Poz. 336

UCHWAŁA NR XV/80/2000

RADY GMINY W MIETKOWIE

z dnia 28 kwietnia 2000 r.

w sprawie uchwalenia Statutu Gminy

Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy w Mietkowie uchwala, co następuje:

 

 

§ 1

Uchwala się Statut Gminy Mietków w brzmieniu ustalonym w załączniku do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 3

Traci moc uchwała Nr 87/96 Rady Gminy w Mietkowie z dnia 8 sierpnia 1996 r.

 

 

§ 4

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY

JÓZEF ZYGADŁO

Załącznik nr 1 do uchwały Nr XV/80/2000 Rady Gminy w Mietkowie z dnia 28 kwietnia 2000 r.

 

STATUT

GMINY MIETKÓW

 

R o z d z i a ł I

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Gmina Mietków, zwana dalej “Gminą”, jest posiadającą osobowość prawną jednostką samorządu gminnego.

2. Wszystkie osoby, które zamieszkują na obszarze Gminy, z mocy prawa stanowią wspólnotę samorządową.

§ 2

1. Gmina położona jest w województwie dolnośląskim w powiecie wrocławskim i obejmuje obszar 83,3 km2.

2. Granice terytorialne Gminy określa mapa stanowiąca załącznik nr 1 do niniejszego statutu.

§ 3

Siedzibą organów Gminy jest miejscowość Mietków.

R o z d z i a ł II

Zakres działania i zadania Gminy

§ 4

1. Podstawowym zadaniem Gminy jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb gminnej wspólnoty samorządowej, w szczególności w zakresie:

1) ładu przestrzennego, gospodarki terenami i ochrony środowiska,

2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,

3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,

4) lokalnego transportu zbiorowego,

5) ochrony zdrowia (w tym placówek lecznictwa otwartego),

6) pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,

7) gminnego budownictwa mieszkaniowego,

8) oświaty, w tym szkół podstawowych, gimnazjów, przedszkoli i innych placówek oświatowo-wychowawczych,

9) kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,

10) kultury fizycznej, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,

11) targowisk,

12) zieleni gminnej i zadrzewień,

13) cmentarzy gminnych,

14) porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej,

15) utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,

16) zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej.

§ 5

Gmina realizuje również zadania z zakresu administracji rządowej, nałożone z mocy ustawy bądź przejęte w drodze porozumienia z administracją rządową, a także zadania z zakresu przygotowania wyborów powszechnych i referendów. Administracja rządowa zapewnia środki do realizacji tych zadań.

§ 6

1. Gmina oraz gminna osoba prawna może prowadzić działalność gospodarczą wykraczającą poza zadania o charakterze użyteczności publicznej, wyłącznie w przypadkach określonych w odrębnej ustawie.

2. W uchwale o podjęciu przez Gminę działalności o charakterze użyteczności publicznej, Rada Gminy określa przedmiot, formę organizacyjną, sposób finansowania oraz zasady kontroli i nadzoru nad działalnością przez organy Gminy.

3. W celu prowadzenia działalności o charakterze użyteczności publicznej Rada może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, przystępować do spółek oraz związków międzygminnych.

4. Tworzenie, reorganizacja i likwidacja jednostek organizacyjnych następuje w drodze uchwały Rady Gminy.

5. Utworzonym przez siebie jednostkom organizacyjnym Rada Gminy powierza wyodrębnioną funkcjonalnie część majątku Gminy do bezpośredniego gospodarowania. Szczegółowe zasady i warunki gospodarowania majątkiem jednostki organizacyjnej określa statut tej jednostki.

6. Statut jednostki organizacyjnej uchwala Rada Gminy.

7. Działalność jednostki organizacyjnej jest finansowana z budżetu gminy.

8. Kierownictwo jednostki organizacyjnej jest jednoosobowe. Kierownik działa na podstawie udzielonego przez Zarząd Gminy pełnomocnictwa do zarządzania majątkiem. Kierownika zatrudnia i zwalnia Zarząd Gminy.

R o z d z i a ł III

Władze Gminy

§ 7

1. Wspólnota samorządowa podejmuje rozstrzygnięcia bezpośrednio w powszechnym głosowaniu wyborczym i referendum, a także poprzez organy Gminy.

2. Zasady i tryb przeprowadzania wyborów do Rady oraz referendum, określają inne ustawy.

3. Organami Gminy są: Rada Gminy zwana dalej Radą i Zarząd Gminy zwany dalej Zarządem.

§ 8

1. Referendum może być przeprowadzone w każdej sprawie ważnej dla Gminy.

2. W sprawach samoopodatkowania mieszkańców na cele publiczne oraz odwołania Rady przed upływem kadencji rozstrzyga się wyłącznie w drodze referendum gminnego.

3. Referendum przeprowadza się na wniosek 1/10 mieszkańców uprawnionych do głosowania lub z inicjatywy Rady.

4. Referendum jest ważne jeżeli wzięło w nim udział co najmniej 30% uprawnionych do głosowania.

5. Referendum w sprawie odwołania Rady przed upływem kadencji przeprowadza się wyłącznie na wniosek mieszkańców, na zasadach określonych w pkt 3 i 4, nie wcześniej jednak niż po upływie 12 miesięcy od dnia wyborów lub od dnia ostatniego referendum w sprawie odwołania Rady przed upływem kadencji.

Tryb głosowania

§ 9

1. Uchwały organów Gminy zapadają zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym przez podniesienie ręki, w obecności co najmniej połowy składu organu, chyba że przepis ustawy stanowi inaczej.

