Poz. 754

UCHWAŁA NR XLIV/250/2000

RADY MIEJSKIEJ W LUBINIE

z dnia 7 listopada 2000 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia statutu Miasta Lubina

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r. Dz. U. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775; z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126; z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552) Rada Miejska w Lubinie uchwala, co następuje:

 

§ 1

W statucie Miasta Lubina, stanowiącym załącznik do uchwały nr XXXVIII/173/96 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 22 października 1996 r. w sprawie uchwalenia statutu Miasta, zmienionej uchwałą nr XLIX/220/97 Rady Miejskiej z dnia 26 czerwca 1997 r., uchwałą LIX/276/98 Rady Miejskiej z dnia 7 kwietnia 1998 r., oraz uchwałą nr V/39/98 Rady Miejskiej z dnia 30 grudnia 1998 r., wprowadza się następujące zmiany:

1) zastępuje się słowo “ilość” słowem “liczba” w odpowiedniej formie w:

§ 14 ust. 4; § 20 ust. 7; § 23 ust. 1, 2 i 5; § 26 ust. 1 pkt 5; § 27 ust. 8; § 31 ust. 8, 12 i 13; § 36 ust. 1; § 41 ust. 7; § 88 ust. 1; w załączniku nr 4 “Szczegółowy tryb wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej”: § 1 ust. 2 i 5; § 5 ust. 4 pkt a–g; § 6 ust. 4 pkt a–f; § 7 ust. 2; § 8 ust. 1 i 3; w załączniku nr 4 “Szczegółowy tryb wyboru zastępców Przewodniczącego Rady Miejskiej”: § 1 ust. 2 i 5; § 5 ust. 4 pkt a–g; § 6 ust. 4 pkt a–f; § 7 ust. 2; § 8 ust. 1–3; w załączniku nr 4 “Szczegółowy tryb wyboru Prezydenta Miasta Lubina”: § 1 ust. 3 i 6; § 5 ust. 4 pkt a–g; § 6 ust. 4 pkt a–f; § 7 ust. 2; § 8 ust. 1 i 3; w załączniku nr 7 § 2 ust. 2 i 3; w załączniku nr 8 ust. 6 i 10.

2) w § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“1. Mieszkańcy Miasta Lubina, w celu zaspokajania zbiorowych potrzeb tworzą wspólnotę samorządową”.

3) w § 1 dopisuje się ust. 3 o brzmieniu:

“3. Ilekroć jest mowa o Gminie Miejskiej Lubin, należy przez to rozumieć Miasto Lubin”.

4) w § 2 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“4. Rozpowszechnianie herbu Lubina wymaga zgody Zarządu Miasta”.

5) w § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. W celu wykonywania zadań publicznych Miasto może tworzyć związki międzygminne oraz zawierać porozumienia międzygminne”.

6) § 8 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 8

W sprawach ważnych dla Miasta mieszkańcy mogą się wypowiadać w drodze referendum”.

7) w § 9 w ust.1 otrzymuje brzmienie:

“1. W sprawach istotnych dla Miasta, Rada może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami”.

8) w § 11 ust. 2 skreśla się.

9) w § 12 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“3. Radnych i Zarząd Miasta zawiadamia się o sesji najpóźniej na siedem dni przed terminem sesji, wskazując miejsce, dzień, godzinę, podając proponowany porządek obrad oraz przesyłając projekty uchwał i niezbędne do obrad materiały, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej”.

10) w § 12 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“4. Przewodniczący Rady może z własnej inicjatywy lub na wniosek innych osób zaprosić do udziału w sesji osoby spoza rady”.

11) w § 13 ust. 2 skreśla się.

12) § 14 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 14

1. Pierwszą sesję nowo wybranej Rady zwołuje Przewodniczący Rady poprzedniej kadencji w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze całego kraju lub w przypadku wyborów przedterminowych w ciągu 7 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do Rady Miejskiej.

