Poz. 333

UCHWAŁA NR XIX/201/2000

RADY MIEJSKIEJ LEGNICY

z dnia 31 stycznia 2000 r.

w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

obszaru położonego w rejonie ulicy Jaworzyńskiej (zespół usługowy) w Legnicy

Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775; z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126) oraz art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139, Nr 41, poz. 412, Nr 111, poz. 1279) oraz w związku z uchwałą Nr XV/140/99 Rady Miejskiej Legnicy z dnia 27 września 1999 r. o przystąpieniu do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w rejonie ulicy Jaworzyńskiej w Legnicy – zespół usługowy uchwala się, co następuje:

 

§ 1

Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w rejonie ulicy Jaworzyńskiej w Legnicy, w granicach jak w załączniku graficznym w skali 1:2000 stanowiącym integralną część niniejszej uchwały.

R o z d z i a ł 1

Przedmiot i zakres ustaleń dla obszaru objętego planem

§ 2

1. Przedmiotem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest obszar położony w rejonie ulicy Jaworzyńskiej w Legnicy w granicach jak w załączniku graficznym.

2. Zakres ustaleń planu obejmuje:

2.1. przeznaczenie terenów – w tym dla realizacji celów publicznych – oraz linie rozgraniczające tereny o różnych funkcjach oraz różnych zasadach zagospodarowania,

2.2. zasady obsługi w zakresie komunikacji i infrastruktury technicznej,

2.3. zasady kształtowania zabudowy i warunki podziału terenu na działki budowlane,

2.4. szczególne warunki zagospodarowania terenów, w tym wynikające z potrzeb ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia ludzi.

§ 3

1. Przestrzenie publiczne (ulice, place i przejścia piesze) oraz tereny o różnych funkcjach lub różnych zasadach zagospodarowania wydzielono liniami rozgraniczającymi. Ustalone linie rozgraniczające są przesądzonymi, obowiązującymi granicami przestrzeni publicznych i działek. Orientacyjne linie rozgraniczające mogą być w decyzjach lokalizacyjnych oraz w projektach podziału terenu korygowane na podstawie opracowań o większym stopniu szczegółowości niż rysunek planu, jeżeli wymaga tego np. program sytuowanej inwestycji, pod warunkiem zachowania możliwości realizacji funkcji i zagospodarowania ustalonych w planie.

2. Przedmiotem ustaleń planu są funkcje terenów wydzielanych liniami rozgraniczającymi. W planie wyznaczono tereny o jednej, przesądzonej funkcji oraz tereny, które mogą być wykorzystywane pod dwie lub więcej funkcji (alternatywnie lub łącznie, wg ustaleń szczegółowych).

3. Symbolami literowymi przesądzono w rysunku planu funkcje podstawowe. Mogą one dotyczyć całego terenu w liniach rozgraniczających lub jego części zgodnie z ustaleniami szczegółowymi.

4. Funkcje dopuszczalne oraz warunki ich dopuszczenia określają szczegółowe ustalenia tekstowe.

5. W rysunku planu nie przedstawiono przebiegów linii zabudowy. Ustala się nieprzekraczalne linie zabudowy od strony ul. Jaworzyńskiej – 18 m od krawędzi jezdni oraz od strony ulic lokalnych określonych w rysunku planu – 8 m. Regulacjom liniami zabudowy nie podlegają wykusze, zadaszenia przedwejściowe, podesty i schody, okapy itp. Dla zapewnienia ładu przestrzennego w postępowaniach lokalizacyjnych dopuszcza się uściślanie przebiegów linii zabudowy dla nowoprojektowanych obiektów w nawiązaniu do linii przesądzonych wcześniej wydanymi decyzjami lokalizacyjnymi.

6. Na rysunku planu zalecono miejsca wjazdów na niektóre działki. Komunikacja samochodowa na poszczególnych posesjach realizowana będzie po drogach wewnętrznych – ulicach lokalnych i dojazdowych oraz placach manewrowych.

7. Nie przesądza się zasad grodzenia działek. W decyzjach o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu mogą być ustalane wymagania dotyczące charakteru ogrodzeń biegnących wzdłuż przestrzeni publicznych. Charakter projektowanych ogrodzeń i nasadzeń winien uwzględniać tzw. “trójkąty widoczności” w rejonie skrzyżowań i włączeń.

8. Ustalone w rysunku planu “punkty formalnie ważne” to miejsca szczególnie eksponowane, zamykające osie widokowe i ważniejsze wglądy. Architektura projektowanych tu obiektów, ogrodzenia sytuowane w tych rejonach i ewentualne elementy małej architektury lokalizowane w sąsiedztwie winny podkreślać szczególny charakter tych miejsc, poprzez starannie zaprojektowaną reprezentacyjną formę i użycie szlachetnych materiałów. Zaleca się lokalizowanie tu głównych wejść do obiektów.