2. Głosowanie tajne odbywa się po przegłosowaniu wniosku formalnego w tej sprawie, a także wypadkach wskazanych w ustawie.

3. W przypadku równej liczby głosów w głosowaniu jawnym rozstrzyga głos przewodniczącego a w przypadku głosowania tajnego przeprowadza się kolejne głosowanie.

§ 10

1. Zwykła większość głosów jest to liczba głosów “za”, która przewyższa co najmniej o jeden głos liczbę głosów “przeciw”.

2. Bezwzględna większość głosów oznacza, co najmniej o jeden głos “za” więcej od sumy pozostałych głosów ważnie oddanych (głosów przeciwnych i wstrzymujących się).

§ 11

1. Głosowanie jawne przeprowadza Przewodniczący Rady.

2. Głosowanie tajne przeprowadza Komisja Skrutacyjna powołana na sesji spośród radnych. Komisja Skrutacyjna składa się z przewodniczącego i dwóch członków.

Rada Gminy

§ 12

Organem stanowiącym i kontrolnym w Gminie jest Rada, do której należy rozstrzyganie o wszystkich sprawach publicznych, mających na celu zaspokojenie zbiorowych potrzeb mieszkańców Gminy, jeżeli ustawy nie stanowią inaczej.

§ 13

1. Ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych.

2. Kadencja Rady trwa 4 lata, licząc od dnia wyborów.

§ 14

1. Do wyłącznej właściwości Rady należy:

1) uchwalenie statutu gminy, statutów jednostek pomocniczych i jednostek organizacyjnych gminy oraz regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy,

2) wybór i odwołanie Zarządu, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,

3) powoływanie i odwoływanie Skarbnika Gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz Sekretarza Gminy – na wniosek Przewodniczącego Zarządu,

4) uchwalanie budżetu Gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielania Zarządowi absolutorium z tego tytułu,

5) uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

6) uchwalenie programów gospodarczych,

7) ustalenie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,

8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,

9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:

a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad Zarząd może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą Rady Gminy,

b) emitowanie obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Zarząd,

c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,

d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Zarząd w roku budżetowym,

e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Gminy,

f) tworzenie i przystępowanie do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowanie z nich,

g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Zarząd,

h) tworzenie, likwidacja i reorganizacja przedsiębiorstw, zakładów i innych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,

i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez Zarząd w roku budżetowym,

10) określenie wysokości sumy, do której Zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania,

11) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej, o której mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym,

12) podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,

13) podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,

14) nadanie honorowego obywatelstwa gminy,

15) podejmowanie uchwał w przedmiocie zaskarżania rozstrzygnięć nadzorczych dotyczących uchwał Rady,

16) stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady Gminy.

2. Rada nie może przenosić swych wyłącznych kompetencji na inny organ.

§ 15

1. Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego i dwóch Wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w  obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady – w głosowaniu tajnym.

2. Prawo zgłaszania kandydatów na stanowisko Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących przysługuje każdemu radnemu.

3. Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady i prowadzi jej obrady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, jego zadania wykonuje jeden z Wiceprzewodniczących.

4. Funkcji Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady nie można łączyć z funkcją członka Zarządu.

5. Odwołanie Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady następuje na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu Rady w trybie określonym w ust. 1.

6. Przewodniczący uprawniony jest do:

1) składania oświadczeń w sprawach, które były przedmiotem obrad Rady lub jej komisji,

2) reprezentowania Rady na zewnątrz,

3) zwoływania sesji Rady, prowadzenia jej obrad,

4) podpisywania uchwał Rady,

5) przyjmowania i wysyłania delegacji Rady, określania ich składu.

§ 16

1. Pierwszą sesję nowo wybranej Rady zwołuje Przewodniczący Rady poprzedniej kadencji w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze całego kraju, lub w przypadku wyborów przedterminowych w ciągu 7 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do Rady Gminy w szczególności:

1) określa datę, godzinę i miejsca pierwszej sesji nowo wybranej Rady,

2) przygotowuje projekt porządku obrad,

3) dokonuje otwarcia sesji,

4) powierza przewodnictwo obrad najstarszemu wiekiem spośród nowo wybranych radnych do czasu wyboru Przewodniczącego.

2. Po upływie terminu określonego w ust. 1 sesję zwołuje przewodniczący wojewódzkiej komisji wyborczej w ciągu 21 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów dla całego kraju lub w przypadku wyborów przedterminowych w ciągu 21 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do Rady Gminy.

3. Na pierwszej sesji Rada ustala termin wyboru Wójta.

4. W przypadku, gdy Przewodniczący Rady poprzedniej kadencji nie może wykonać czynności określonych w ust. 1, czynności te wykonuje Wiceprzewodniczący Rady poprzedniej kadencji.

§ 17

W przypadku wygaśnięcia mandatu Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady przed upływem kadencji, Rada na swej najbliższej sesji dokona wyboru na wakujące stanowisko.

§ 18

1. Rada obraduje na sesjach zwoływanych w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał, zgodnie z Regulaminem Rady (załącznik nr 2).

2. O sesji Rady należy zawiadomić pisemnie wszystkich radnych, co najmniej na 3 dni przed terminem posiedzenia, wskazując miejsce, dzień i godzinę oraz proponowany porządek obrad, za wyjątkiem sytuacji określonej w ust. 5.

3. Zawiadomienie o sesji wraz z porządkiem obrad powinno być również podane do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty.

