Poz. 753 UCHWAŁA NR XXII/180/2000 RADY MIEJSKIEJ GMINY LEŚNA z dnia 26 kwietnia 2000 r. w sprawie wprowadzenia zmian do statutu Gminy Leśna uchwalonego uchwałą Rady Miejskiej Gminy Leśna nr XXXIV/228/96 z dnia 31 maja 1996 r. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1, oraz art. 22 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. z późn. zm.) Rada Miejska Gminy Leśna uchwala, co następuje: |
§ 1
W statucie Gminy Leśna stanowiącym załącznik do uchwały nr XXXIV/228/96 Rady Miejskiej Gminy Leśna z dnia 31 maja 1996 r. w sprawie uchwalenia statutu Gminy Leśna opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Województwa Jeleniogórskiego nr XXVII z 15 lipca 1996 r., poz. 155 wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 9 pkt 8 po wyrazie “w tym” dodaje się wyraz “gimnazjum”.
2) W § 12 skreśla się wyraz “terytorialnym” zastępują
3) W § 18 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
“szczegółowy tryb pracy i kompetencji określa Regulamin Komisji Rewizyjnej stanowiący załącznik nr 3a do statutu”.
4) W § 21 ust. 4 wyraz “terytorialnym” zastępuje się “gminnym”.
5) W § 23 dodaj
e się ust. 5 w brzmieniu:“organizowanie i rozstrzyganie przetargów publicznych”.
6) W § 30 ust. 5 pkt 3 wyrazy “prawo budżetowe” zastępuje się wyrazami: “o finansach publicznych”.
6a) W § 30 ust. 5 pkt 4 wyrazy “zakupu środków trwałych” zastępuje się wyr
azami “maszyn rolniczych”.7) W § 36 ust. 4 wyraz “terytorialny” zastępuje się wyrazem “gminnym”.
8) W § 42 ust. 2 wykreśla się wyrazy: “i zastępcą Burmistrza” oraz w całości zdanie drugie.
W § 42 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
“właściwym do nawiązania stosunku pracy na podstawie wyboru z zastępcą Burmistrza jest Burmistrz”.
9) W załączniku nr 3 do statutu Gminy, “Regulaminu Rady Miejskiej Gminy Leśna”:
a) w § 27 pkt 3 ust. 6 wykreśla się wyrazy: “i jego zastępcy”,
b) w § 20 ust. 6 liczbę “5” zastępuje się liczbą “7”,
c) w § 27 ust. 3 wykreśla się pkt 3
a dotychczasowy pkt 4 oznacza się jako pkt 3
dotychczasowy pkt 5 oznacza się jako pkt 4
dotychczasowy pkt 6 oznacza się jako pkt 5
dotychczasowy pkt 7 oznacza się jako pkt 6
dotychczasowy pk
t 8 oznacza się jako pkt 7d) w § 30 ust. 2 wykreśla się słowo “pisemnie”,
e) w § 18 wykreśla się ust. 5.
10) W załączniku nr 4 do statutu Gminy, “Regulamin Zarządu Miasta i Gminy Leśna”:
a) w § 17 ust. 2 wykreśla się wyraz “terytorialnym” zastępując wyraz
b) w § 17 ust. 6 dodaje się zapis “Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego”.
11) W § 19 utworzyć nowe brzmienie:
“podział kompetencji i zasady wykonywania funkcji kierowniczych określa rozdział II Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Leśna”.
12) § 20, 21 wykreśla się w całości.
13) Dotychczasowy § 22 oznacza się jako § 20,
dotychczasowy § 23 oznacza się jako § 21,
dotychczasowy § 24 oznacza się jako § 22,
dotychczasowy § 25 oznacza się jako § 23,
dotychczasowy § 26 oznacza się jako
§ 24.14) W załączniku nr 6 do statutu Gminy, “Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Leśna”:
a) dodaje się pkt 15 w brzmieniu: “Gimnazjum w Leśnej, ul. Kościuszki”.
