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.
V. Postanowienia końcowe
§ 23
Zmiana regulaminu wymaga uchwały
rady gminy.
§ 24
1. Integralną
część regulaminu stanowią załączniki:
zał. nr
1 – Schemat organizacyjny dotyczący podległości służbowej komórek
organizacyjnych w urzędzie,
zał. nr
2 – Zasady i tryb postępowania przy opracowywaniu i wydawaniu aktów prawnych,
zał. nr
3 – Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw
obywateli,
zał. nr
4 – Organizacja działalności kontrolnej,
zał. nr
5 – Zasady podpisywania aktów prawnych i innych dokumentów urzędowych,
zał. nr
6 – Wykaz jednostek podporządkowanych radzie gminy.
2. Zmiana
załącznika nr 6 – wykazu jednostek podporządkowanych radzie gminy nie wymaga
podejmowania uchwał przez radę gminy.
Załącznik
nr 1 do regulaminu organizacyjnego urzędu (poz. 593)
Załącznik
nr 2 do regulaminu organizacyjnego urzędu (poz. 593)
Zasady i tryb postępowania przy opracowywaniu i
wydawaniu aktów prawnych
§
1
1. Na
podstawie upoważnień ustawowych gminie przysługuje prawo stanowienia aktów
prawa miejscowego na obszarze gminy.
2. W zakresie
nieuregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach powszechnie obowiązujących
rada gminy może wydawać przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla
ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku, spokoju i
bezpieczeństwa publicznego.
3. W
przypadku niecierpiącym zwłoki przepisy porządkowe może wydawać zarząd w formie
zarządzenia.
§
2
1. Rada Gminy
podejmuje uchwały także w innych sprawach przewidzianych przepisami prawa.
2. Zarządowi
Gminy przysługuje prawo podejmowania uchwał w celu wykonania uchwał Rady Gminy
i zadań gminy określonych przepisami prawa.
3. W sprawach
niecierpiących zwłoki, związanych bezpośrednio z zagrożeniem interesu
publicznego, wójt podejmuje czynności należące do kompetencji zarządu.
4. Wójt
wydaje akty prawne wewnętrznego urzędowania w formie zarządzeń. Zarządzenia te
nie posiadają mocy przepisów gminnych.
§ 3
Projekt aktu prawnego przygotowuje
właściwa merytorycznie komórka organizacyjna zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa. Projekt aktu prawnego wymaga zaopiniowania przez radcę
prawnego.
§ 4
1. Zasady i
tryb ogłaszania aktów prawa miejscowego określa ustawa z dnia 20 lipca 2000 r.
o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U.
Nr 62, poz. 718).
2. Urząd
Gminy prowadzi zbiór aktów prawa miejscowego dostępnych do powszechnego wglądu,
znajdujących się w siedzibie urzędu.
Załącznik
nr 3 do regulaminu organizacyjnego urzędu (poz. 593)
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i
załatwiania spraw obywateli
§
1
1. Indywidualne
sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie
postępowania administracyjnego.
2. Pracownicy
urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania
indywidualnych spraw obywateli, kierując się przepisami prawa oraz zasadami
współżycia społecznego.
3. Odpowiedzialność
za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą
pracownicy urzędu zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
4. Kontrolę i
koordynację działań pracowników urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych
spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg i wniosków, sprawuje zastępca wójta.
5. Zastępca
wójta dokonuje okresowych ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw
obywateli.
§
2
1. Ogólne
zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks
postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy
szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i
załatwiania skarg i wniosków obywateli.
2. Sprawy
wniesione przez obywateli do urzędu są ewidencjonowane w spisach spraw i
rejestrach.
3. Stanowisko pracy do spraw obsługi rady gminy,
spraw organizacyjnych, kadrowych, ochrony przeciwpożarowej, ładu i porządku
publicznego prowadzi rejestr skarg i wniosków wpływających do urzędu.
§
3
1. Pracownicy
obsługujący interesantów zobowiązani są do:
a) udzielania
informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści
obowiązujących przepisów,
b) rozstrzygnięcia
sprawy w miarę możliwości niezwłocznie, a w przypadku prowadzonego postępowania
wyjaśniającego w terminach ustalonych w przepisach,
c) informowania
zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
d) powiadamiania
o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej
konieczności,
e) informowania
o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych
decyzji.
