Poz. 61

UCHWAŁA NR 113/99

RADY GMINY W KŁODZKU

z dnia 26 listopada 1999 r.

w sprawie zmian do Statutu Gminy Kłodzko

Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 1, art. 40, ust. 2, pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy w Kłodzku:

 

§ 1

Uchwala zmiany do Statutu Gminy Kłodzko jak w załącznikach do niniejszej uchwały.

§ 2

  1. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Kłodzko.
  2. Zobowiązuje się Zarząd Gminy do opracowania jednolitego tekstu Statutu Gminy Kłodzko.

 

 

§ 3

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia

PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY

RYSZARD JASTRZĘBSKI

Załącznik nr 1 do uchwały nr 113/99 Rady Gminy w Kłodzku z dnia 26 listopada 1999 r.

w sprawie zmian do Statutu Gminy Kłodzko

 

1. W § 1

– w ust. 2 dodać słowa: “przy ul. Okrzei nr 8a”,

– dodać ust. 3 w brzmieniu: “Gmina posiada herb ustanowiony uchwałą Rady Gminy Kłodzko nr 230/97 z dnia 23 października 1997 r. w sprawie nadania herbu gminie wiejskiej Kłodzko”.

2.

– w załączniku nr 2 zamiast “organizacyjnych” wpisać “pomocniczych”.

3. W § 8

– w załączniku nr 3 do Statutu:

a) w pkt 9 dodaje się słowa: “do dnia 31 sierpnia 2000 r.”,

b) pkt 12 zostaje wykreślony,

c) dodaje się pkt 20 w brzmieniu: “Gimnazjum Publiczne w Kłodzku”.

4. W § 13

– ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“Przewodniczący reprezentuje Radę i organizuje pracę Rady a w szczególności:

a) przedkłada Radzie informację o pracach podejmowanych przez niego między sesjami,

b) nadzoruje pracę Rady Gminy,

c) odpowiada za terminowe przedkładanie interpelacji Radnych składanych w okresie między sesjami,

d) kieruje do komisji sprawy wynikłe w okresie między sesjami, jeżeli nie były one wcześniej ujęte w planach pracy komisji,

e) przyjmuje raz w tygodniu interesantów a w przypadku nieobecności wyznacza swojego Zastępcę,

f) dba o autorytet Rady Gminy.”

5. W § 15

– w ust. 2 w pierwszym zdaniu po słowie “obrad” dodaje się słowa:

“w sposób zwyczajowo przyjęty”.

6. W § 16

– w pkt 2 wykreśla się słowa: “Kolegium Rady” i w to miejsce wpisuje się słowa: “Przewodniczący Rady i jego Zastępcy”.

W § 17

– ust. 1 pozostaje w brzmieniu: “Przewodniczący zwołuje sesje Rady co najmniej jedną na kwartał”.

– ust. 2 otrzymuje brzmienie: “Terminy i porządek dzienny obrad sesji ustala Przewodniczący Rady wraz z Zastępcami”.

7. § 18 zostaje wykreślony.

8. W § 19

– ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“O terminie i porządku dziennym sesji Przewodniczący powiadamia na piśmie Radnych, Zarząd Gminy oraz Sołtysów najpóźniej na 7 dni przed sesją, licząc od daty stempla pocztowego. Radni wraz z zawiadomieniem winni otrzymać projekty uchwał, a w przypadku sesji absolutoryjnej – sprawozdanie Komisji Rewizyjnej.”

9. W § 20 dodać pkt 3, 4 i 5 o treści:

“3. Przewodniczący przedstawia projekt porządku obrad i otwiera dyskusję.

4. Z wnioskiem o zmianę projektu porządku obrad może wystąpić Radny, Komisja, Klub Radnych, Przewodniczący Rady lub Wójt.

5. Rada przyjmuje porządek obrad.”

10. W § 21

– w pkt 1 dodaje się słowa”

“informuje o liczbie radnych uczestniczących w sesji, stwierdza quorum, informuje o usprawiedliwieniu lub nieusprawiedliwieniu nieobecnych radnych na poprzedniej sesji”.

11. § 23 zostaje wykreślony.

12. W § 30

– w ust. 1 w miejsce słów: “głosowanie imienne wymaga wniosku co najmniej 7 Radnych” wpisać słowa: “głosowanie imienne wymaga wniosku co najmniej 1/4 ustawowego składu Rady.”

– w ust. 3 dodaje się słowa:

“Radny ma prawo do umieszczenia w protokole obrad swego stanowiska w głosowaniu projektu uchwały poprzez wpisanie tzw. “zdania odrębnego, które wymaga uzasadnienia.”

13. W § 33

– ust. 2 zostaje wykreślony.

14. W § 35

– w ust. 2 słowa: “do zatwierdzenia protokołu z sesji” zastępuje się słowami “do sesji absolutoryjnej.”

15. W § 39

– w ust. 1 skreślić słowa: “w dyskusji” i w to miejsce wpisać słowa: “w sesji”.

16. W § 42

– po skreśleniu słów: “Kolegium Rady” dotychczasowy zapis staje się punktem 1 i dodaje się pkt 2 o treści:

“2. Zasady i tryb działania komisji określa regulamin pracy komisji zatwierdzony przez Radę.”

17. § 45 otrzymuje następujące brzmienie:

“Propozycje składu osobowego komisji oraz zmian w tym składzie przedstawia Przewodniczący Rady na wniosek zainteresowanych Radnych, przewodniczących Komisji, Klubu Radnych.

