Poz. 61 UCHWAŁA NR 113/99RADY GMINY W KŁODZKU z dnia 26 listopada 1999 r. w sprawie zmian do Statutu Gminy Kłodzko Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 1, art. 40, ust. 2, pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy w Kłodzku: |
§ 1
Uchwala zmiany do Statutu Gminy Kłodzko jak w załącznikach do niniejszej uchwały.
§ 2
§ 3
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Woj
ewództwa Dolnośląskiego.§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia
PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY
RYSZARD JASTRZĘBSKIZałącznik nr 1 do uchwały nr 113/99 Rady Gminy w Kłodzku z dnia 26 l
istopada 1999 r.w sprawie
zmian do Statutu Gminy Kłodzko
1. W § 1
– w ust. 2 dodać słowa: “przy ul. Okrzei nr 8a”,
– dodać ust. 3 w brzmieniu: “Gmina posiada herb ustan
2.
– w załączniku nr 2 zamiast “organizacyjnych” wpisać “pomocniczych”.
3. W § 8
– w załączniku nr 3 do Statutu:
a) w pkt 9 dodaje się słowa: “do dnia 31 sierpnia 2000 r.”,
b) pkt 12 zostaje wykreślony,
c) dodaje się pkt 20 w brzmieniu: “Gi
4. W § 13
– ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“Przewodniczący reprezentuje Radę i organizuje pracę Rady a w szczególności:
a) przedkłada Radzie informację o pracach podejm
owanych przez niego między sesjami,b) nadzoruje pracę Rady G
miny,c) odpowiada za terminowe przedkładanie interpelacji Radnych składanych w okresie między s
esjami,d) kieruje do komisji sprawy wynikłe w okresie między sesjami, jeżeli nie były one wcześniej ujęte w planach pracy komisji,
e) przyjmuje raz w tygodniu interesantów a w przypad
ku nieobecności wyznacza swojego Zastępcę,f) dba o autorytet Rady Gminy.”
5. W § 15
– w ust. 2 w pierwszym zdaniu po słowie “obrad” dodaje się słowa:
“w sposób zwyczajowo przyjęty”.
6. W § 16
– w pkt 2 wykreśla się słowa: “Kolegium Rady” i w to miejsce wpisuje się słowa: “Przewodniczący Rady i jego Zastępcy”.
W § 17
– ust. 1 pozostaje w brzmieniu: “Przewodniczący zwołuje sesje Rady co najmniej jedną na kwartał”.
– ust. 2 otrzymuje brzmienie: “Terminy i porządek dzie
nny obrad sesji ustala Przewodniczący Rady wraz z Zastępcami”.7. § 18 zostaje wykreślony.
8. W § 19
– ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“O terminie i porządku dziennym sesji Przewodniczący powiadamia na piśmie Radnych, Zarząd Gminy oraz Sołtysów najpóźniej na 7 dni przed sesją, licząc od daty stempla pocztowego. Radni wraz z zawiadomieniem winni otrzymać projekty uchwał, a w przypadku sesji absolutoryjnej – sprawozdanie K
omisji Rewizyjnej.”9. W § 20 dodać pkt 3, 4 i 5 o treści:
“3. Przewodniczący przedstawia projekt porządku obrad i otwiera dyskusję.
4. Z wnioskiem o zmianę projektu porządku obrad może wystąpić Radny, Komisja, Klub Radnych, Przewodn
5. Rada przyjmuje porządek obrad.”
10. W § 21
– w pkt 1 dodaje się słowa”
“informuje o liczbie radnych uczes
tniczących w sesji, stwierdza quorum, informuje o usprawiedliwieniu lub nieusprawiedliwieniu nieobecnych radnych na poprzedniej sesji”.11. § 23 zostaje wykreślony.
12. W § 30
– w ust. 1 w miejsce słów: “głosowanie imienne wymaga wniosku co najmniej 7 Radnych” wpisać słowa: “głos
owanie imienne wymaga wniosku co najmniej 1/4 ustawowego składu Rady.”– w ust. 3 dodaje się słowa:
“Radny ma prawo do umieszczenia w protokole obrad swego stanowiska w głosowaniu projektu uchwały p
13. W § 33
– ust. 2 zostaje wykreślony.
14. W § 35
– w ust. 2 słowa: “do zatwierdzenia protokołu z sesji” z
astępuje się słowami “do sesji absolutoryjnej.”15. W § 39
– w ust. 1 skreślić słowa: “w dyskusji” i w to miejsce w
pisać słowa: “w sesji”.16. W § 42
– po skreśleniu słów: “Kolegium Rady” dotychczasowy zapis staje się punktem 1 i dodaje się pkt 2 o tr
eści:“2. Zasady i tryb działania komisji określa regulamin pracy komisji zatwierdzony przez Radę.”
17. § 45 otrzymuje n
astępujące brzmienie:“Propozycje składu osobowego komisji oraz zmian w tym składzie przedstawia Przewodniczący Rady na wniosek z
Rada może zmienić skład osobowy Komisji na wniosek przewodniczącego Komisji.”