2. Po upływie terminu określonego w ust. 1 sesję zwołuje przewodniczący wojewódzkiej komisji wyborczej w ciągu 21 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów dla całego kraju lub w przypadku wyborów przedterminowych w ciągu 21 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do Rady Miejskiej.

3. Sesję, o której mowa w ust. 1 i 2, otwiera i prowadzi do czasu wyboru Przewodniczącego Rady najstarszy wiekiem radny, obecny na sali, któremu w tym czasie przysługują uprawnienia Przewodniczącego Rady, z wyjątkiem głosu rozstrzygającego w przypadku równej liczby głosów.

4. Rada w czasie pierwszej sesji kadencji na zasadach określonych w załączniku nr 4 do statutu dokonuje wyboru:

1) Przewodniczącego Rady,

2) Zastępców Przewodniczącego Rady.

5. Rada na pierwszej sesji kadencji ustala termin wyboru Prezydenta Miasta.

6. Rada odrębną uchwałą określa liczbę zastępców Przewodniczącego Rady.

7. Dla pierwszej sesji nowo wybranej Rady § 12 ust. 3 i 5 stosuje się odpowiednio”.

13) w § 15 ust. 1 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

“7) zwołuje sesje Rady, proponuje porządek obrad i przedstawia go Radzie”,

14) w § 15 ust. 1 pkt 8 otrzymuje brzmienie:

“8) prowadzi sprawy z zakresu stosunków Rady z radami gmin, powiatów i województw”,

15) w § 17 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“1. Rada obraduje i podejmuje uchwały w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady”.

16) w § 17 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Przed przystąpieniem do obrad, przewodniczący obradom sprawdza quorum”.

17) w § 17 ust. 5 skreśla się.

18) § 18 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 18

Przed przystąpieniem do obrad, Rada ustala i zatwierdza porządek obrad”.

19) w § 19 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“1. Radni mają prawo składania pisemnych interpelacji i zapytań do Przewodniczącego Rady i Zarządu oraz Prezydenta za pośrednictwem Przewodniczącego Rady, który niezwłocznie przekazuje je właściwemu adresatowi”.

20) w § 19 ust. 5 po słowie “braku” skreśla się przecinek.

21) w § 19 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

“6. Zarząd, Prezydent, Przewodniczący Rady udzielają odpowiedzi pisemnie w terminie 14 dni od dnia otrzymania interpelacji, zapytania”.

22) w § 19 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

“7. Na wniosek interpelującego, nad treścią odpowiedzi na interpelacje, przeprowadza się dyskusję na jednej z najbliższych sesji Rady”.

23) w § 19 ust. 9 otrzymuje brzmienie:

“9. Na wniosek pytającego, nad treścią odpowiedzi na zapytanie, przeprowadza się dyskusję na posiedzeniu właściwej komisji, na które zaprasza się pytającego”.

24) w § 20 ust. 1 dodaje się nowe zdanie:

“W wyjątkowych sytuacjach przewodniczący obradom może udzielić głosu poza ustaloną kolejnością zgłoszeń”.

25) w § 20 ust. 5 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

“1) przerwania i odroczenia sesji, z podaniem jej terminu”,

26) w § 20 ust. 5 pkt 11 otrzymuje brzmienie:

“11) ograniczenia czasu wystąpień, oprócz wypowiedzi Przewodniczącego Rady, Prezydenta, przedstawiciela wnioskodawców podjęcia uchwały i przewodniczącego obradom”,

27) w § 21 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“3. Rada może zadecydować o podjęciu uchwały w głosowaniu jawnym imiennym w każdej sprawie niezastrzeżonej do głosowania tajnego”.

28) w § 21 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

“7. W głosowaniach, w których dokonuje się wyboru osób, a liczba zarejestrowanych kandydatów jest większa niż liczba miejsc do obsadzenia, pod głosowanie poddaje się następujące możliwości:

“za” wyborem poszczególnych kandydatów,

“wstrzymanie się od głosu”.