4. Terminy dalszych posiedzeń w ramach jednej sesji ustala Przewodniczący i zawiadamia o tym ustnie na posiedzeniu.

5. Na wniosek Zarządu lub co najmniej 1/4 ustawowego składu Rady, Przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję określając dzień jej odbycia przypadający w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. Każdy radny musi być o tym skutecznie powiadomiony.

§ 19

1. Porządek obrad winien zawierać punkt “interpelacje i zapytania oraz wnioski”. W tym punkcie porządku dziennego każdy radny ma prawo zwracać się z żądaniem wyjaśnień we wszystkich sprawach, które dotyczą zakresu działania Rady, Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych gminy. Odpowiedzi udziela Przewodniczący Rady, Przewodniczący poszczególnych komisji, Wójt lub inny członek Zarządu albo wyznaczony pracownik Urzędu Gminy. W przypadku niemożliwości udzielenia natychmiastowej odpowiedzi, wyjaśnienie winno być udzielone na piśmie w ciągu 14 dni.

2. W okresie między sesjami, pytania, interpelacje, a także wnioski, radni mogą składać na piśmie w sekretariacie Urzędu Gminy, skąd będą kierowane do przedmiotowo właściwych adresatów. Adresat interpelacji, pytania lub wniosku udziela odpowiedzi na piśmie, a jej kopie przesyła Przewodniczącemu Rady. Terminy i tryb załatwiania jak w ust. 1.

§ 20

1. Rada na sesji podejmuje uchwały.

2. W uchwałach Rada Gminy ustala sposoby rozwiązywania zagadnień lub odnosi się do spraw będących przedmiotem obrad.

§ 21

1. Inicjatywę uchwałodawczą posiada Zarząd, Wójt, Komisje Rady oraz grupy radnych złożone z co najmniej 3 osób, projekty uchwał powinny mieć formę pisemną.

2. Projekty uchwał przed ich przedłożeniem Radzie podlegają zaopiniowaniu przez radcę prawnego, pod względem ich zgodności z prawem.

§ 22

1. Z każdego posiedzenia sporządza się protokół, który powinien zawierać:

1) numer, datę i miejsce posiedzenia,

2) stwierdzenie prawomocności posiedzenia,

3) nazwiska nieobecnych członków Rady,

4) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniej sesji,

5) zatwierdzony porządek obrad,

6) przebieg obrad, streszczenie przemówień i dyskusji oraz tekst zgłoszonych i uchwalonych wniosków,

7) numery podjętych uchwał,

8) podpis Przewodniczącego i protokolanta.

2. Protokoły numeruje się cyframi rzymskimi, natomiast uchwały cyframi arabskimi, stosując jako pierwszy nr uchwały, następnie nr protokółu i rok podjęcia uchwały.

3. Protokoły udostępnia się na żądanie organu nadzoru i na żądanie radnego, a także każdemu kto zwróci się o ich udostępnienie.

4. Przepisów ustępu 3 nie stosuje się w przypadku wyłączenia jawności obrad sesji, za wyjątkiem żądania organu nadzoru.

5. Protokoły sesji znajdują się do wglądu w Urzędzie Gminy u pracownika obsługującego Radę.

Komisje Rady Gminy

§ 23

1. Rada określając przedmiot powołuje w drodze uchwał następujące stałe komisje:

1) Komisję Rewizyjną,

2) Komisję Gospodarki i Mienia,

3) Komisję Budżetową,

4) Komisję Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Zdrowotnej.

2. W czasie trwania kadencji, Rada może powoływać doraźne komisje do wykonywania określonych zadań, określając ich skład oraz zakres działania.

3. Pełny skład Komisji powinien mieć co najmniej 3 członków, maksymalnie 7 członków.

4. Radny winien być członkiem co najmniej jednej Komisji.

5. Radni – członkowie Zarządu mogą być członkami Komisji stałych za wyjątkiem Komisji Rewizyjnej.

6. W skład Komisji stałych mogą wchodzić osoby spoza Rady w liczbie nie przekraczającej połowy składu Komisji.

7. Liczbę członków Komisji, ich skład osobowy określa Rada w uchwale o jej powołaniu.

§ 24

1. Komisję Rewizyjną powołuje Rada w celu kontroli Zarządu i gminnych jednostek organizacyjnych.

2. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą wyłącznie radni, za wyjątkiem radnych pełniących funkcje Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady oraz będących członkami Zarządu.

3. Komisja Rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium Zarządowi.

4. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową.

5. Komisja wykonuje inne zadania zlecone przez Radę w zakresie kontroli.

6. Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej określa regulamin stanowiący załącznik nr 3 do niniejszego Statutu.

§ 25

1. Działalność Komisji Gospodarki i Mienia obejmuje sprawy z zakresu: rolnictwa i ochrony środowiska, gospodarki przestrzennej, gospodarki komunalnej, inwestycji i bezpieczeństwa publicznego.

2. Działalność Komisji Budżetowej sprawy z zakresu budżetu i finansów.

3. Działalność Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Opieki Zdrowotnej sprawy z zakresu oświaty, zdrowia, pomocy społecznej, kultury i sportu.

4. Komisje wymienione w ust. 1, 2 i 3 opiniują projekt budżetu w zakresie swoich zadań.

§ 26

1. Przewodniczącego Komisji wybiera Komisja spośród radnych członków Komisji na swym pierwszym posiedzeniu.

2. Posiedzenia Komisji są prawomocne przy obecności 50% składu Komisji.

3. Posiedzenia Komisji zwołuje i ustala porządek dzienny Przewodniczący Komisji.

4. Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeb.

