Poz. 600

UCHWAŁA NR 145

RADY GMINY I MIASTA W ŚCINAWIE

z dnia 28 lipca 2000 r.

w sprawie zmian Statutu Gminy i Miasta Ścinawa

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74; Dz. U. Nr 58, poz. 261; Nr 106, poz. 496; Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 9, poz. 43; Nr 106, poz. 679; Nr 107, poz. 686; Nr 113, poz. 734; Nr 123, poz. 775; z 1998 r. Nr 155, poz. 1014; Nr 162, poz. 1126; z 2000 r. Nr 26, poz. 306) Rada Gminy i Miasta w Ścinawie uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Gminy i Miasta Ścinawa stanowiącym załącznik do uchwały nr 91 Rady Gminy i Miasta w Ścinawie z dnia 22 marca 1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy i Miasta Ścinawa, zmienionej uchwałą nr 7 z dnia 6 listopada 1998 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) użyte w treści Statutu pojęcia: "Gmina i Miasto Ścinawa" we wszystkich odmianach zastępuje się pojęciem: "Miasto i Gmina Ścinawa" w odpowiedniej formie gramatycznej,

2) użyte w treści Statutu pojęcia: "rada gminy" we wszystkich odmianach zastępuje się pojęciem: "rada" w odpowiedniej formie gramatycznej,

3) użyte w treści Statutu pojęcia: "Rada Gminy i Miasta w Ścinawie" we wszystkich odmianach zastępuje się pojęciem: "Rada Miejska" w odpowiedniej formie gramatycznej,

4) użyte w treści Statutu wyrażenie: "Gminy i Miasta" we wszystkich odmianach zastępuje się wyrażeniem: "gminy" w odpowiedniej formie gramatycznej,

5) użyte w treści Statutu wyrażenie: "Urząd Gminy i Miasta" we wszystkich odmianach zastępuje się wyrażeniem: "Urząd Miasta i Gminy Ścinawa" w odpowiedniej formie gramatycznej,

6) w II rozdziale podrozdział B otrzymuje tytuł: "Zarząd Miasta i Gminy Ścinawa",

7) użyte w treści Statutu wyrażenie: "zarząd gminy" we wszystkich odmianach zastępuje się wyrażeniem: "zarząd" w odpowiedniej formie gramatycznej,

8) użyte w treści Statutu słowo: "komunalne" we wszystkich odmianach zastępuje się słowem: "gminne",

9) § 1 otrzymuje brzmienie:

"§ 1. Użyte w Statucie sformułowania oznaczają:

1) gmina - Miasto i Gmina Ścinawa,

2) rada - Rada Miejska w Ścinawie,

3) zarząd - Zarząd Miasta i Gminy Ścinawa,

4) burmistrz - Burmistrz Miasta i Gminy Ścinawa,

5) przewodniczący - Przewodniczący Rady Miejskiej w Ścinawie,

6) statut - Statut Miasta i Gminy Ścinawa,

10) dodaje się § 3a, 3b i 3c w brzmieniu:

"§ 3a.1. Gmina posługuje się flagą, której wzór, zasady i tryb używania określa odrębna uchwała.

2. Wzór flagi ustanowiony winien być w zgodzie z zasadami heraldyki, weksylologii oraz z miejscową tradycją historyczną i zaopiniowany przez Komisję Heraldyczną i ministra właściwego ds. administracji publicznej.

§ 3b. Umieszczanie na przedmiotach przeznaczonych do obrotu gospodarczego herbu oraz flagi gminy wymaga zgody zarządu.

§ 3c.1. Gmina posługuje się pieczęcią metalową tłoczoną, okrągłą zawierającą pośrodku herb gminy, a w otoku napis: "Miasto i Gmina Ścinawa", chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.

2. Odcisk pieczęci nie może być używany na dokumentach urzędowych z zakresu administracji rządowej."

11) w § 6 w ust. 2 wykreśla się wyrażenie: "...oraz zawierać porozumienia komunalne",

12) dodaje się § 6a w brzmieniu:

"§ 6a. Gmina oraz inna gminna osoba prawna może prowadzić działalność gospodarczą wykraczającą poza zadania o charakterze użyteczności publicznej, wyłącznie w przypadkach określonych w odrębnych przepisach."

13) w § 7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 7.2.a) Rada Miejska w Ścinawie,

b) Zarząd Miasta i Gminy Ścinawa.

14) w § 10 wprowadza się następujące zmiany:

a) w ust. 1 i 2 po słowie rady skreśla się słowo: "gminy",

b) w ust. 2 pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

"§ 10 ust. 2 pkt 6a Uchwalanie planów pracy rady i planów pracy poszczególnych komisji rady."

c) w ust. 2 pkt 9d. słowo: "zaciągniętych" zastępuje się słowem: "zaciąganych",

d) w ust. 2 po pkt 14 dodaje się pkt 14a i 14b w brzmieniu:

"14a. powoływanie kierownika USC i jego zastępcy,

14b. podejmowanie uchwał w przedmiocie zaskarżania rozstrzygnięć nadzorczych dotyczących uchwał Rady."

15) w § 11 wprowadza się następujące zmiany:

1) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"§ 11.1a. Prawo zgłaszania kandydatów na stanowisko przewodniczącego i wiceprzewodniczącego przysługuje co najmniej trzem radnym. Na obsadzenie każdego ze stanowisk przeprowadza się odrębne głosowanie."

2) w ust. 2 skreśla się wyrażenie: "...jego zastępca" i zastępuje wyrażeniem: "...wiceprzewodniczący wskazany przez przewodniczącego",

3) w ust. 3 na końcu zdania dodaje się wyrażenie: "...oraz z członkostwem w Komisji Rewizyjnej",

16) w § 12 w ust. 1 wprowadza się następujące zmiany:

a) po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu: "§ 12 ust. 2 pkt 2a. koordynuje pracami komisji",

b) po pkt 6 dodaje się pkt: 6a, 6b w brzmieniu:

"§ 12 ust. 1 pkt 6a. podpisuje uchwały Rady",

"§ 12 ust. 1 pkt 6b. sprawuje policję sesyjną",

c) w pkt 7 skreśla się wyrażenie: "...oraz Sejmikiem Samorządowym",

d) w pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"§ 12 ust. 1 pkt 8 udziela radnym pomocy w ich pracy oraz czuwa nad zapewnieniem warunków niezbędnych do wykonywania przez radnych mandatu",

e) po pkt 9 dodaje się pkt 9a i 9b w brzmieniu:

"§ 12 ust. 1 pkt 9a. prowadzi rejestr klubów radnych.