§ 2
Realizację uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Leśna.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCA
RADY MIEJSKIEJ GMINYIRENA BIENKIEWICZ
Załącznik nr 3a
REGULAMIN KOMISJI REWIZYJNEJ
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Komisji Rewizyjnej Ra
dy Miejskiej Gminy Leśna określa zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Gminy Leśna zwanej dalej “Komisją”.§ 2
1. Komisja jest stałą komisją powoływaną w celu kontrolowania działalności Zarządu Miasta oraz gminnych jednostek organizacyj
nych.2. Celem działań kontrolnych jest dostarczenie radzie informacji niezbędnych do oceny działalności zarządu i gminnych jednostek organizacyjnych, zapobieganie niekorzystnym zjawiskom w działalności kontrolowanych jednostek oraz pomoc w usuwaniu tych z
jawisk.3. Komisja bada i ocenia na polecenie rady materiały z kontroli działalności zarządu i jednostek organizacyjnych gminy dokonywanych przez inne podmioty.
Przewodniczący Zarządu zobowiązany jest do przekazania przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej protokołu i zaleceń pokontrolnych w terminie 7 dni od ich otrzymania.
4. Komisja wydaje opinie w przypadkach i na zasadach określonych w ustawach i w nin. regulaminie.
§ 3
Komisja podlega Radzie Miejskiej w Leśnej.
II. Skład Komisji
Rewizyjnej§ 4
1. Komisja składa się z przewodniczącego oraz czterech członków wybieranych wyłącznie spośród radnych uchwałą rady podejmowaną zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu rady.
2. Odwołanie członków Komisji następuje na zasadach określonych w ust. 1.
3. W miarę możliwości, rada powinna unikać powoływania do składu Komisji radnych zatrudnionych w ramach stosunku pracy w gminnych jednostkach organizacyjnych.
§ 5
Przewodniczący Komisji organizuje pracę Komisji i prowadzi jej obrady, w przypadkach jego nieobecności – zastępca przewodniczącego.
§ 6
1. Członkowie Komisji podlegają wyłączeniu od udziału w sprawach, w których może powstać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność.
2. O wyłączeniu członka decyduje pisemnie przewodniczący Komisji.
3. O wyłączeniu przewodniczącego Komisji decyduje rada.
4. Wyłączony członek Komisji może odwołać się na piśmie do rady w terminie 7 dni od daty powzięcia wiadomości o treści decyzji.
5. W sprawach nie uregulowanych stosuje się odpow
iednie przepisy art. 24 k.p.a.III. Zadania kontrolne
§ 7
1. Komisja kontroluje działalność zarządu i jednostek organizacyjnych gminy pod względem:
oraz zgodnoś
ci dokumentacji ze stanem faktycznym.2. Komisja bada w szczególności gospodarkę finansową, w tym wykonanie budżetu.
§ 8
Komisja wykonuje inne zadania kontrolne na zlecenie rady – w zakresie i w formach wskazanych w uchwałach rady.
§ 9
Komisja przeprowadza
następujące rodzaje kontroli:§ 10
1. Komisja przeprowadza kontrole kompleksowe w zakresie ustalonym w planie pracy Komisji zatwierdzonym przez radę.
2. Kontrole kompleksowe i problemowe nie zatwierdzone planem pracy wymagają uchwały rady.
3. Kontrole sprawdzające można przeprowadzać po
za zatwierdzonym planem Komisji.§ 11
1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzeczowe ustalenie stanu faktycznego.
2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.
3. Jako
dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem.IV. Tryb kontroli
§ 12
1. Kontroli kompleksowych dokonują w imieniu Komisji zespoły kontrolne w liczbie co najmniej dwóch członków.
2. Zespołem kontrolnym kieruje kierownik wyznaczony przez przewodniczącego Komisji.
3. Kontrole przeprowadzane są na podstawie pisemnego upoważnienia wydanego przez przewodniczącego Komisji, w przypadku jego nieobecności przez jego zastępcę.
§ 13
1. Kierownik kontr
olowanego podmiotu obowiązany jest zapewnić warunki i środki niezbędne dla prawidłowego przeprowadzania kontroli.2. W szczególności obowiązany jest przedkładać na żądanie kontrolujących dokumenty i materiały niezbędne do przeprowadzenia kontroli oraz udzielać ustnych i pisemnych wyjaśnień.
3. Zasady udostępniania wiadomości stanowiących tajemnicę państwową lub służbową regulują powszechnie obowiązujące przepisy.