5. Radny ma prawo uczestniczyć w posiedzeniu każdej Komisji (oprócz Komisji Rewizyjnej), ale jeżeli nie jest jej członkiem bez prawa głosu.

6. Komisje mogą wyłaniać podkomisje i odbywać wspólne posiedzenia.

Zarząd Gminy

§ 27

1. Organem wykonawczym Gminy jest Zarząd, składający się z 5 osób.

2. W skład Zarządu wchodzą: Wójt, jego Zastępca i 3 członków Zarządu.

§ 28

1. Zasady oraz tryb wyboru i odwołania Zarządu określa ustawa oraz niniejszy Statut.

2. Wójt jest wybierany spośród kandydatów zgłoszonych wyłącznie przez radnych.

3. W przypadku gdy żaden kandydat nie otrzymał ustawowo wymaganej liczby głosów, wybór jest niezwłocznie powtarzany.

4. Jeżeli Rada nie dokona wyboru Zarządu w terminie 6 miesięcy od daty ogłoszenia wyników wyborów przez Państwową Komisję Wyborczą, ulega rozwiązaniu z mocy prawa.

§ 29

1. Wójt jest pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie wyboru dokonanego przez Radę. Przewodniczący Rady wykonuje wobec Wójta czynności z zakresu prawa pracy i ustala jego wynagrodzenie.

2. Zastępca Wójta oraz pozostali członkowie Zarządu pełnią funkcje nieetatowo.

§ 30

Zarząd wykonuje uchwały Rady i realizuje zadania Gminy określone w ustawach, porozumieniach zawartych z organami administracji rządowej i samorządowej, porozumieniach komunalnych i umowach zawartych z innymi podmiotami.

§ 31

1. Zarząd pracuje w oparciu o Regulamin pracy zarządu, który stanowi załącznik nr 4 do Statutu.

2. Zarząd wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Gminy, którego kierownikiem jest Wójt.

3. W zakresie ustalonym przez Zarząd Wójt może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu Sekretarzowi Gminy.

4. Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy określa Regulamin organizacyjny uchwalony przez Radę na wniosek Zarządu.

§ 32

1. Zarząd wykonuje uchwały Rady i zadania Gminy określone przepisami prawa.

2. Do zadań Zarządu należy w szczególności:

1) przygotowanie projektów uchwał Rady,

2) przedkładanie wniosków o zwołanie sesji Rady,

3) określenie sposobu wykonywania uchwał,

4) gospodarowanie mieniem gminnym,

5) przygotowanie projektu, wykonanie budżetu i przedkładanie Radzie sprawozdania z jego wykonania,

6) zatrudnianie, zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

7) udzielanie pełnomocnictw do zarządzania gminnymi jednostkami organizacyjnymi, a nadto udzielanie zgody na dokonywanie przez kierowników tych jednostek czynności przekraczających zakres pełnomocnictwa,

8) wydawania zarządzeń w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego. Zarządzenia takie wymagają zatwierdzenia na najbliższej sesji Rady Gminy,

9) współdziałanie w interesie Gminy z instytucjami znajdującymi się na jej terenie,

10) informowanie mieszkańców Gminy o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej, gospodarczej oraz wykorzystania środków budżetowych,

11) powoływanie komisji przetargowej do przeprowadzania przetargów publicznych i dokonującej wyboru oferty w postępowaniu o udzielaniu zamówień publicznych,

12) decydowanie o wszczęciu i rezygnacji ze sporu sądowego oraz ustalanie warunków ugody w sprawach cywilno-prawnych,

13) opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy, projektów zmian tego Regulaminu i przedstawienie Radzie do uchwalenia,

14) ustalenie spraw gminy jakie Wójt może powierzyć Sekretarzowi Gminy.

3. W realizacji zadań własnych Gminy Zarząd podlega wyłącznie radzie.

§ 33

1. Zarząd podejmuje w zakresie swoich kompetencji uchwały.

2. Uchwały Zarząd podejmuje między innymi w zakresie budżetu gminy, a w szczególności: analizy, korekty, przygotowania projektu budżetu gminy, przesunięć w rozdziałach i paragrafach, w sprawach wydatków koniecznych nie uwzględnionych w budżecie.

3. Decyzje administracyjne Wójt wydaje w sprawach prawem przewidzianych.

§ 34

1. Oświadczenia woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem składają dwaj członkowie Zarządu lub jeden członek Zarządu i pełnomocnik upoważniony przez Zarząd z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 i 3.

2. Wójt może zostać upoważniony przez Zarząd do składania jednoosobowo oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy.

3. Czynność prawna, która może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych wymaga dla swej skuteczności kontrasygnaty Skarbnika Gminy.

§ 35

1. Wójt organizuje pracę Zarządu, kieruje bieżącymi sprawami Gminy, oraz reprezentuje ją na zewnątrz.

2. Wójt wykonuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie gminnym oraz innych ustaw określających kompetencje Wójta i innych ustaw określających status Wójta.

3. Szczegółowe kompetencje i zadania Wójta określone są w regulaminie Zarządu i w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu.

R o z d z i a ł IV

Jednostki pomocnicze Gminy

§ 36

1. W skład Gminy Mietków wchodzą następujące sołectwa jako jednostki pomocnicze:

1) Borzygniew,

2) Chwałów,

3) Domanice,

4) Dzikowa,

5) Maniów,

6) Maniów Mały,

7) Maniów Wielki,

8) Mietków,

9) Milin,

10) Piława,

11) Proszkowice,

12) Stróża,

13) Ujów,

14) Wawrzeńczyce.