"§ 12 ust. 1 pkt 9b. przyjmuje od radnych oraz przechowuje i analizuje oświadczenia o stanie majątkowym",

17) w § 16 wprowadza się następujące zmiany:

a) w ust. 2 wyrażenie: "...w § 15 ust. 1 pkt 2" zastępuje się wyrażeniem: "...w § 15 ust. 1 pkt 2-7."

b) w ust. 4 po słowach: "...projekt uchwały" dodaje się wyrażenie: "...który powstał w wyniku inicjatywy uchwałodawczej, o której mowa w § 16 ust. 1 pkt 2-5."

c) po ust. 4 dodaje się ust. 5 i 6 w brzmieniu:

"§ 16 ust. 4 pkt 5. W szczególnie uzasadnionych sytuacjach zarządowi przysługuje możliwość wniesienia pod obrady rady projektu uchwały w trybie pilnym.

§ 16 ust. 4 pkt 6. Projekt, o którym mowa w ust. 5 może być wniesiony również podczas posiedzenia rady."

18) w § 19 wprowadza się następujące zmiany:

1) ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"§ 19.1. Rada powołuje następujące komisje stałe:

1) Komisja Rewizyjna,

2) Komisja Gospodarki i Mienia,

3) Komisja Porządku i Bezpieczeństwa,

4) Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska,

5) Komisja Oświaty, Kultury i Sportu,

6) Komisja Budżetu, Finansów i Strategii Gospodarczej,

7) Komisja Zdrowia i Pomocy Społecznej."

b) po ust. 3 dodaje się ust. 3a i 3b w brzmieniu:

"§ 19 ust. 3a. Składy osobowe komisji, o których mowa w ust. 1 powołuje rada najpóźniej na trzeciej sesji kadencji.

§ 19 ust. 3b. Odrębną uchwałą rada określa maksymalną ilość członków komisji w tym radnych i osób spoza rady."

c) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 19 ust. 4. Przewodniczącego komisji wybiera rada spośród członków komisji podczas tej samej sesji, na której dokonano ustalenia składu osobowego komisji. Wybór poprzedzony jest przedstawieniem opinii członków komisji o kandydacie na przewodniczącego. Przewodniczącego komisji odwołuje rada."

d) ust. 6 otrzymuje brzmienie:

"§ 19 ust. 6. Komisja pracuje w oparciu o niniejszy statut, a w sprawach w nim nie uregulowanych, w oparciu o ustalony przez siebie regulamin."

19) w § 20 w pkt 1 po słowie: "opiniowanie" dodaje się słowo: "projektów".

20) w § 21 w ust. 1 dotychczasowe kreski zastępuje się kolejno pkt a, b, c i dodaje się pkt "d" w brzmieniu:

"§ 21 ust. 1 pkt d) opiniowanie wniosków o odwołanie zarządu lub poszczególnych jego członków. Opinię wraz z uzasadnieniem komisja przekłada przewodniczącemu rady w terminie 7 dni od zakończenia sesji, na której złożono wniosek o odwołanie zarządu lub poszczególnych jego członków".

21) w § 23 wprowadza się następujące zmiany:

a) wyrażenie: "Komisji Porządku i Dyscypliny" zastępuje się wyrażeniem: "Komisji Porządku i Bezpieczeństwa",

b) pkt 2 otrzymuje brzmienie: "§ 23 pkt 2) opiniowanie wniosków o cofnięcie zezwolenia na alkohol",

22) w § 24 wprowadza się następujące zmiany:

a) wyrażenie: "Komisji Obsługi Rolnictwa" zastępuje się wyrażeniem: "Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska",

b) skreśla się pkt 2-4 i 9-11,

c) w pkt 5 skreśla się słowo: "chłopskimi",

d) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"§ 28 pkt 8) ochrony i kształtowania środowiska naturalnego,".

23) w § 25 wyrażenie: "Komisji Oświaty, Kultury i Kultury Fizycznej" zastępuje się wyrażeniem: "Komisji Oświaty, Kultury i Sportu",

24) w § 25' wyrażenie: "Komisji Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej" zastępuje się wyrażeniem: "Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej".

25) w § 26 dotychczasowe kreski oznacza się kolejno jako pkt 1-6 i dodaje się pkt 7 i 8 w brzmieniu:

"§ 26 pkt 7) opiniowanie zmian w budżecie gminy proponowanych przez zarząd polegających na:

a) zmianach budżetu związanych ze zmianą wysokości dotacji celowych,

b) przenoszeniu wydatków z rezerw budżetowych zgodnie z planowanym przeznaczeniem wydatków,

c) zmianie budżetu, w związku ze zmianą kwot subwencji, w wyniku podziału rezerw,

"§ 26 pkt 8) Opiniowanie przeniesienia zablokowanych kwot wydatków do rezerwy celowej."

26) w § 27 po ust. 2 dodaje się ust. 3, 4 w brzmieniu:

"§ 27 ust. 3. Tryb pracy komisji doraźnej jest analogiczny jak komisji stałych rady.

§ 27 ust. 4. Po wykonaniu zadania komisja ulega rozwiązaniu."

27) po § 27 dodaje się § 27a w brzmieniu:

"§ 27a.1. Na wspólny wniosek przewodniczących komisji lub przewodniczącego rady komisje odbywają posiedzenia wspólne.

2. W trakcie wspólnych posiedzeń komisji każda komisja przeprowadza głosowanie osobno."

28) § 30 - skreśla się.

29) po § 33 dodaje się § 33a w brzmieniu:

"§ 33a.1. Radni mogą tworzyć kluby radnych. Kluby radnych tworzone są na okres jednej kadencji.

2. Klub radnych składa się co najmniej z 5 radnych.

3. Radny może być członkiem tylko jednego klubu.

4. Radni powołując klub wybierają spośród siebie przewodniczącego klubu.

5. Grupa radnych nabywa uprawnienia klubu radnych po zarejestrowaniu klubu przez przewodniczącego rady.

6. Rejestracji klubu dokonuje przewodniczący rady na wniosek grupy radnych najpóźniej w terminie 7 dni po złożeniu zgłoszenia. W zgłoszeniu podaje się:

1) nazwę klubu,

2) listę członków,

3) imię i nazwisko przewodniczącego.