Rada może zmienić skład osobowy Komisji na wniosek przewodniczącego Komisji.”

18. W § 46 po słowach: “Rada może powoływać” dodać słowo: “doraźne” oraz dodać drugi człon zdania o treści: “ustalając zakres działania, kompetencje oraz skład osobowy”.

19. § 49 zostaje wykreślony.

20. Rozdział 1.3. “Kolegium Rady” zostaje wykreślony w całości.

21. § 54 otrzymuje brzmienie:

“Każdy radny ma prawo składać wnioski i zapytania (interpelacje) na sesji rady i między sesjami do przewodniczącego Rady Gminy.”

22. W § 59

– dodaje się pkt 4 o treści:

“4) przedstawiciele klubów mogą przedstawiać stanowiska klubów we wszystkich sprawach będących przedmiotem obrad rady.”

23. W § 64

słowo: “terytorialnym” zastępuje się słowem: “gminnym”.

24. W § 65

– dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

“4) z pełnieniem innych funkcji wynikających z ustaw szczególnych.”

25. W § 69

– w ostatnim podpunkcie słowo: “terytorialnym” zastępuje się słowem: “gminnym”.

26. W § 73 dodaje się zdanie o treści:

“W wyjątkowych przypadkach obradom może przewodniczyć członek Zarządu Gminy.”

27. W § 80

– pkt 2 zostaje wykreślony.

28. § 82 otrzymuje nowe brzmienie o treści:

“Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje członkom Zarządu Gminy a także Sekretarzowi i Skarbnikowi Gminy.”

29. § 83 zostaje wykreślony.

30. W § 86

– w pkt 3 skreśla się człon zdania od słów: “a w szczególności ... do końca zdania.

31. § 89 otrzymuje następujące brzmienie:

“Zarząd Gminy składa Radzie na każdej sesji sprawozdanie ze swojej działalności w okresie między sesjami. Okresowo, przynajmniej dwa razy w roku, Zarząd przedkłada informację z realizacji uchwał Rady Gminy.”

32. § 95 otrzymuje brzmienie:

“W przypadkach nie cierpiących zwłoki Zarząd Gminy może wydawać przepisy porządkowe, które wymagają zatwierdzenia na najbliższej sesji Rady.”

33. W § 98

– słowo: “wałbrzyski” zastępuje się słowem: “dolnośląski”.

34. § 100 otrzymuje następujące brzmienie:

“W przypadkach powtarzających się naruszeń prawa organy gminy mogą być rozwiązane lub zawieszone w swojej działalności stosownie do postanowień art. 96 i 97 ustawy o samorządzie gminnym.”

35. § 101 zostaje wykreślony.

36. W § 103 słowo: “wałbrzyskiego” zastępuje się słowem: “dolnośląskiego”.

 

Załącznik nr 2 do uchwały nr 113/99 Rady Gminy w Kłodzku z dnia 26 listopada 1999 r.

w sprawie zmian do załącznika nr 4 Statutu Gminy Kłodzko – regulamin Komisji Rewizyjnej

 

1. W § 18

– ppkt 6 otrzymuje brzmienie:

“6) wykaz osób składających wyjaśnienia i wykaz dokumentów poddanych badaniu,”

– ppkt 6 staje się ppktem 7 i po słowie “oraz” zdanie zostaje wykreślone do końca, a w to miejsce wpisuje się następującą treść:

“oraz załączenie kserokopii dokumentów stwierdzających te nieprawidłowości”.

W dalszej kolejności podpunkt 7 staje się ppktem 8, podpunkt 8 staje się ppktem 9 a podpunkt 9 ppktem 10.

2. W § 21

– dotychczasowy zapis staje się punktem 1 i dodaje się pkt 2 o treści:

“2. Komisja Rewizyjna na podstawie protokołu kontroli sporządza i kieruje do kierownika jednostki kontrolowanej oraz do Zarządu Gminy wystąpienie pokontrolne zawierające wnioski i zalecenia usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w określonym terminie.”

3. W § 22

– w pkt 2 dodaje się na końcu zdania słowa:

“od jej podjęcia”

– w pkt 3 dodaje się na końcu zdania słowa:

“od dnia podjęcia”

4. W § 23

– pkt 1 otrzymuje brzmienie:

“1. Komisja wydaje opinię na piśmie w sprawie powierzenia radnemu wykonywania pracy zgodnie z art. 24d ustawy o samorządzie gminnym”.

5. § 26 zostaje zmieniony i otrzymuje brzmienie:

“1. Komisja przedkłada Radzie do zatwierdzenia roczny plan pracy w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.

2. Plan przedłożony Radzie musi zawierać co najmniej:

– terminy i tematykę posiedzeń,

– terminy i zakres kontroli oraz wykaz jednostek kontrolowanych.

3. Komisja przed rozpoczęciem kontroli opracowuje szczegółowy harmonogram przebiegu kontroli.

4. Rada może zatwierdzić jedynie część planu pracy Komisji. Komisja może przystąpić do wykonywania kontroli po zatwierdzeniu planu lub jego części.

6. W § 27

– w ust. 1 termin “30 kwietnia” zastępuje się terminem “15 kwietnia”.

7. W § 28

– ust. 3 ppkt 1 skreśla się człon zdania o treści: “lub też pisemny wniosek”,

– ust. 4 słowo “jej” zastępuje się słowem “jego”,

– ust. 5 ppkt 2 otrzymuje brzmienie:

“2) osoby pełniące funkcje eksperta lub biegłego.”