2. Statut jednostki uchwala Rada. Określa on organizację i zakres jej działania.

§ 37

1. Utworzenie i zniesienie sołectwa lub zmianę jego granic określa Rada w drodze uchwały po konsultacji z mieszkańcami lub z inicjatywy mieszkańców, biorąc pod uwagę naturalne uwarunkowania przestrzenne, gospodarcze, komunikacyjne oraz istniejące więzi społeczne.

2. Konsultacje w sprawach utworzenia lub zniesienia sołectwa, zmiany jego granic i obszaru przeprowadza się na zebraniach wiejskich organizowanych na zasadach jak wybory sołtysa.

§ 38

Uchwała w sprawie utworzenia sołectwa powinna określać jego obszar, granicę, siedzibę, nazwę, sposób opublikowania uchwały i datę jej wejścia w życie.

§ 39

1. Organem uchwałodawczym w sołectwie jest zebranie wiejskie, które obejmuje wszystkich mieszkańców mających czynne prawo wyborcze.

2. Organem wykonawczym w sołectwie jest sołtys wspomagany przez radę sołecką.

3. Organizację i zakres działania sołectw, w tym tryb i zasady wyborów sołtysów i członków rad sołeckich oraz sposób zwoływania i obradowania zebrań wiejskich określa Rada w odrębnych statutach sołectw.

§ 40

Rada w statucie jednostki sołectwa określa sposób bezpośredniego korzystania przez tę jednostkę z mienia komunalnego i rozporządzania dochodami z tego tytułu oraz zakres czynności dokonywanych samodzielnie przez organy jednostki pomocniczej względem mienia oddanego jej do korzystania.

§ 41

1. Sołectwa prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu Gminy.

2. Budżet Gminy obejmuje ogół dochodów, realizowanych przez sołectwa, jak i ogół wydatków dokonywanych samodzielnie przez sołectwa.

3. Sołectwa obowiązane są przestrzegać zasad gospodarki finansowej obowiązujących jednostki budżetowe Gminy.

§ 42

1. Kontrolę gospodarki finansowej sołectw sprawuje Skarbnik Gminy oraz inne uprawnione podmioty i przedkłada informację w tym zakresie Zarządowi.

§ 43

1. Nadzór nad działalnością jednostek sołectwa sprawuje Rada i Wójt.

2. W imieniu Rady działalność sołectwa nadzoruje Przewodniczący Rady współpracując w tym zakresie z odpowiednimi komisjami Rady.

3. Przewodniczący Rady ma prawo żądania niezbędnych informacji i danych dotyczących organizacji i funkcjonowania sołectwa oraz może uczestniczyć w posiedzeniach zebrania wiejskiego oraz Rady Sołeckiej.

4. Sołtys zobowiązany jest do przedłożenia Przewodniczącemu Rady uchwał zebrania wiejskiego w terminie 14 dni od daty ich podjęcia.

§ 44

W przypadku powstania sporu między jednostkami sołectwami Gminy Mietków oraz między sołectwami, a Wójtem lub Zarządem, rozstrzygnięcia podejmuje Rada po uprzednim przeprowadzeniu mediacji.

R o z d z i a ł V

Radni

§ 45

1. Radny jest obowiązany brać udział w pracach Rady i jej organów, do których został wybrany lub desygnowany.

2. Radny reprezentuje wyborców i jest obowiązany do utrzymywania z nimi kontaktu głównie przez uczestnictwo w zebraniach wiejskich, a także przedstawienia Radzie wniosków, interpelacji i zapytań. Reprezentowanie własnych wyborców nie zwalnia radnego z obowiązku dbałości o interesy całej Gminy.

§ 46

1. W celu usprawnienia swojej pracy radni mogą tworzyć kluby, które łączą radnych o wspólnych zainteresowaniach i celach działania.

2. Kluby powinny liczyć co najmniej 5 radnych. Można należeć tylko do jednego klubu.

3. Powstanie klubu następuje z chwilą doręczenia Przewodniczącemu Rady powiadomienia wraz z listą członków klubu i oświadczeniami o ich przystąpieniu do klubu. Przewodniczący prowadzi rejestr klubów.

4. Przewodniczący klubu reprezentuje klub na zewnątrz.

5. Działalność klubu nie może ograniczać uprawnień poszczególnych radnych zagwarantowanych w ustawach i niniejszym statucie.

6. Przewodniczący Rady zapewni klubom warunki do właściwej pracy.

§ 47

1. Radny korzysta z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.

2. Rozwiązanie z radnym stosunku pracy wymaga uprzedniej zgody Rady, za wyjątkiem sytuacji do których odnoszą się przepisy o zwolnieniu grupowym. Rada odmówi zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym, jeżeli podstawą rozwiązania są zdarzenia związane z wykonywaniem przez radnego mandatu.

3. Pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia wykonywania jego obowiązków.

4. Radnym i członkom komisji spoza Rady przysługuje dieta oraz zwrot kosztów podróży służbowych w wysokości i na zasadach określonych przez Radę w odrębnej uchwale.

§ 48

1. Radny nie może być zatrudniony na podstawie umowy o pracę, powołania, mianowania w Urzędzie Gminy w którym uzyskał mandat, ani wykonywać funkcji kierownika jednostki organizacyjnej gminy.