7. Przewodniczący klubu zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić przewodniczącego rady o zmianach składu osobowego klubu lub jego rozwiązaniu.

8. Przewodniczący rady na najbliższej sesji informuje radę o:

1) utworzeniu lub rozwiązaniu klubu radnych,

2) składzie osobowym i jego zmianach,

3) nazwisku przewodniczącego klubu.

9. Działalność klubów nie może być finansowana z budżetu gminy.

10. Regulamin wewnętrzny klubu nie może być sprzeczny z niniejszym statutem."

30) dotychczasowemu § 35 nadaje się nowe brzmienie:

"§ 35.1. W skład zarządu wchodzą:

1) burmistrz,

2) zastępca burmistrza pełniący swą funkcję społecznie,

3) 4 członków zarządu.

2. Przewodniczącym zarządu jest burmistrz, wybierany przez radę w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady.

3. Burmistrz wybierany jest spośród kandydatów zgłoszonych wyłącznie przez radnych, w ilości co najmniej 5-ciu.

4. Zastępcę burmistrza oraz pozostałych członków zarządu wybiera rada na wniosek burmistrza zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym.

5. Burmistrz jest pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie wyboru.

6. Organem właściwym do nawiązania stosunku pracy z burmistrzem oraz dokonywania pozostałych czynności z zakresu prawa pracy jest przewodniczący rady.

7. Pozostali członkowie zarządu otrzymują zryczałtowane diety w wysokości określonej przez radę oraz zwrot kosztów przejazdu.

8. Zarząd wybierany jest na okres kadencji rady, z tym, że pełni swą funkcję do czasu wyboru zarządu przez radę nowej kadencji.

9. Szczegółowy tryb pracy zarządu określa regulamin stanowiący załącznik nr 6 do statutu."

31) po § 35 dodaje się § 35a - § 35e w brzmieniu:

"§ 35a.1. Członkostwa w zarządzie nie można łączyć z zatrudnieniem w administracji rządowej.

2. Członkostwa w zarządzie nie można łączyć z członkostwem w zarządach, radach nadzorczych lub komisjach rewizyjnych spółek prawa handlowego.

3. Członek zarządu nie może być zatrudniony lub wykonywać innych zajęć w spółkach prawa handlowego, które mogłyby wywołać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.

4. Zakazów o których mowa w ust. 2 i 3 nie stosuje się w sytuacji, kiedy członek zarządu został wyznaczony do spółek prawa handlowego z udziałem gminy lub związku gmin jako reprezentant tych podmiotów. Członek zarządu nie może być wyznaczonym do więcej niż do dwóch spółek.

5. Członkowie zarządu nie mogą być członkami zarządów rad nadzorczych lub komisji rewizyjnych spółdzielni, z wyjątkiem rad nadzorczych spółdzielni mieszkaniowych. Nie mogą być członkami zarządów fundacji prowadzących działalność gospodarczą i posiadać w spółkach prawa handlowego więcej niż 10% akcji lub udziały przedstawiające więcej niż 10% kapitału zakładowego - w każdej z tych spółek.

6. Członkowie zarządu nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności z wyjątkiem działalności wytwórczej w rolnictwie w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej, w formie i zakresie gospodarstwa rodzinnego.

7. Członkowie zarządu są obowiązani przed powołaniem na stanowisko do złożenia oświadczenia o działalności gospodarczej prowadzonej przez małżonka, a także o zamiarze podjęcia takiej działalności lub zmianie jej charakteru, także w czasie pełnienia funkcji.

8. Członkowie zarządu obowiązani są przed objęciem stanowiska, a następnie co roku do 31 marca według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym w zakresie majątku odrębnego i objętego wspólnością majątkową.

9. Oświadczenia, o których mowa w ust. 7 i 8 składane są odpowiednio:

1) burmistrz - wojewodzie,

2) wiceburmistrz, członkowie zarządu - burmistrzowi.

§ 35b. Jeśli rada nie dokona wyboru zarządu w ciągu 6 m-cy od daty ogłoszenia wyników wyborów przez właściwy organ wyborczy, ulega rozwiązaniu z mocy prawa.

§ 35c.1. Rada może odwołać zarząd, w związku z nieudzieleniem absolutorium.

2. Rada może odwołać zarząd z wyjątkiem burmistrza z innej przyczyny niż nieudzielenie absolutorium, na wniosek 1/4 ustawowego składu rady. Wniosek wymaga formy pisemnej i uzasadnienia i podlega zaopiniowaniu przez właściwą komisję oraz Komisję Rewizyjną.

3. Na uzasadniony wniosek burmistrza rada może odwołać poszczególnych członków zarządu, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym.

§ 35d.1. Odwołanie burmistrza może nastąpić większością 2/3 głosów ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym na zasadach i w trybie określonym w § 35c ust. 2.

2. Odwołanie burmistrza jest równoznaczne z odwołaniem pozostałych członków zarządu.

§ 35e. Jeżeli wniosek o odwołanie zarządu lub burmistrza nie uzyska wymaganej większości głosów, kolejny wniosek o odwołanie może być zgłoszony nie wcześniej niż po upływie 6 m-cy od poprzedniego głosowania."

32) w § 39 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"§ 39.5. Kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu."

33) w § 41 ust. 5 nadaje się brzmienie:

"§ 41.5. Od decyzji wydanej przez burmistrza, zarząd gminy oraz organy o których mowa w ust. 4 służy odwołanie do samorządowego kolegium odwoławczego, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej."

34) w § 45 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"§ 45.1a. Przepisy gminne wchodzą w życie z dniem ogłoszenia, o ile nie przewidują wyraźnie terminu późniejszego".

35) § 51 otrzymuje brzmienie:

"§ 51. Dochodami gminy są w szczególności:

1) podatki, opłaty inne wpływy określone w odrębnych przepisach jako dochody gminy,

2) dochody z majątku gminy,

3) subwencja ogólna z budżetu państwa,

4) dotacje celowe na realizację zadań zleconych oraz na dofinansowanie zadań własnych,

5) spadki, zapisy i darowizny,

6) wpływy z samoopodatkowania mieszkańców,

7) inne dochody."