§ 14
Czynności kontrolne wykonywane są w miarę możliwości w dniach oraz godzinach pracy kontrol
owanego podmiotu.V. Protokoły kontroli
§ 15
Kontrolujący sporządzają z przeprowadzonej kontroli – w ter-minie 7 dni od daty jej zakończenia – protokół pokontrolny obejmujący:
1) nazwę i adres kontrolowanego podmiotu,
2) imię i nazwisko kontrolującego,
3)
datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,4) określenia zakresu kontroli oraz okresu objętego kontrolą,
5) imię i nazwisko kierownika kontrolowanego podmiotu,
6) przebieg i wyniki kontroli, w tym wnioski kontroli wskazujące na stwierdzenie nieprawidłowości w działalności kontrolowanego podmiotu,
7) datę i miejsce podpisania protokołu,
8) podpisy kontrolującego i kierownika jednostki kontrolowanej,
9) wnioski oraz propozycje co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
§ 16
1. Protokół pokontrolny sporządza się w trzech egzemplarzach, które w terminie 3 dni od daty podpisania protokołu otrzymują: przewodniczący rady, przewodniczący Komisji oraz kierownik kontrolowanego podmiotu.
2. Kierownik kontrolowanego podmiotu może złożyć na ręce przewodniczącego rady uwagi dotyczące kontroli i jej wyników.
3. Kierownicy jednostek, do których wystąpienie pokontrolne jest skierowane, są zobowiązani w terminie do 14 dni zawiadomić Komisję o sposobie wykorzystania protokołu i wykonaniu wniosków. W razie braku możliwości wykonania wniosków należy podać uzasadnienie przyczyn ich niewykonania i propozycje co do sposobu i terminów usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
VI. Zadania opiniodawcze
§ 17
1. Komisja opiniuje wykonanie budżetu i występuje z wnioskiem do rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium zarządowi.
2. Przewodniczący Komisji przedkłada opinię i wniosek, o którym mowa w ust. 1, na ręce przewodniczącego rady w terminie 7 dni po otrzymaniu opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wykonaniu budżetu.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, przewodniczący przesyła do zaopiniowania Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
§ 18
1. Komisja opiniuje na piśmie wniosek o odwołanie zarządu z wyjątkiem burmistrza oraz wniosek o odwołanie burmistrza.
2. Przewodnicz
ący Komisji przedkłada opinię, o której mowa w ust. 1, na ręce przewodniczącego rady w terminie 7 dni od daty otrzymania pisemnego wniosku w tej sprawie.§ 19
Komisja wydaje także opinie w sprawach określonych w uchwałach rady.
§ 20
Komisja przedkłada radzie do zatwierdzenia plan pracy w terminie do 30 dni przed jego realizacją.
§ 21
Komisja składa radzie – nie rzadziej niż raz w kwartale sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli.
VII. Posiedzenia Komisji
§ 22
1. Komisja obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczącego Komisji zgodnie z planem pracy Komisji oraz w miarę potrzeb.
2. Posiedzenia poza planem pracy Komisji mogą być zwoływane z własnej inicjatywy przewodniczącego Komisji na pisemny wniosek nie mniej niż dwóch członków Komisji.
§ 23
1.
2. Z posiedzenia Komisji należy sporządzić protokół, który winien być podpisany przez wszystkich członków Komisji uczestniczących w posiedzeniu.
§ 24
1. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Komisji.
2. Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym.
3. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Komisji w głosowaniu jawnym.
VIII. Postanowienia końcowe
§ 25
Obsługę biurową Komisji zapewnia burmistrz.
§ 26
Komisja może korzystać z porad, opinii i ekspertyz osób posiadających wiedzę fachową.
O ile wymaga to zawarcia odrębnej umowy i dokonania wpłaty wynagrodzenia, rada podejmuje uchwałę zobowiązującą osoby zarządzające mieniem komunalnym do zawarcia stosownej umowy w imieniu gminy.
§ 27
Komisja może na zlecenie rady, lub też po powzięciu stosownych uchwał przez wszystkie zainteresowane komisje, współdziałać w wykonywaniu funkcji kontrolnej z innymi komisjami rady, w zakresie ich właściwości rzeczowej.