2. Nawiązanie przez radnego stosunku pracy, o którym mowa w ust. 1 jest równoznaczne ze zrzeczeniem się mandatu.

§ 49

Organ Gminy zamierzający powierzyć radnemu wykonywanie pracy na podstawie umowy zlecenia lub umowy ajencyjnej, albo zamierzający udzielić zamówienia publicznego, w zakresie nie objętym przepisami o zamówieniach publicznych obowiązany jest zasięgnąć opinii Komisji Rewizyjnej.

§ 50

1. Osoba wybrana na radnego, a zatrudniona w Urzędzie Gminy lub na stanowisku kierownika jednostki organizacyjnej tej gminy, przed przystąpieniem do wykonywania mandatu obowiązana jest złożyć wniosek o urlop bezpłatny w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników przez właściwy organ wyborczy.

2. Nie złożenie przez radnego wniosku o którym mowa w ust. 1 jest równoznaczne ze zrzeczeniem się mandatu.

§ 51

1. Radny stwierdza swą obecność na posiedzeniach Rady lub Komisji podpisując się na liście obecności.

2. W razie niemożności wzięcia udziału w sesji lub posiedzeniu Komisji, radny usprawiedliwia swą nieobecność Przewodniczącemu Rady lub Komisji.

§ 52

Radny w swoich wystąpieniach winien zwracać uwagę na treść i formę wypowiedzi, w szczególności zadbać o to, by wypowiedź nie zawierała błędnych informacji, pomówień pod adresem osób fizycznych i prawnych, a także sformułowań bądź określeń mogących naruszać cudzą godność.

R o z d z i a ł VI

Gospodarka finansowa Gminy

§ 53

1. Gmina samodzielnie prowadzi gospodarkę finansową na podstawie rocznego budżetu Gminy.

2. Projekt budżetu wraz z informacją o stanie mienia gminnego i objaśnieniami, Zarząd przedkłada Radzie najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy i przesyła projekt do Regionalnej Izby Obrachunkowej.

3. Budżet jest uchwalany do końca roku poprzedzającego rok budżetowy zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady.

4. Za prawidłową gospodarkę Gminy odpowiada Zarząd.

5. Gospodarka finansowa jest jawna. Wójt niezwłocznie ogłasza uchwałę budżetową i sprawozdanie z jej wykonania w sposób zwyczajowo przyjęty w gminie.

§ 54

1. Procedurę uchwalania budżetu oraz rodzaje i szczegółowość materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi określa Rada Gminy.

2. Do czasu uchwalenia budżetu przez Radę, jednak nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej jest projekt budżetu przedłożony Radzie.

3. Do czasu uchwalenia budżetu przez Radę, wszelkie zmiany w projekcie dokonuje Zarząd.

4. W uchwale budżetowej określa się źródło pokrycia niedoboru budżetu, jeżeli planowane wydatki przewyższają planowane dochody.

§ 55

Komisja Rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową.

§ 56

Obsługę kasową Gminy prowadzi bank wskazany przez Radę.

§ 57

1. Kontrole finansową Gminy sprawuje Regionalna Izba Obrachunkowa.

2. Uchwały Rady dotyczące zobowiązań finansowych wskazują jednocześnie źródła dochodów, z których zobowiązania te zostaną pokryte.

R o z d z i a ł VII

Pracownicy samorządowi

§ 58

Status pracowników samorządowych Gminy określa ustawa o pracownikach samorządowych.

§ 59

1. Pracownikiem samorządowym z wyboru jest Wójt.

2. Pracownikami samorządowymi zatrudnionymi na podstawie powołania są: Sekretarz Gminy i Skarbnik Gminy.

3. Do dokonywania czynności z zakresu stosunku pracy Wójta właściwy jest Przewodniczący Rady.

4. Do dokonywania czynności z zakresu stosunku pracy z osobami, których stosunek pracy nawiązany jest na podstawie powołania właściwy jest Wójt, jako kierownik Urzędu Gminy, będącego pracodawcą w rozumieniu Kodeksu Pracy.

5. Wójt jest zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników Urzędu Gminy i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

R o z d z i a ł VIII

Gminne jednostki organizacyjne

§ 60

Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych zawiera załącznik Nr 5 do niniejszego statutu.

§ 61

1. Gminnej jednostce organizacyjnej na wniosek Zarządu Rada uchwala statut.

2. Zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych należy do właściwości Zarządu.

3. Właściwym do nawiązywania stosunku pracy z pracownikami jednostek organizacyjnych jest kierownik tej jednostki.

4. Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy działają jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd. Czynności przekraczające zakres pełnomocnictwa wymagają zgody Zarządu.

R o z d z i a ł IX

Postanowienia końcowe

§ 62

1. Przepisy gminne ogłaszane są przez rozplakatowanie obwieszczeń w miejscach publicznych na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy oraz poszczególnych sołectwach.

2. Urząd prowadzi zbiór przepisów gminnych dostępnych do powszechnego wglądu.

§ 63

Statut wchodzi w życie z dniem opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 64

Do zmian statutu stosuje się przepisy dotyczące jego uchwalenia.

§ 65

Z dniem wejścia w życie niniejszego statutu, traci moc dotychczasowy statut Gminy.

 

Załącznik Nr 1 do Statutu Gminy Mietków

 

 

 

Załącznik Nr 2 do Statutu Gminy Mietków

 

REGULAMIN OBRAD RADY GMINY W MIETKOWIE

 

1. Rada Gminy obraduje na sesjach. Sesja może składać się z jednego lub kilku posiedzeń.

2. Przewodniczący Rady Gminy organizuje pracę Rady i prowadzi jej obrady. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, zadania przewodniczącego wykonuje jeden z Wiceprzewodniczących.