29) w § 21 dodaje się nowy ustęp 7a w brzmieniu:

“7a. W głosowaniach, w których dokonuje się wyboru osób, a liczba zarejestrowanych kandydatów nie jest większa niż liczba miejsc do obsadzenia, głosowanie każdej kandydatury przeprowadza się osobno z zastosowaniem § 21 ust. 6”.

30) w § 22 ust. 2 dodaje się nowe zdanie:

“§ 21 ust. 7 i 7a stosuje się odpowiednio”.

31) w § 22 dodaje się nowy ustęp 2a o treści:

“2a. Jeżeli liczba kandydatów na członków komisji skrutacyjnej wynosi trzech, Rada może powołać osoby do składu tej komisji w głosowaniu blokowym, o ile żaden z radnych nie zgłosi w tej sprawie sprzeciwu”.

32) w § 22 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

“5. W przypadku głosowania, podczas którego dokonuje się wyboru osób, głos jest ważny, jeżeli dokonano wyboru nie większej liczby kandydatów niż jest miejsc do obsadzenia, poprzez postawienie znaku “x” w kratce z prawej strony imienia i nazwiska kandydata (kandydatów), na którego (których) się głosuje lub znaku “x” w kratce obok możliwości “wstrzymania się od głosu”.

33) w § 24 ust. 4 dodaje się nowe zdanie:

“W szczególnie uzasadnionych wypadkach termin, o którym mowa w § 26 ust. 4 może być skrócony”.

34) w § 26 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“4. Projekt uchwały, przekazuje się do wiadomości Zarządu na co najmniej 7 dni przed planowanym terminem sesji”.

34a) w § 26 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

“5. Zarząd, Prezydent lub Przewodniczący Rady, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może określić wniesiony przez siebie projekt uchwały jako pilny”.

34b) w § 26 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

“7. Prezydent lub Przewodniczący Rady może wnieść o uchwalenie projektu pilnego, o którym mowa w ust. 5 podczas tej samej sesji, na której został zgłoszony. Wniesiony projekt wymaga zaopiniowania przez właściwą komisję Rady, której posiedzenie niezwłocznie zwołuje Przewodniczący Rady”.

35) w § 27 dodaje się nowy ust. 9 w brzmieniu:

“9. Inicjatorzy podjęcia uchwały, o których mowa w § 26 ust. 1 mogą wycofać spod obrad Rady własny projekt uchwały, o czym pisemnie informują Przewodniczącego Rady do momentu głosowania tego projektu. Wycofany projekt nie stanowi przedmiotu obrad Rady”.

36) w § 29 ust. 2 pkt c otrzymuje brzmienie:

“c) proponowany oraz uchwalony porządek obrad”,

37) w § 29 ust. 2 pkt d odn. 4 otrzymuje brzmienie:

“– wyniki głosowań nad wnioskami, uchwałami, rezolucjami i apelami”,

38) w § 29 ust. 2 pkt d odn. 6 skreśla się,

39) w § 29 ust. 4 wykreśla się zdanie pierwsze,

40) w § 29 ust. 5 wykreśla się,

41) w § 31 ust. 2 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

“6) Komisja Pomocy Społecznej, Zdrowia i Ekologii”,

42) w § 31 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“4. Wynikiem prac komisji są opinie, stanowiska, oceny, wnioski i projekty uchwał oraz rezolucji”.

43) w § 31 dodaje się nowy ustęp 8a o treści:

“8a. Każdy radny ma prawo być członkiem co najmniej jednej komisji stałej Rady”.

44) w § 31 ust. 9 dodaje się nowe zdanie treści:

“Wyrażenie woli następuje w formie pisemnej”.