18. W § 46 po słowach: “Rada może powoływać” dodać słowo: “doraźne” oraz dodać drugi człon zdania o treści: “ustalając zakres działania, kompetencje oraz skład os
obowy”.19. § 49 zostaje wykreślony.
20. Rozdział 1.3. “Kolegium Rady” zostaje wykreślony w całości.
21. § 54 otrzymuje brzmienie:
“Każdy radny ma prawo składać wnioski i zapytania (inte
rpelacje) na sesji rady i między sesjami do przewodniczącego Rady Gminy.”22. W § 59
– dodaje się pkt 4 o treści:
“4) przedstawiciele klubów mogą przedstawiać stanow
23. W § 64
–
24. W § 65
– dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
“4) z pełnieniem innych funkcji wynikających z ustaw szcz
25. W § 69
– w ostatnim podpunkcie słowo: “terytorialnym” zastępuje się słowem: “gminnym”.
26. W § 73 dodaje się zdanie o treści:
“W wyjątkowych przypadkach obradom może przewodn
27. W § 80
– pkt 2 zostaje wykreślony
.28. § 82 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
“Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje członkom Zarządu Gminy a także Sekretarzowi i Skarbnikowi Gm
29. § 83 zostaje wykreślony.
30. W § 86
– w pkt 3 skreśla się człon zdania od słów: “a w szczegó
lności ... do końca zdania.31. § 89 otrzymuje następujące brzmienie:
“Zarząd Gminy składa Radzie na każdej sesji sprawozdanie ze swojej działalności w okresie między sesjami. Okresowo, przynajmniej dwa razy w roku, Zarząd przedkłada inform
32. § 95 otrzymuje brzmienie:
“W przypadkach nie cierpiących zwłoki Zarząd Gminy m
oże wydawać przepisy porządkowe, które wymagają zatwierdzenia na najbliższej sesji Rady.”33. W § 98
– słowo: “wałbrzyski” zastępuje się słowem: “dolnoślą
ski”.34
. § 100 otrzymuje następujące brzmienie:“W przypadkach powtarzających się naruszeń prawa organy gminy mogą być rozwiązane lub zawieszone w swojej działalności stosownie do postanowień art. 96 i 97 ustawy o samorządzie gminnym.”
35. § 101 zostaje wykreślon
y.36. W § 103 słowo: “wałbrzyskiego” zastępuje się słowem: “dolnośląskiego”.
Załącznik nr 2 do uchwały nr 113/99 Rady Gminy w Kłodzku z dnia 26 l
istopada 1999 r.w sprawie zmian do załącznika nr 4 Statutu Gminy Kłodzko – regulamin Komisji Rewi
zyjnej
1. W § 18
– ppkt 6 otrzymuje brzmienie:
“6) wykaz osób składających wyjaśnienia i wykaz d
okumentów poddanych badaniu,”– ppkt 6 staje się ppktem 7 i po słowie “oraz” zdanie z
ostaje wykreślone do końca, a w to miejsce wpisuje się następującą treść:“oraz załączenie kserokopii dokumentów stwierdzających te nieprawidłowości”.
W dalszej kolejności podpunkt 7 staje się ppktem 8, podpunkt 8 staje się ppktem 9 a podpunkt 9 ppktem 10.
2. W § 21
– dotychczasowy zapis staje się punktem 1 i dodaje się pkt 2 o treści:
“2. Komisja Rewizyjna na podstawie protokołu kontroli sporządza i kieruje do kierownika jednostki kontr
olowanej oraz do Zarządu Gminy wystąpienie pokontrolne zawierające wnioski i zalecenia usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w określonym terminie.”3. W § 22
– w pkt 2 dodaje się na końcu zdania słowa:
“od jej podjęcia”
– w pkt 3 dodaje się na końcu zdania słowa:
“od dnia podjęcia”
4. W § 23
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Komisja wydaje opinię na piśmie w sprawie powi
erzenia radnemu wykonywania pracy zgodnie z art. 24d ustawy o samorządzie gminnym”.5. § 26 zostaje zmieniony i otrzymuje brzmienie:
“1. Komisja przedkłada Radzie do zatwierdzenia roczny plan pracy w terminie do dnia 31 stycznia każdego r
oku.2. Plan przedłożony Radzie musi zawierać co najmniej:
– terminy i tematykę posiedzeń,
– terminy i zakres kontroli oraz wykaz jednostek kontrolowanych.
3. Komisja przed rozpoczęciem kontroli opracowuje szczegółowy harmonogram przebiegu kontroli.
4. Rada może zatwierdzić jedynie część planu
pracy Komisji. Komisja może przystąpić do wykonywania kontroli po zatwierdzeniu planu lub jego części.6. W § 27
– w ust. 1 termin “30 kwietnia” zastępuje się terminem “15 kwietnia”.
7. W § 28
– ust. 3 ppkt 1 skreśla się człon zdania o treści: “lub też pi
semny wniosek”,– ust. 4 słowo “jej” zastępuje się słowem “jego”,
– ust. 5 ppkt 2 otrzymuje brzmienie:
“2) osoby pełniące funkcje eksperta lub biegłego.”