3. Zawiadomienia o sesji wysyła się radnym wraz z porządkiem obrad i materiałami informacyjnymi, a osobom zaproszonym pisma zawierające zaproszenie do udziału w sesji oraz informację o temacie obrad z powodu którego dana osoba jest zaproszona.

4. Przed otwarciem sesji, w miejscu obrad wykłada się do podpisu listę obecności – osobno dla radnych i osobno dla zaproszonych gości.

5. Sesję otwiera Przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności ten Wiceprzewodniczący, który będzie prowadził obrady.

6. Wszystkie rozstrzygnięcia w rozpatrywanych przez Radę sprawach zapadają w drodze głosowania, które przeprowadza przewodniczący obrad.

7. Głosu w dyskusji, oraz w sprawie wniosków, zapytań i interpelacji udziela przewodniczący obrad.

8. Na zapytanie radnego udziela odpowiedzi osoba, do której skierowano zapytanie w czasie sesji.

9. Na zgłoszoną interpelację odpowiada osoba, do której ją skierowano, a w razie niemożności udzielenia natychmiastowej odpowiedzi, udziela jej na następnej sesji lub na piśmie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od jej zgłoszenia.

10. Kopia udzielonej odpowiedzi na zgłoszoną interpelację stanowić będzie załącznik do protokółu sesji, na której odczytano treść odpowiedzi.

11. Ogranicza się czas wystąpienia w dyskusji do 10 minut.

12. Przewodniczący obrad może odebrać głos w przypadku:

a) przekroczenia regulaminowego czasu wystąpienia,

b) wystąpienia nie związanego z tematem punktu obrad.

13. Decyzją Przewodniczącego kontynuacja obrad może być przeniesiona na inny termin.

14. Z głosem doradczym w dyskusji nad zasadniczym tematem mogą występować osoby spoza Rady.

15. W czasie obrad zabrania się palenia na sali tytoniu.

 

Załącznik Nr 3 do Statutu Gminy Mietków

 

REGULAMIN KOMISJI REWIZYJNEJ

RADY GMINY W MIETKOWIE

 

§ 1

Komisja Rewizyjna zwana dalej komisją jest organem Rady Gminy powołanym do przeprowadzenia kontroli działalności Zarządu oraz podporządkowanych mu jednostek organizacyjnych gminy.

§ 2

1. Komisja działa na podstawie ustawy o samorządzie gminnym, Statutu Gminy Mietków oraz niniejszego regulaminu.

2. Komisja podlega wyłącznie Radzie Gminy i działa w jej imieniu.

§ 3

1. Komisja podejmuje kontrole zgodnie z planem zatwierdzonym przez Radę.

2. Rada może zlecić Komisji przeprowadzenie kontroli o charakterze doraźnym.

3. Rada zlecając Komisji przeprowadzenie kontroli określa szczegółowo zakres i przedmiot kontroli oraz termin jej przeprowadzenia.

§ 4

1. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący, który zwołuje posiedzenia i proponuje porządek obrad.

2. Komisja wykonuje swoje zadania z uwzględnieniem pilnych spraw bieżących, zleceń i wniosków.

3. O terminie i tematyce posiedzenia Komisji należy zawiadomić jej członków na 3 dni przed posiedzeniem, a w sytuacjach szczególnych w terminie krótszym.

4. Z każdego posiedzenia Komisja sporządza protokół.

§ 5

1. Podstawową formą działania Komisji są kontrole.

2. Przedmiotem kontroli jest działalność Zarządu oraz jednostek organizacyjnych gminy w zakresie:

a) gospodarki finansowo-ekonomicznej,

b) gospodarki mieniem komunalnym,

c) przestrzeganie realizacji postanowień statutu gminy, uchwał Rady Gminy oraz innych przepisów, których realizacja nie podlega kontroli zewnętrznej,

d) realizacji bieżących zadań gminy.

§ 6

Komisja przeprowadza kontrole w oparciu o następujące kryteria:

a) legalności – badania zgodności działania kontrolowanych jednostek z przepisami prawa oraz uchwałami Rady Gminy,

b) gospodarności,

c) rzetelności – badania czy powierzone obowiązki są wykonywane w sposób sumienny, uczciwy, solidny.

§ 7

Przewodniczący Komisji zawiadamia Wójta lub kierownika gminnej jednostki organizacyjnej o zamiarze przeprowadzenia kontroli co najmniej na 7 dni przed terminem kontroli.

§ 8

W związku z wykonywaną działalnością kontrolną komisja ma prawo do:

a) wstępu do pomieszczeń oraz innych obiektów jednostki kontrolowanej,

b) wglądu do wszystkich dokumentów i akt kontrolowanej jednostki w zakresie przeprowadzanej kontroli,

c) żądanie ustnych i pisemnych wyjaśnień od pracowników, a także ich bezpośrednich przełożonych,

d) przyjmowanie oświadczeń od pracowników kontrolowanej jednostki,

e) żądanie od pracowników kontrolowanej jednostki ustnych i pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli.

§ 9

1. Kierownik jednostki kontrolowanej jest zobowiązany do zapewnienia kontrolującym odpowiednich warunków i środków niezbędnych do przeprowadzania kontroli.

2. Podczas dokonywania czynności kontrolnych Komisja jest zobowiązana do przestrzegania.

a) przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy obowiązujących na terenie kontrolowanej jednostki,

b) przepisów o postępowaniu z wiadomościami zawierającymi tajemnicę służbową w zakresie obowiązującym w jednostce kontrolowanej.