45) w § 31 ust. 16 otrzymuje brzmienie:

“16. Pierwsze posiedzenie komisji zwołuje Przewodniczący Rady lub wyznaczony przez niego Zastępca Przewodniczącego Rady. Na posiedzeniu tym Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego Komisji, a jeżeli uzna to za konieczne, także Zastępcę Przewodniczącego Komisji. Przewodniczący Rady lub wyznaczony przez niego Zastępca przewodniczy obradom komisji do momentu wyboru Przewodniczącego Komisji”.

46) w § 31 wprowadza się nowy ustęp 16a o treści:

“16a. Radny może być przewodniczącym lub zastępcą przewodniczącego tylko jednej komisji stałej Rady”.

47) w § 31 wprowadza się nowy ustęp 16b o treści:

“16b. Przewodniczący Rady i jego Zastępcy nie mogą być przewodniczącymi lub zastępcami przewodniczącego stałych komisji Rady”.

48) w § 31 ust. 17 otrzymuje brzmienie:

“17. Prawo zwoływania posiedzeń komisji przysługuje jej Przewodniczącemu a w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Komisji oraz Przewodniczącemu Rady”.

49) w § 31 dodaje się nowy ustęp 18a o treści:

“18a. Wspólne zebranie komisji zwołane na wspólny wniosek przewodniczących komisji prowadzi jeden z przewodniczących zwołujących zebranie”.

50) w § 31 dodaje się nowy ustęp 18b o treści:

“18b. Wspólne zebranie komisji, zwołane na wniosek Przewodniczącego Rady, prowadzi Przewodniczący Rady lub jeden z jego Zastępców”.

51) w § 31 dodaje się nowy ustęp 19a o treści:

“19a. Za zgodą wszystkich członków Komisji, czas zawiadamiania o posiedzeniu komisji może zostać skrócony”.

52) w § 36 wprowadza się nowy ustęp 2a o treści:

“2a. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów radnych”.

53) w § 36 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

“5. Radni tworząc klub zgłaszają ten fakt pisemnie Przewodniczącemu Rady podając skład, nazwę klubu oraz podając imię i nazwisko przewodniczącego klubu”.

54) w § 36 wprowadza się nowy ustęp 6a o treści:

“6a. Nazwa klubu musi się różnić od nazw klubów już istniejących”.

55) w § 36 ust. 7 odn. 3 otrzymuje treść:

“– imieniu i nazwisku przewodniczącego klubu”,

56) w § 36 ust. 7 wprowadza się nowy odnośnik o treści:

“– nazwie klubu”.

57) w § 38 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“1. W skład Zarządu Miasta wchodzi 7 osób, w tym:

1) Prezydent Miasta Lubina,

2) 2 Zastępców Prezydenta Miasta Lubina,

3) 4 członków Zarządu”.

58) w § 38 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“4. Na wniosek Prezydenta, Rada w głosowaniu tajnym, zwykłą większością głosów wybiera Zastępcę(ów) Prezydenta oraz pozostałych członka(ów) Zarządu”.

59) w § 41 dodaje nowy ustęp 1a o treści:

“1a. W sprawach nie cierpiących zwłoki Zarząd może obradować na posiedzeniach nadzwyczajnych, w związku z tym termin zawiadomienia Przewodniczącego Rady może zostać skrócony”.

60) w § 47 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Prezydent może upoważnić Zastępców Prezydenta i innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w swoim imieniu”.

61) w § 47 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“3. Od decyzji, o których mowa w ust. 1 i 2 służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej”.

62) w § 48 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Szczegółową strukturę organizacyjną Straży Miejskiej określa Regulamin Straży nadany przez Radę na podstawie odrębnych przepisów”.

63) w § 48 ust. 3 skreśla się.

64) w § 51 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“1. Przepisy miejskie ustanawia Rada w formie uchwały”.

65) w § 62 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Bankową obsługę budżetu Miasta Lubina wykonuje bank wybrany przez Radę Miejską”.