36) po § 51 dodaje się § 51a w brzmieniu:

"§ 51.a.1. Budżet gminy jest rocznym planem:

1) dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów gminy,

2) przychodów i wydatków: zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, jednostek budżetowych, środków specjalnych oraz funduszy celowych gminy.

2. Budżet gminy jest uchwalany w formie uchwały budżetowej na dany rok budżetowy. Uchwała budżetowa stanowi podstawę gospodarki finansowej gminy."

37) w § 54 wprowadza się następujące zmiany:

a) w ust. 2 na końcu zdania dodaje się wyrażenie: "...i wybrany w trybie procedur określonych w przepisach o zamówieniach publicznych",

b) dodaje się ust. 3 i 4 w brzmieniu:

"§ 54.3. "Rada może upoważnić zarząd do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

4. Zarząd w granicach upoważnień zawartych w uchwale budżetowej może naciągać kredyty bankowe w wybranych przez siebie bankach.".

38) w § 55 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 55.2. Burmistrz niezwłocznie ogłasza uchwałę budżetową i sprawozdanie z jej wykonania w trybie przewidzianym w § 45."

39) skreśla się zapis: "B. Tryb uchwalania budżetu miasta."

40) § 56 - § 59 skreśla się.

41) § 60 otrzymuje brzmienie:

"§ 60.1. Przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, a także inicjatywa w sprawie zmian tej uchwały należy do wyłącznej kompetencji zarządu gminy.

2. Procedurę uchwalenia budżetu oraz rodzaj i szczegółowość materiałów informacyjnych, towarzyszących uchwale budżetowej określa rada w odrębnej uchwale.

3. W celu wykonania budżetu, w terminie 21 dni od dnia uchwalenia uchwały budżetowej zarząd opracowuje szczegółowy podział dochodów i wydatków wg działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej."

42) § 61 - § 68 - skreśla się.

43) § 69 otrzymuje brzmienie:

§ 69.1. Do zmian budżetu dokonywanych w trakcie roku budżetowego stosuje się odpowiednio procedurę, przewidzianą w uchwale o której mowa w § 60 ust. 2, z tym, ze dodatkowo wymagane są opinie właściwych komisji rady, których zakresu działania dotyczą proponowane zmiany budżetu.

2. Terminy opracowania materiałów określa zarząd, a terminy wydania opinii określa przewodniczący rady.

3. W toku wykonywania budżetu zarząd, po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Budżetu, Finansów i Strategii Gospodarczej może dokonywać zmian w planie dochodów i wydatków gminy polegających na:

a) zmianach planu dochodów i wydatków związanych z wprowadzonymi w trakcie roku budżetowego zmianami kwot dotacji celowych przekazywanych z budżetu państwa oraz z budżetów innych jednostek samorządu gminnego,

b) przenoszeniu wydatków z rezerw budżetowych, zgodnie z planowanym przeznaczeniem wydatków,

c) zmianach w planie dochodów jednostki samorządu gminnego, wynikających ze zmian kwot subwencji w wyniku podziału rezerw."

44) po § 69 dodaje się § 69a w brzmieniu:

"§ 69a. "W terminie do dnia 31 sierpnia, w zakresie i formie określonej przez radę odrębną uchwałą, zarząd przedstawia radzie informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze."

45) w § 70 w ust. 1 w pkt 1 "b" słowo: "wyłożonego" zastępuje się słowem: "wywieszonego".

46) w § 73 wprowadza się następujące zmiany:

a) po słowie: "sołectwa" skreśla się dwukropek i dodaje się wyrażenie: "...i osiedla",

b) w pkt 19 na końcu zdania dodaje się wyrażenie: "...i wieś Grzybów,"

c) pkt 20 dodaje się wyrażenie: "...obejmującego ulice: Akacjową, Batorego, Cisową, Chobieńską, Głogowską, Ogrodową, Hożą, Klonową, Kołomłyńską, Kościuszki, Grunwaldzką, Kilińskiego, Legnicką, Lubińską, Kościelną, 1-go Maja, Reymonta, Robotniczą, Różaną, Rynek, Sienkiewicza, Słowackiego, Spacerową, Szeroką, Szkolną, Szpitalną, Topolową, Witosa, Wesołą, Zgody, Plac Kościelny."

d) w pkt 21 - na końcu zdania dodaje się wyrażenie: "...obejmującego ulice: Chopina, Królowej Jadwigi, Władysława Jagiełły, Lipową, Mickiewicza, Paderewskiego, Plac Zjednoczenia, Rybną, Polną, Przyjaciół Żołnierza, Świerczewskiego, Sportową, Wołowską, Wrocławską, Wiosenną, Żołnierską."

47) § 74 otrzymuje brzmienie:

"§ 74. Rada odrębną uchwałą może przekazać jednostce pomocniczej wyodrębnioną część mienia gminnego, którym jednostka pomocnicza zarządza, korzysta z niego oraz rozporządza pochodzącymi z niego określonymi dochodami w zakresie i na zasadach szczegółowo określonych w statucie jednostki pomocniczej."

48) w § 75 po ust. 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

"§ 75.4. Szczegółowe zasady dysponowania środkami finansowymi i wykorzystania rocznego planu finansowo-rzeczowego określa statut jednostki pomocniczej."

49) w § 77 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"§ 77.1a. W przypadku stwierdzenia niegospodarności w jednostce pomocniczej zarząd gminy może wstrzymać wydatkowanie przez jednostkę środków pochodzących z budżetu gminy."

50) § 78 otrzymuje brzmienie:

"§ 78. Przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej:

a) może uczestniczyć w sesjach rady gminy bez prawa głosowania,

b) otrzymuje zawiadomienie o sesjach rady wraz z porządkiem posiedzenia,

c) może wnioskować o otrzymanie projektów uchwał i innych niezbędnych materiałów, które dotyczą spraw sołectwa, czy osiedla,

d) ma prawo zgłaszania podczas sesji wniosków w zakresie przedmiotu obrad w sprawach związanych z sołectwem/osiedlem."

51) w § 79 w ust. 3 skreśla się wyrażenie: "...oraz na ostatniej sesji kadencji".