§ 10

1. Z przebiegu kontroli Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji biorący udział w kontroli oraz kierownik jednostki kontrolowanej.

2. W protokole ujmuje się fakty służące do oceny jednostki kontrolowanej, uchybienia oraz nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki, osoby odpowiedzialne, jak również osiągnięcia i przykłady dobrej pracy.

3. Protokół powinien zawierać ponadto:

a) nazwę jednostki kontrolowanej,

b) główne dane osobowe kierownika jednostki,

c) imiona i nazwiska osób kontrolujących,

d) określenie zakresu przedmiotu kontroli,

e) ewentualne zastrzeżenia kierownika jednostki kontrolowanej,

f) wykaz załączników.

4. Protokół sporządza się w 3 egzemplarzach. Jeden otrzymuje kierownik jednostki kontrolowanej, drugi Przewodniczący Rady gminy, trzeci egzemplarz pozostaje w aktach Komisji.

§ 11

Na podstawie wyników przeprowadzonej kontroli Komisja występuje z wnioskiem zmierzającym do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości, zapobieżenia im na przyszłość oraz usprawnienia działalności, która była przedmiotem kontroli.

§ 12

Komisja kieruje do jednostek skontrolowanych oraz Zarządu Gminy wystąpienie pokontrolne zawierające uwagi i wnioski w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i wyciągnięcia odpowiednich konsekwencji wobec osób odpowiedzialnych za powstanie tych nieprawidłowości.

§ 13

Kierownik jednostki, do którego wystąpienie pokontrolne zostało skierowane jest zobowiązany w wyznaczonym terminie zawiadomić Komisję o sposobie wykorzystania uwag i wykonaniu wniosków. W razie braku możliwości wykonania wniosków, należy podać uzasadnienie przyczyny ich nie wykonania i propozycje, co do sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

§ 14

1. Komisja przed zgłoszeniem wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Gminy wnikliwie bada wykonanie budżetu gminy.

2. Wniosek o udzielenie lub nieudzielenie absolutorium wymaga wyczerpującego uzasadnienia.

§ 15

1. Komisja rozpatruje skargi na Zarząd Gminy skierowane do Rady Gminy.

2. Komisja przedkłada treść skargi Zarządowi Gminy z wnioskiem o ustosunkowanie się do niej na piśmie w terminie nie dłuższym niż 7 dni.

3. Komisja po udzieleniu przez Zarząd Gminy odpowiedzi lub po przeprowadzeniu przez nią postępowania wyjaśniającego wydaje opinię na podstawie której Przewodniczący Rady udzieli skarżącemu odpowiedzi o sposobie załatwienia skargi.

§ 16

1. Komisja po każdym roku działalności przedstawia Radzie Gminy sprawozdanie.

2. Rada Gminy lub jej Przewodniczący mogą w każdym czasie zażądać przedstawienia sprawozdania przez Komisję.

§ 17

Obsługę techniczną i biurową Komisji prowadzi inspektor ds. Rady Gminy.

 

Załącznik Nr 4 do Statutu Gminy Mietków

 

 

REGULAMIN PRACY

ZARZĄDU GMINY W MIETKOWIE

 

 

1. Posiedzenia Zarządu zwołuje i prowadzi Wójt, jako przewodniczący Zarządu, a w razie jego nieobecności zastępca Wójta.

2. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu.

3. O terminie posiedzeń członkowie Zarządu informowani są telefonicznie.

4. Dniem posiedzeń Zarządu jest piątek. Jeżeli zajdzie taka potrzeba posiedzenie Zarządu może odbyć się też w inny dzień tygodnia.

5. Posiedzenia są prawomocne w obecności co najmniej 3 członków Zarządu w tym Przewodniczącego lub jego zastępcy.

6. Głosu w dyskusji udziela Przewodniczący posiedzenia.

7. Przewodniczący posiedzenia może odebrać głos w dyskusji w przypadku wystąpienia nie związanego z tematyką posiedzenia.

8. Z głosem doradczym w dyskusji mogą też występować osoby uczestniczące w posiedzeniu.

9. Rozstrzygnięcia Zarządu zapadają większością głosów w głosowaniu jawnym.

10. Rozstrzygnięcia Zarządu mogą być podejmowane też w głosowaniu tajnym przeprowadzonym na wniosek członka Zarządu, po uprzednim przyjęciu go w głosowaniu jawnym.

11. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Zarządu, a w przypadku głosowania tajnego przeprowadza się kolejne głosowanie.

12. Przerwy w posiedzeniach Zarządu zarządza Przewodniczący Zarządu.

13. Z każdego posiedzenia Zarządu Gminy sporządza się protokół.

14. Obsługę techniczną i biurową Zarządu Gminy prowadzi inspektor ds. Rady Gminy.

 

Załącznik Nr 5 do Statutu Gminy Mietków

 

 

WYKAZ

JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY

 

 

I. Jednostki budżetowe

1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,

2. Szkoła Podstawowa w Mietkowie,

3. Szkoła Podstawowa w Domanicach,

4. Gimnazjum w Mietkowie,

5. Przedszkole Publiczne w Mietkowie,

6. Przedszkole Publiczne w Domanicach,

7. Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Samorządowych Placówek Oświatowych w Mietkowie,

8. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej pod nazwą Gminny Ośrodek Zdrowia w Mietkowie.

II. Zakłady budżetowe

1. Zakład Gospodarki Komunalnej w Mietkowie.