65a) w § 51 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“4. W razie nieprzedstawienia do zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia zarządzenia Rada określa termin utraty jego mocy obowiązującej”.

66) w § 64 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“1. Przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, a także inicjatywa w sprawie zmian tej uchwały, należą do wyłącznej kompetencji Zarządu”.

67) w § 64 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“3. Projekt uchwały budżetowej wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami, Zarząd Miasta przedkłada na sesji Rady najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy i przesyła projekt Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania”.

68) w § 65 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 65

1. Po sesji, o której mowa w § 64 ust. 3 projekt budżetu przekazuje się do zaopiniowania stałym komisjom Rady oraz radnym.

2. Komisje Rady oraz radni przedkładają Przewodniczącemu Rady Miejskiej swoje opinie do projektu budżetu i propozycje zmian w projekcie w terminie 30 dni po przedłożeniu projektu.

3. Propozycje zmian dotyczące kwot klasyfikacji budżetowej muszą zawierać co najmniej:

a) wskazanie działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej, w którym proponuje się zmniejszanie przewidzianych w projekcie budżetu wydatków oraz wskazanie działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej, w którym proponuje się zwiększenie przewidzianych w projekcie budżetu wydatków wraz z określeniem kwoty o jaką ma nastąpić zmiana,

b) wskazanie działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej, w którym proponuje się zwiększenie przewidzianych w projekcie budżetu dochodów oraz wskazanie działu i rozdziału klasyfikacji budżetowej, w którym proponuje się zmniejszenie przewidzianych w projekcie budżetu dochodów wraz z określeniem kwoty o jaką ma nastąpić zmiana,

c) uzasadnienie propozycji,

d) propozycje zmian w pozostałych częściach muszą zawierać uzasadnienie.

4. W trakcie prac nad projektem budżetu Zarząd może składać autopoprawki. Komisje pracują nad projektem budżetu uwzględniającym autopoprawki”.

69) w § 66 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 66

Porządek sesji budżetowej powinien zawierać co najmniej następujące punkty:

1) przedstawienie przez Zarząd Miasta projektu uchwały budżetowej,

2) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

3) przedstawienie opinii stałych komisji Rady,

4) przedstawienie propozycji zmian projektu uchwały budżetowej,

5) dyskusję nad przedłożonym projektem uchwały budżetowej oraz propozycjami zmian,

6) głosowanie nad propozycjami zmian projektu,

7) głosowanie uchwały budżetowej”.

70) w § 67 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 67

1. Inicjatywa w sprawie zmian budżetu przysługuje Zarządowi Miasta.

2. Projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Zarząd Miasta przedkłada Przewodniczącemu Rady.

3. Przewodniczący Rady przekazuje do zaopiniowania projekt uchwały w sprawie zmian budżetu komisjom Rady oraz radnym.

4. Komisje Rady oraz radni przedkładają swoje opinie do projektu zmian budżetu i propozycje zmian w terminie 14 dni po przedłożeniu projektu. Propozycje zmian do wyżej wymienionej uchwały mogą dotyczyć wyłącznie zakresu objętego projektem zmian.

5. Do zmian budżetu § 65 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

6. Do projektu zmian budżetu zgłoszonego przez Zarząd po 30 listopada § 26 ust. 5, 6 i 7 stosuje się odpowiednio”.

71) dopisuje się nowy § 671 o treści:

Ҥ 671

W zakresie uregulowanym w § 64, § 65 i § 67 nie stosuje się § 26 ust. 1, 3, 4, 5, 6, 7; § 27 ust. 1 i 2 i § 28 ust. 1 statutu”.

72) w § 68 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“3. Najpóźniej do dnia 30 kwietnia każdego roku Rada rozpatruje sprawozdanie Zarządu z wykonania budżetu”.

73) w § 72 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 72

Wszelkie czynności z zakresu prawa pracy wobec Przewodniczącego Zarządu dokonuje Przewodniczący Rady”.