52) w § 80 w ust. 2 wprowadza się następujące zmiany:

1) cyfrę 80 zastępuje się cyfrą 79,

2) po słowie: "wyjaśnień" dodaje się słowo: "zarządu".

53) § 81 otrzymuje brzmienie:

"§ 81. Stosunek pracy na podstawie wyboru z przewodniczącym zarządu nawiązuje w imieniu rady gminy przewodniczący rady."

54) w § 82 słowo: "burmistrz" zastępuje się wyrażeniem: "przewodniczący zarządu".

55) po § 82 dodaje się § 82a w brzmieniu:

"§ 82a. Stosunek pracy z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek samodzielnych, dla których gmina jest organem założycielskim nawiązuje przewodniczący zarządu, który wykonuje także wobec nich pozostałe czynności z zakresu prawa pracy."

56) w § 83 po słowach: "...pozostałymi pracownikami" dodaje się słowo: "urzędu", a słowo: "burmistrz", zastępuje się wyrażeniem: "przewodniczący zarządu".

57) § 84 - skreśla się.

58) § 85 otrzymuje brzmienie:

"§ 85. Podstawą nawiązania stosunków pracy z osobami o których mowa w § 81, 82, 82a, jest uchwała stwierdzająca wybór, powołanie lub zatrudnienie tych osób na danych stanowiskach."

59) po § 88 wprowadza się rozdział IX w brzmieniu: "Rozdział IX". Dni Ścinawy i dodaje się § 88a w brzmieniu:

"§ 88a.1. Świętem Miasta i Gminy Ścinawa są Dni Ścinawy.

2. Dni Ścinawy obchodzone są corocznie w pierwszą sobotę i niedzielę miesiąca czerwca."

60) Załącznik nr 3 do Statutu Gminy i Miasta Ścinawa otrzymuje brzmienie:

"Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych:

1. Zakład Gospodarki Komunalnej w Ścinawie,

2. Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ścinawie,

3. Przedszkole Publiczne w Ścinawie wraz z filią w Zaborowie,

4. Szkoła Podstawowa Nr 1 w Ścinawie,

5. Szkoła Podstawowa Nr 3 w Ścinawie,

6. Szkoła Podstawowa w Tymowej,

7. Szkoła Podstawowa w Zaborowie,

8. Gimnazjum Publiczne w Ścinawie."

61) po załączniku nr 3 dodaje się załącznik nr 3a do Statutu Miasta i Gminy Ścinawa w brzmieniu:

"Załącznik nr 3a do Statutu Gminy i Miasta Ścinawa."

Wykaz jednostek dla których Miasto i Gmina Ścinawa jest organem założycielskim:

1. Miejsko-Gminny Zespół Zakładów Opieki Podstawowej w Ścinawie.

2. Ścinawski Ośrodek Kultury w Ścinawie.

62) w załączniku nr 4 do Statutu Gminy i Miasta Ścinawa "Regulamin Rady Gminy i Miasta" wprowadza się następujące zmiany:

a) § 2 - skreśla się,

b) w § 3 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"§ 3.3. Przewodniczący zobowiązany jest zwołać sesję w ciągu siedmiu dni na wniosek zarządu lub co najmniej 5 radnych. Wniosek winien zawierać żądany porządek obrad, do którego wnioskodawcy dołączają odpowiednie projekty uchwał."

c) w § 4 wprowadza się następujące zmiany:

1) w ust. 1 na końcu zdania dodaje się wyrażenie:

"...lub w przypadku wyborów przedterminowych w ciągu 7 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do rady gminy."

2) po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"§ 4.1a. Po upływie terminu określonego w ust. 1 sesję zwołuje przewodniczący wojewódzkiej komisji wyborczej w ciągu 21 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów dla całego kraju lub w przypadku wyborów przedterminowych w ciągu 21 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do rady gminy."

3) w ust. 3 ppkt c) otrzymuje brzmienie:

"§ 4.3c) wybór wiceprzewodniczących rady",

4) w ust. 3 po ppkt a) dodaje się ppkt e) w brzmieniu:

"§ 4.3e) - ustalenie terminu wyboru burmistrza"

d) § 6 - skreśla się,

e) w § 7 ust. 1 po słowie: "miejsce" dodaje się słowo: "dzień",

f) § 9 otrzymuje brzmienie:

"§ 9 Porządek obrad rady winien być następujący:

1) zatwierdzenie porządku obrad,

2) przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji rady,

3) rozpatrzenie projektów uchwał i podjęcie uchwał lub zajęcie stanowiska,

4) interpelacje i zapytania radnych,

5) wolne wnioski,

6) sprawozdanie przewodniczącego zarządu z prac zarządu w okresie międzysesyjnym,

7) sprawozdanie z wykonania uchwał rady - w okresach kwartalnych,

8) odpowiedzi na zapytania i interpelacje,

9) informacje i komunikaty przewodniczącego rady."

g) po § 9 dodaje się § 9a i § 9b w brzmieniu:

"§ 9a.1. Interpelacje składają wyłącznie radni w sprawach o zasadniczym znaczeniu dla gminy. Adresatem interpelacji w zależności od tematyki jest zarząd lub przewodniczący rady.

2. Interpelacje składa się na piśmie lub ustnie podczas sesji do wskazanego zgodnie z ust. 1 adresata.

3. Interpelacja powinna zawierać przedstawienie stanu faktycznego będącego jej przedmiotem oraz wynikające zeń pytania.

4. Adresat interpelacji zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na sesji lub na piśmie w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania.

5. Jeśli radny uznaje odpowiedź na interpelację za niewystarczającą może wnioskować o udzielenie dodatkowych ustnych wyjaśnień na najbliższej sesji.

§ 9b.1. Zapytania składane są wyłącznie przez radnych w sprawach mniej złożonych, gdy chodzi o uzyskanie informacji o faktach. Adresatem zapytań w zależności od tematyki jest zarząd bądź przewodniczący rady.

2. Zapytania przedstawiane są na piśmie lub ustnie, podczas sesji.

3. Odpowiedzi na zapytania skierowane do zarządu udziela burmistrz lub członek zarządu, bądź upoważniony przez burmistrza pracownik samorządowy.