2. Interesanci
mają prawo uzyskiwać informacje w formie pisemnej, ustnej lub
telegraficznej (fax).
§
4
1. Wójt
przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonym dniu
tygodnia i w określonych godzinach.
2. Zastępca
wójta i pracownicy urzędu przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków
każdego dnia w godzinach urzędowania.
3. Z przyjęć
interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządza się protokoły lub rejestry.
Załącznik
nr 4 do regulaminu organizacyjnego urzędu (poz. 593)
Zasady kontroli wewnętrznej i zewnętrznej
§
1
W urzędzie sprawowana jest kontrola
wewnętrzna i zewnętrzna.
§ 2
Kontrolę wewnętrzną w urzędzie
sprawują:
1) wójt i
zastępca wójta w stosunku do podległych komórek organizacyjnych,
2) stanowisko
do spraw organizacyjnych i skarbnik gminy w ramach przyznanych uprawnień w zakresach
czynności.
§ 3
Kontrolę zewnętrzną wykonują:
1) wójt i
zastępca wójta w stosunku do jednostek podporządkowanych gminie,
2) pracownicy
urzędu w stosunku do jednostek podporządkowanych w zakresie właściwości
rzeczowej.
§
4
Do obowiązków kontrolującego należy:
– rzetelne i
obiektywne ustalenie stanu faktycznego,
– ustalenie
przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień,
– ustalenie
osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości i uchybienia.
§
5
1. Z
przeprowadzonej kontroli kontrolujący zobowiązany jest sporządzić protokół,
wskazując w nim nieprawidłowości.
2. Protokół
sporządza się w 2 egzemplarzach. Jeden egzemplarz otrzymuje osoba kontrolowana,
a drugi kontrolujący.
Załącznik
nr 5 do regulaminu organizacyjnego urzędu (poz. 593)
Zasady podpisywania aktów prawnych i innych
dokumentów urzędowych
§
1
Wójt gminy podpisuje:
1) zarządzenia,
2) decyzje w
indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
3) dokumentację
związaną z zatrudnieniem pracowników,
4) korespondencję
kierowaną do:
a) przewodniczącego
rady gminy,
b) organów
administracji samorządowej i rządowej,
c) przedstawicielstw
dyplomatycznych, konsularnych,
5) umowy,
porozumienia i korespondencję związaną ze współpracą z zagranicą,
6) odpowiedzi
na interpelacje i wnioski radnych oraz posłów i senatorów, a także odpowiedzi
na skargi i wnioski obywateli.
§
2
Zastępca wójta dokonuje wstępnej
aprobaty spraw wymienionych w § 1.
§
3
Dokumenty przedstawione do podpisu
członkom kierownictwa urzędu powinny:
1) być
uprzednio parafowane przez pracowników komórek organizacyjnych,
2) zawierać na
ostatniej kopii adnotację dotyczącą nazwiska i stanowiska pracownika, który
opracował dokument.
§ 4
Wójt może upoważnić zastępcę wójta
do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej.
§ 5
Zastępca wójta podpisuje
korespondencję dotyczącą spraw pozostających w zakresie czynności pracowników
komórek organizacyjnych z wyjątkiem spraw określonych do osobistej akceptacji
wójta.
Załącznik
nr 6 do regulaminu organizacyjnego urzędu (poz. 593)
Wykaz jednostek
podporządkowanych Radzie Gminy
1. Biblioteka
Publiczna Gminy Złotoryja z siedzibą w Rokitnicy z filiami w:
– Gierałtowcu,
– Jerzmanicach
Zdroju,
– Wilkowie
Osiedlu.
2. Gminny
Ośrodek Pomocy Społecznej w Złotoryi.
3. Zespół
Szkół w Gierałtowcu.
4. Zespół
Szkół w Wilkowie Osiedlu wraz ze szkołami filialnymi w:
– Jerzmanicach
Zdroju,
– Prusicach.
5. Szkoła
Podstawowa w Lubiatowie.
6. Szkoła
Podstawowa w Rokitnicy.
7. Zakład
Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Złotoryi z siedzibą w Wilkowie Osiedlu.
8. Gminny
Zespoł Zakładów Opieki Podstawowej w Złotoryi z siedzibą w Gierałtowcu.