74) w § 73 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 73

1. Pracownikami samorządowymi na podstawie wyboru są Prezydent i jego Zastępcy.

2. Wszelkie czynności z zakresu prawa pracy wobec Zastępców Prezydenta dokonuje Przewodniczący Zarządu Miasta”.

75) dodaje się nowy paragraf 731 o brzmieniu:

Ҥ 731

Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Sekretarza i Skarbnika oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego i jego zastępców dokonuje Przewodniczący Zarządu Miasta”.

76) § 74 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 74

Nawiązanie stosunku pracy na podstawie umowy o pracę oraz innych czynności z zakresu prawa pracy z naczelnikami wydziałów dokonuje Przewodniczący Zarządu Miasta.”

77) § 75 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 75

Nawiązanie stosunku pracy na podstawie umowy o pracę oraz innych czynności z zakresu prawa pracy z pozostałymi pracownikami dokonuje Przewodniczący Zarządu Miasta lub upoważniona przez niego osoba”.

78) § 79 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Nagroda ma charakter honorowy, wyrażony dyplomem, z którym związane jest wyróżnienie pieniężne i jest przyznawana przez Radę Miejską tylko osobom fizycznym”.

79) w § 87 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

“2. Dni Lubina obchodzone są corocznie w wyznaczonych przez Zarząd Miasta dniach w pierwszej dekadzie września”.

80) w § 88 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 88

1. Dokonywanie zmian statutu następuje na mocy uchwały. Z inicjatywą uchwałodawczą mogą występować Przewodniczący Rady, Zarząd, Prezydent, komisje, radni w liczbie co najmniej pięciu.

2. Radni, Przewodniczący Rady, Zarząd, Prezydent, komisje mogą wnioskować o wprowadzenie poprawek do projektu uchwały w sprawie zmiany statutu.

3. Radnych zawiadamia się o sesji, na której ma być podejmowana uchwała o zmianach w statucie Miasta, najpóźniej na 28 dni przed planowanym terminem sesji.

4. Wnioski o wprowadzenie poprawek o których mowa w ust. 2 oraz autopoprawki, przedkłada się Przewodniczącemu Rady najpóźniej na 14 dni przed terminem sesji poświęconej uchwaleniu zmian statutu.

5. O zgłoszonych wnioskach do projektu uchwały oraz wprowadzonych autopoprawkach powiadamia się radnych najpóźniej na siedem dni przez sesją, o której mowa w ust. 3”.

81) w § 89 otrzymuje brzmienie:

Ҥ 89

W sprawach nie uregulowanych w statucie stosuje się odpowiednie przepisy prawa”.

82) załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie:

“WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH

1. Centrum Kultury “MUZA”,

2. Miejski Impresariat Kultury,

3. Ośrodek Kultury “Wzgórze Zamkowe”,

4. Miejska Biblioteka Publiczna,

5. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,

6. Miejski Ośrodek Profilaktyki i Wczesnej Terapii Uzależnień,

7. Zarząd Cmentarzy Komunalnych,

8. Zakład Gospodarki Mieszkaniowej,

9. Ośrodek Sportu i Rekreacji,

10. Przedszkole Nr 1 w Lubinie,

11. Przedszkole Nr 2 w Lubinie,

12. Przedszkole Nr 3 w Lubinie,

13. Przedszkole Nr 4 w Lubinie,

14. Przedszkole Nr 5 w Lubinie,

15. Przedszkole Nr 6 w Lubinie,

16. Przedszkole Nr 7 w Lubinie,

17. Przedszkole Nr 8 w Lubinie,

18. Przedszkole Nr 9 w Lubinie,

19. Przedszkole Nr 10 w Lubinie,

20. Przedszkole Nr 11 w Lubinie,

21. Przedszkole Nr 12 w Lubinie,

22. Przedszkole Nr 13 w Lubinie,

23. Przedszkole Nr 14 w Lubinie,

24. Przedszkole Nr 15 w Lubinie,

25. Szkoła Podstawowa Nr 1,

26. Szkoła Podstawowa Nr 2,

27. Szkoła Podstawowa Nr 3,

28. Szkoła Podstawowa Nr 5,

29. Szkoła Podstawowa Nr 8,

30. Szkoła Podstawowa Nr 9,

31. Szkoła Podstawowa Nr 10,

32. Szkoła Podstawowa Nr 11,

33. Szkoła Podstawowa Nr 12,

34. Szkoła Podstawowa Nr 14,

35. Zespół Szkół Nr 4,

36. Zespół Szkół Sportowych,

37. Gimnazjum Nr 1,

38. Gimnazjum Nr 3,

39. Gimnazjum Nr 5”.

83) w załączniku nr 4 “Szczegółowy tryb wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej” w § 1 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“4. Każdy radny może wycofać poparcie dla kandydata na Przewodniczącego Rady do momentu zakończenia rejestracji kandydatów”.

84) w załączniku nr 4 “Szczegółowy tryb wyboru Zastępców Przewodniczącego Rady Miejskiej” w § 1 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“4. Każdy radny może wycofać poparcie dla kandydata na Zastępcę Przewodniczącego Rady do momentu zakończenia rejestracji kandydatów”.

85) w załączniku nr 4 “Szczegółowy tryb wyboru Prezydenta Miasta Lubina” w § 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

“1. Termin rozpoczęcia i zakończenia rejestracji kandydatów na Prezydenta ustala Przewodniczący Rady”.

86) w załączniku nr 4 “Szczegółowy tryb wyboru Prezydenta Miasta Lubina” w § 1 ust. 2 wykreśla się.

87) w załączniku nr 4 “Szczegółowy tryb wyboru Prezydenta Miasta Lubina” w § 1 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

“5. Każdy radny może wycofać poparcie dla kandydata na Prezydenta do czasu zakończenia rejestracji kandydatów”.

88) w załączniku nr 4 rozdziały otrzymują numery:

I. Szczegółowy tryb wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Lubinie.

II. Szczegółowy tryb wyboru Zastępców Przewodniczącego Rady Miejskiej w Lubinie.

III. Szczegółowy tryb wyboru Prezydenta Miasta Lubina.

89) treść załącznika numer 5 – wzory kart do głosowania określa załącznik do niniejszej uchwały

90) w załączniku nr 6 § 1 odnośnik 4 otrzymuje brzmienie:

“– majątkowymi Miasta”,

91) w załączniku nr 6 § 2 otrzymuje brzmienie:

“Komisja Rewizyjna zajmuje się w szczególności sprawami:

92) w załączniku nr 6 zmienia się numerację paragrafów 4 do 9 na odpowiednio 3 do 8.

93) w załączniku 6 § 5 (dawny 6) odnośnik 2 rozbija się na dwie części o treści:

“– bibliotek miejskich,

– innych placówek upowszechniania kultury”,

94) w załączniku nr 6 § 6 (dawny 7) otrzymuje treść:

“Komisja Pomocy Społecznej, Zdrowia i Ekologii zajmuje się w szczególności sprawami:

95) w załączniku nr 6 w § 7 (dawny 8) odnośnik 4 otrzymuje brzmienie:

“– bezpieczeństwa obywateli”,

96) w załączniku nr 8 w pkt 10 dodaje się nowe zdanie o treści: “W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej kandydatów największej równej liczby głosów, nagrodę otrzymują osoby, na które oddano największą równą liczbę głosów”.

97) w załączniku nr 7 § 1 ust. 3 i 4 otrzymują treść:

“3. Każdy radny może wycofać poparcie do czasu zamknięcia listy zgłoszonych kandydatów.

4. Kandydat potwierdza wolę kandydowania pisemnie”.

98) w załączniku nr 8 pkt 9 otrzymuje brzmienie:

“9. Komisja dokonuje wyboru pięciu kandydatów do nagrody i przedstawia ich Radzie”.