4. W razie braku możliwości udzielenia odpowiedzi w trakcie sesji, odpowiedzi udziela się na piśmie, w terminie 14 dni."

h) w § 12 wyraz: "sesji" zastępuje się wyrazem: "rady",

i) § 13 otrzymuje brzmienie:

"§ 13.1. Przed przystąpieniem do obrad przewodniczący stwierdza quorum na podstawie podpisanej przez radnych listy obecności. W razie braku quorum wyznacza nowy termin posiedzenia.

2. Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu przez przewodniczącego formuły: "otwieram sesję Rady Miejskiej w Ścinawie".

3. Po otwarciu obrad przewodniczący przedstawia projekt porządku obrad.

4. Z wnioskiem o zmianę porządku obrad może wystąpić każdy radny oraz burmistrz.

5. Wniosek o zmianę porządku obrad zapada zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.

6. W przypadku stwierdzenia podczas obrad braku quorum, przewodniczący przerywa sesję i wyznacza nowy termin posiedzenia. Nazwiska radnych, którzy opuścili salę obrad wpisuje się do protokołu."

j) § 14 otrzymuje brzmienie:

"§ 14.1. Przewodniczący obrad udziela głosu na sesji według kolejności zgłoszeń.

2. Radny może tylko raz zabrać głos w danym punkcie obrad. Radnemu przysługuje prawo do jednej repliki w danym punkcie obrad. Czas repliki nie może przekroczyć 2 min.

3. Przewodniczący może udzielić głosu poza kolejnością w sprawie zgłoszenia wniosków o charakterze formalnym.

4. Do wniosków formalnych zalicza się wnioski o:

1) przerwanie, odwołanie lub zamknięcie sesji,

2) zamknięcie listy mówców,

3) zakończenie dyskusji,

4) przekazanie projektu uchwały lub poruszanej sprawy do merytorycznej komisji lub zarządowi,

5) zmianę porządku obrad,

6) ograniczenie czasu wystąpień,

7) stwierdzenie quorum,

8) przeliczenie głosów,

9) zarządzenie przerwy,

10) przeprowadzenie tajnego głosowania,

11) przeprowadzenie imiennego głosowania,

12) zgłoszenie autopoprawki do projektu uchwały."

5. Wnioski o charakterze formalnym przewodniczący poddaje pod głosowanie niezwłocznie po ich zgłoszeniu.

6. Poza kolejnością przewodniczący udziela głosu:

a) burmistrzowi lub osobie wyznaczonej przez burmistrza,

b) przewodniczącemu komisji, w celu przedstawienia stanowiska komisji,

c) radcy prawnemu lub innej kompetentnej osobie, w celu wyjaśnienia wątpliwości w ważnej sprawie.

7. Przewodniczący rady może udzielić głosu osobie spoza rady.

k) w § 16 wprowadza się następujące zmiany:

1) w ust. 1 w pkt 6 na końcu zdania dodaje się wyrażenie:

"...oraz wyniki głosowań nad wnioskami i uchwałami z wyszczególnieniem głosów "za", "przeciw", "wstrzymujących się".

2) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 16.2. Protokoły numeruje się kolejnymi cyframi rzymskimi, odpowiadającymi numerowi sesji, w danej kadencji, łamanymi przez dwie ostatnie cyfry roku kalendarzowego."

3) dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

§ 16.2a. Numer uchwały zawiera cyfrę rzymską oznaczającą numer sesji, na której uchwała została podjęta, łamaną przez cyfrę arabską, określającą kolejny w danej kadencji numer uchwały, łamaną przez dwie ostatnie cyfry roku."

l) w § 17 w ust. 3 na końcu zdania dodaje się wyrażenie:

"...gdzie najpóźniej 14 dni po sesji, na okres miesiąca wykładane są do wglądu."

ł) w § 21 wprowadza się następujące zmiany:

1) ust. 1 i 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 21.1. Głosowanie tajne przeprowadza 3-osobowa Komisja Skrutacyjna wybrana spośród radnych. Komisję Skrutacyjną wybiera się w głosowaniu jawnym. Przewodniczącego komisji członkowie wybierają spośród siebie.

2. W głosowaniu tajnym radni głosują za pomocą kart do głosowania, które są ostemplowane pieczęcią rady i zawierają:

a) w przypadku głosowania nad osobami: imiona i nazwiska osób, "wstrzymanie się od głosu" oraz miejsce po prawej stronie nazwiska na postawienie znaku "X",

b) w przypadkach dokonywania wyboru, na karcie do głosowania umieszcza się możliwości: "za", "przeciw", "wstrzymanie się od głosu."

2) w ust. 3 na końcu zdania dodaje się wyrażenie: "...którzy wrzucają karty do urny",

3) w ust. 6 po słowie: "osobowych" dodaje się słowo: "dotyczących",

m) po § 21 dodaje się § 21a w brzmieniu:

"§ 21a. Gdy przedmiotem głosowania jest wydanie opinii, nie uzyskanie zwykłej większości głosów "za" wydaniem opinii pozytywnej, równoznaczne jest z podjęciem uchwały o wydaniu opinii negatywnej."

n) w § 22 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 22.2. Ilekroć w statucie mowa jest o bezwzględnej większości głosów należy przez to rozumieć wymóg uzyskania "za" co najmniej o jeden głos więcej od sumy pozostałych ważnie oddanych głosów, to znaczy "przeciwnych" i "wstrzymujących się."

o) w § 24 po ust. 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

"§ 24.4. Każdy projekt uchwały przed przedłożeniem go radzie winien być zaopiniowany przez radcę prawnego urzędu."

p) w § 26 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

§ 26.3. Sprawozdanie z realizacji uchwał przedkłada zarząd radzie raz na kwartał."

r) w § 27 w ust. 2 po słowie: "absolutorium" dodaje się wyrażenie: "...oraz inne objęte zakresem nadzoru regionalnej izby obrachunkowej."

s) w § 28 wprowadza się następujące zmiany:

a) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

"§ 28.2a. Stanowisko komisji wymaga przegłosowania. W przypadku gdy w wyniku głosowania liczba głosów "za" i "przeciw" jest równa o wyniku głosowania rozstrzyga głos przewodniczącego komisji."

c) w ust. 3, na końcu zdania dodaje się wyrażenie:

"...a także na wniosek zarządu".

t) § 29 otrzymuje brzmienie:

"§ 29.1. Radny uczestniczy z prawem głosu w pracach w komisjach, do których został wybrany. Udział ten oznacza pracę radnego w co najmniej jednej komisji.

2. Radny nie może być członkiem więcej niż 2 stałych komisji rady.

3. Radny, nie będący członkiem komisji, członek zarządu może brać udział w posiedzeniu każdej komisji jako obserwator, z głosem doradczym bez prawa głosowania."

u) § 30 otrzymuje brzmienie:

"§ 30.1. Komisjom lub zespołom powołanym na zasadach przewidzianych w § 31 ust. 2 pkt 3 Regulaminu przysługują uprawnienia kontrolne w zakresie swojej działalności merytorycznej.

Uprawnienia kontrolne komisje wykonują przez kontrolę działalności zarządu i jednostek organizacyjnych.

2. Przewodniczący komisji, zespołu na 7 dni przed przystąpieniem do kontroli powiadamia burmistrza o przedmiocie, zakresie i czasie trwania kontroli.

3. W przypadku kontroli jednostki organizacyjnej, burmistrz po otrzymaniu powiadomienia, o którym w ust. 2 powiadamia kierownika jednostki kontrolowanej o przedmiocie, zakresie i czasie trwania kontroli.

4. Kontrolę przeprowadza się w obecności przedstawiciela kontrolowanej jednostki. Z wyników kontroli sporządza się protokół, podpisywany przez członków kontrolującej komisji / zespołu oraz kierownika kontrolowanej jednostki.

5. Kierownik kontrolowanej jednostki obowiązany jest zapewnić warunki i środki niezbędne do przeprowadzenia kontroli. Czynności kontrolne nie mogą powodować zakłócenia normalnego toku pracy jednostek kontrolowanych i powinny być przeprowadzone w dniach i godzinach pracy tych jednostek, w celu umożliwienia kontrolującym wstępu do obiektów i pomieszczeń kontrolowanego podmiotu.

6. Kierownik kontrolowanej jednostki obowiązany jest w szczególności przedkładać na żądanie kontrolujących dokumenty i materiały oraz wyjaśnienia niezbędne do przeprowadzenia kontroli.

7. Kierownikowi kontrolowanej jednostki oraz członkom komisji / zespołu kontrolującego przysługuje prawo złożenia dodatkowych wyjaśnień oraz prawo odmowy podpisania protokołu, po wcześniejszym pisemnym uzasadnieniu dołączonym do protokołu. Wyjaśnienia składa się w terminie 5 dni od daty odmowy, na ręce przewodniczącego komisji.

8. Z przeprowadzonej kontroli sporządzany jest protokół. Po jednym egzemplarzu protokołu otrzymują: kierownik kontrolowanej jednostki, burmistrz, komisja dokonująca kontroli.

w) w § 31 w ust. 4 skreśla się pkt 2 oraz oznaczenie pkt 1.

x) § 32 otrzymuje brzmienie:

"§ 32. Radny reprezentuje wszystkich wyborców i utrzymuje stałą więź z mieszkańcami gminy."

y) po § 32 dodaje się § 32a, 32b i 32c w brzmieniu:

"§ 32a.1. W celu utrzymania stałej więzi radnych z mieszkańcami gminy radni pełnią dyżury.

2. Dyżury pełnione są w terminie i miejscu podawanym do wiadomości publicznej.

3. Przewodniczący rady ustala harmonogram dyżurów radnych.

§ 32b. Do obowiązków radnego należy:

1) uczestniczenie w pracach rady i jej organów oraz innych instytucji, do których został wybrany lub oddelegowany,

2) potwierdzanie swojej obecności na sesji rady i posiedzeniach komisji podpisem na liście obecności,

3) w razie niemożności uczestniczenia w sesji, posiedzeniu komisji, powiadomienie odpowiednio przewodniczącego rady lub przewodniczącego komisji (o ile jest to możliwe) z wyprzedzeniem o swojej nieobecności,

4) usprawiedliwienie swojej nieobecności w ciągu siedmiu dni od daty odbycia się sesji rady lub posiedzenia komisji, składając stosowne wyjaśnienie odpowiednio przewodniczącemu rady lub przewodniczącemu komisji.

§ 32c.1. Radny korzysta z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych."

z) w § 35 w ust. 6 wyrażenie: "...ordynacja wyborcza do rad gmin" zastępuje się wyrażeniem:

"...ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw."

63) w załączniku nr 5 do Statutu Gminy i Miasta Ścinawa "Regulamin Komisji Rewizyjnej" wprowadza się następujące zmiany:

a) w § 2 wprowadza się następujące zmiany:

1) ust. 1. na końcu zdania dodaje się słowo "organizacyjnych",

2) w ust. 2 po wyrażeniu: "w szczególności" dodaje się wyrażenie: "wykonanie",

3) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 2.4. Postanowienia § 30 Regulaminu Rady Miejskiej stosuje się odpowiednio."

4) skreśla się ust. 5-7,

b) § 3 otrzymuje brzmienie:

"§ 3.1. Komisja Rewizyjna przeprowadza kontrolę na podstawie rocznego planu pracy komisji zatwierdzonego przez radę oraz na dodatkowe zlecenie rady.

2. O terminie zamierzonej kontroli przewodniczący Komisji Rewizyjnej zawiadamia burmistrza, a ten kierownika kontrolowanej jednostki co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem kontroli."

c) § 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 4.1. Dla realizacji zadań kontrolnych Komisja Rewizyjna powołuje zespół kontrolny.

2. Do składu zespołu kontrolnego mogą być powołani eksperci, przedstawiający zespołowi kontrolnemu swoje opinie na wskazany temat.

3. Przewodniczącym zespołu kontrolnego jest radny członek Komisji Rewizyjnej.

4. Przewodniczący komisji wystawia imienne upoważnienie dla osób wchodzących w skład zespołu kontrolnego, z podaniem przedmiotu, zakresu i planowanego czasu kontroli."

d) § 5 otrzymuje brzmienie:

"§ 5.1. Z przebiegu kontroli komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie zespołu kontrolnego oraz kierownik kontrolowanej jednostki organizacyjnej.

Postanowienia § 30 ust. 3 Regulaminu Rady Miejskiej mają odpowiednie zastosowanie.

2. Protokół przedstawia fakty służące do oceny jednostki kontrolowanej, uchybienia i nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki, osoby odpowiedzialne, jak również osiągnięcia i przykłady dobrej działalności jednostki."