99) w załączniku nr 8 pkt 11 otrzymuje brzmienie:

“11. Wręczenie nagrody Miasta Lubina odbywa się na uroczystym spotkaniu Rady Miejskiej”.

§ 2

Zobowiązuje się Zarząd Miasta do ogłoszenia uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

ROMAN JASIŃSKI

 

 Załącznik do uchwały nr XLIV/250/2000 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 7 listopada 2000 r.

 

Załącznik nr 5 do statutu Miasta Lubina

 

WZORY KART DO GŁOSOWANIA

 

WZÓR I

 

OSOWANIE NAD WYBOREM OSÓB,

PRZY LICZBIE ZAREJESTROWANYCH KANDYDATÓW WIĘKSZEJ NIŻ

LICZBA MIEJSC DO OBSADZENIA

 

Miejsce na pieczęć

Rady Miejskiej

 

 

Karta do głosowania tajnego (nad wyborem osób)

w dniu .......................................

w sprawie .............................................................

 

1.Imię i nazwisko kandydata  2. ...............– ” –...................... 

3. ...............– ” –...................... 

 

Wstrzymanie się od głosu 

 

 

 

WZÓR II

 

GŁOSOWANIE NAD WYBOREM OSÓB,

PRZY LICZBIE ZAREJESTROWANYCH KANDYDATÓW WIĘKSZEJ NIŻ

LICZBA MIEJSC DO OBSADZENIA

 

Miejsce na pieczęć

Rady Miejskiej

 

Karta do głosowania imiennego (nad wyborem osób)

..........................................................................

(imię i nazwisko radnego)

w dniu .......................................

w sprawie .............................................................

 

 

1. Imię i nazwisko kandydata 

2. ...............– ” –...................... 

3. ...............– ” –...................... 

Wstrzymanie się od głosu 

WZÓR III

 

 

GŁOSOWANIE NAD WYBOREM OSÓB,

PRZY LICZBIE ZAREJESTROWANYCH KANDYDATÓW NIE WIĘKSZEJ

NIŻ LICZBA MIEJSC DO OBSADZENIA

 

 

Miejsce na pieczęć

Rady Miejskiej

 

 

Karta do głosowania tajnego (nad wyborem osób)

w dniu .......................................

w sprawie .............................................................

 

 

1. za wyborem 

 

2. przeciwko wyborowi 

 

3. wstrzymanie się od głosu 

 

  WZÓR IV

 

 

GŁOSOWANIE NAD WYBOREM OSÓB,

PRZY LICZBIE ZAREJESTROWANYCH KANDYDATÓW NIE WIĘKSZEJ

NIŻ LICZBA MIEJSC DO OBSADZENIA

 

 

Miejsce na pieczęć

Rady Miejskiej

 

 

Karta do głosowania tajnego (nad wyborem osób)

w dniu .......................................

w sprawie .............................................................

 

 

1. za wyborem 

 

2. przeciwko wyborowi 

 

3. wstrzymanie się od głosu 

WZÓR V

 

 

GŁOSOWANIE TAJNE UCHWAŁY

 

 

Miejsce na pieczęć

Rady Miejskiej

 

 

Karta do głosowania tajnego

w dniu .......................................

w sprawie .............................................................

 

 

1. za uchwałą 

 

2. przeciwko uchwale 

 

3. wstrzymanie się od głosu 

 

  WZÓR VI

 

 

GŁOSOWANIE IMIENNE UCHWAŁY

 

 

Miejsce na pieczęć

Rady Miejskiej

 

 

Karta do głosowania imiennego

..........................................................................

(imię i nazwisko radnego)

w dniu .......................................

w sprawie .............................................................

 

 

1. za uchwałą 

 

2. przeciwko uchwale 

 

3. wstrzymanie się od głosu