3. Protokół pokontrolny ponadto powinien zawierać:

1) nazwę jednostki kontrolowanej, dane osobowe kierownika,

2) imiona i nazwiska osób kontrolujących,

3) określenie przedmiotu, zakresu i czasu trwania kontroli,

4) wnioski i spostrzeżenia oraz zalecenia pokontrolne,

5) ewentualne zastrzeżenia kierownika jednostki kontrolowanej lub wyjaśnienia odmowy podpisu,

6) wykaz załączników,

7) datę i miejsce podpisania protokołu, podpisy osób kontrolujących oraz kierownika jednostki."

4. Przewodniczący komisji przekazuje protokół kierownikowi kontrolowanej jednostki, zarządowi gminy oraz przewodniczącemu rady, a ten przesyła go do merytorycznej stałej komisji rady.

5. Komisja Rewizyjna po zapoznaniu się z wynikami kontroli i protokołem pokontrolnym formułuje i przekazuje wnioski do zarządu.

6. Zarząd informuje na piśmie przewodniczącego rady, Komisję Rewizyjną i komisje merytoryczne o podjętych i planowanych przedsięwzięciach związanych z realizacją wniosków i zaleceń pokontrolnych w terminie 30 dni od otrzymania protokołu."

e) § 8 otrzymuje brzmienie:

"§ 8.1. Komisja Rewizyjna przedstawia radzie do zatwierdzenia plan pracy w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.

2. Plan musi zawierać co najmniej terminy odbywania kontroli oraz tematykę i wykaz jednostek, które zostaną poddane kontroli."

f) po § 8 dodaje się § 8a w brzmieniu:

"§ 8a. Rada w formie uchwały może nakazać Komisji Rewizyjnej:

1) rozszerzenie lub zawężenie zakresu i przedmiotu kontroli,

2) niepodejmowanie kontroli,

3) przerwanie kontroli,

4) przeprowadzenie kontroli nie objętej zatwierdzonym planem pracy komisji."

g) § 9 otrzymuje brzmienie:

"§ 9.1. Komisja Rewizyjna składa radzie sprawozdanie ze swojej działalności w terminie do końca lutego każdego roku.

2. Sprawozdanie winno zawierać wykaz przeprowadzonych kontroli wraz z wnioskami pokontrolnymi i analizą sposobu ich wykonania.

3. Komisja składa sprawozdanie ze swej działalności, także na wniosek rady, określając przedmiot i termin złożenia sprawozdania."

1) § 10 otrzymuje brzmienie:

"§ 10. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednio przepisy Statutu, w tym i Regulaminu Rady Miejskiej.

64) w załączniku nr 6 do Statutu Gminy i Miasta Ścinawa "Regulamin Zarządu Gminy i Miasta Ścinawa" wprowadza się następujące zmiany:

a) w § 1 ust. 2 wprowadza się następujące zmiany:

1) w ppkt "a" dodaje się wyrażenie: "...oraz przygotowanie i przedkładanie projektów uchwał."

2) w ppkt "b" dodaje się wyrażenie: "...oraz składane radzie informacji z działań zarządu między sesjami rady."

3) ppkt "h" otrzymuje brzmienie:

"§ 1.2. "h" rozstrzyganie o wystąpieniu na drogę sądową w sprawach związanych z gospodarowaniem mieniem komunalnym."

4) po ppkt "i" dodaje się ppkt "j" w brzmieniu:

"§ 1.2. "j" wykonywanie zadań z zakresu administracji rządowej wynikających z ustaw i porozumień zawartych przez gminę, o ile z przepisów szczególnych nie wynika uprawnienie dla innego organu gminy."

5) po ppkt "j" dodaje się ppkt "k" i "l" w brzmieniu:

"§ 1.2. "k" opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Ścinawa i projektów zmian tego regulaminu.

§ 1.2. "l" zatwierdzanie czynności burmistrza podjętych w trybie art. 32 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym."

b) w § 7 wprowadza się następujące zmiany:

1) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"§ 7.3. Członków zarządu powiadamia się co najmniej 2 dni przed terminem posiedzenia, a w szczególnie uzasadnionych sytuacjach na dzień przed posiedzeniem, dostarczając informację o terminie, miejscu i godzinie posiedzenia wraz z niezbędnymi materiałami."

2) skreśla się ust. 4.

c) w § 9 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"§ 9.3. W posiedzeniu zarządu uczestniczyć może bez prawa głosowania przewodniczący rady."

d) w § 11 ust. 8 otrzymuje brzmienie:

"§ 11.8. Po przyjęciu przez zarząd protokół podpisuje osoba prowadząca posiedzenie zarządu."

e) w § 12 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"§ 12.3. Uchwały zarządu podpisuje przewodniczący zarządu za wyjątkiem uchwał dotyczących spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami, które podpisywane są przez wszystkich członków zarządu."

f) po § 12 dodaje się § 12a w brzmieniu:

"§ 12a. Decyzje wydawane przez zarząd w sprawach z zakresu administracji publicznej podpisuje burmistrz. W decyzji wymienia się imiona i nazwiska członków zarządu, którzy brali udział w wydawaniu decyzji."

g) § 16 - skreśla się,

h) w § 18 wprowadza się następujące zmiany:

1) w ust. 3 w pkt 7 dodaje się wyrażenie: "oraz przepisów gminnych",

2) w ust. 3 po pkt 12 dodaje się pkt 13 i 14 w brzmieniu:

"§ 18.3.13. przedkładanie wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał rady gminy.

§ 18.3.14. wykonywanie innych czynności przewidzianych w przepisach szczególnych."

3) w ust. 3 skreśla się pkt 11.

i) § 19 otrzymuje brzmienie:

"§ 19.1. Zastępca burmistrza wykonuje zadania powierzone mu przez burmistrza w oparciu o podział kompetencji.

2. Zastępca burmistrza zastępuje burmistrza w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków."

§ 2

Zobowiązuje się Zarząd Gminy i Miasta do przygotowania w terminie dwóch miesięcy od podjęcia niniejszej uchwały tekstu jednolitego Statutu Gminy i przedłożenia do przyjęcia przez Radę gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY I MIASTA

ZBIGNIEW JADACH