R o z d z i a ł 2

Przeznaczenie i warunki zagospodarowania terenów

§ 4

Ustalenia ogólne dla terenów zabudowy

Dla wszystkich terenów – jeżeli ustalenia szczegółowe nie stanowią inaczej – ustala się:

1. Tereny ograniczone ulicami Jaworzyńską, Zwycięstwa, Myśliwską i Boiskową przeznacza się pod szeroko rozumiane funkcje usługowe, przy zachowaniu istniejących ogrodów działkowych i zieleni wysokiej w sąsiedztwie ul. Zwycięstwa.

2. Na całym obszarze objętym planem wyklucza się sytuowanie inwestycji szczególnie uciążliwych. Wszystkie inwestycje winny ograniczyć uciążliwości do granic swoich działek i nie mogą powodować pogarszania stanu środowiska.

3. Jako funkcje uzupełniające na terenach przeznaczanych pod zabudowę dopuszcza się sytuowanie – z zastrzeżeniem ust. 2 – administracji, biur, obiektów obsługi komunikacji samochodowej, obiektów gospodarki komunalnej oraz – na terenach na północ od ul. Handlowej – pojedynczych mieszkań na terenach zabudowy rzemieślniczej.

4. Dopuszcza się sytuowanie – z zastrzeżeniem ust. 2 – niewielkich, nieuciążliwych urządzeń i obiektów gospodarki komunalnej – trafostacje, stacje redukcyjno-pomiarowe gazu bez nawaniania, pompownie itp. – na wszystkich – z wyjątkiem punktów formalnie ważnych – terenach przeznaczonych pod zabudowę, na ewentualnie wydzielonych działkach o powierzchni do 50 m2.

5. Małe, parterowe pawilony handlowe, kioski, stragany itp. mogą być sytuowane jako obiekty tymczasowe na wszystkich terenach przeznaczanych do zainwestowania kubaturowego. Zaleca się jednak ich grupowanie na terenach projektowanych usług w uporządkowane przestrzennie i architektonicznie zespoły, zasilane w media ze źródeł spełniających wymogi ochrony środowiska.

6. Wymaga się lokalizacji miejsc postojowych dla samochodów osobowych w obrębie terenów usługowych w ilości zapewniającej właściwą obsługę użytkowników.

Zaleca się:

§ 5

1. Nie przesądza się granicznych wielkości wskaźnika intensywności zabudowy. Max. dopuszczalna wysokość budynków – 4 kondygnacje.

2. Charakter projektowanej architektury winien nawiązywać do obiektów wcześniej zrealizowanych lub o wcześniej przesądzonej lokalizacji. W postępowaniach lokalizacyjnych mogą być wymagane od inwestorów analizy relacji przestrzennych między istniejącą (lub przesądzoną) a projektowaną zabudową.

3. Dopuszcza się dokonywanie wtórnych podziałów parcelacyjnych w obrębie poszczególnych wydzielonych liniami rozgraniczającymi zespołów zabudowy. Wydzielane mniejsze działki winny stwarzać możliwość sytuowania na nich funkcji ustalonych planem.

 

§ 6

Ustalenia ogólne dotyczące obsługi komunikacyjnej

i przestrzeni publicznych

1. W obrębie przestrzeni publicznych (ulic i ciągów pieszo-jezdnych ustalonych planem) mogą być realizowane jezdnie, zatoki autobusowe i parkingowe, ścieżki rowerowe, chodniki, urządzone tereny zielone i szpalery drzew. W obrębie przestrzeni publicznych należy prowadzić sieci infrastruktury technicznej.

2. Ustala się szerokości ulic w liniach rozgraniczających wynikające z prognozowanej struktury i intensywności ruchu, konieczności zachowania tzw. “trójkątów widoczności” oraz z konieczności zachowania rezerwy terenu dla prowadzenia sieci infrastruktury technicznej i sytuowania miejsc postojowych wzdłuż ulic.

3. W obrębie przestrzeni publicznych nie ogranicza się możliwości realizowania nasadzeń zieleni ozdobnej – szpalerów drzew i krzewów.

4. Nie przesądza się systemu oświetlenia ulic.

5. Wymagania dotyczące zatok parkingowych przy ulicach określono w ustaleniach szczegółowych. Dopuszcza się realizowanie parkingów przyulicznych przy wszystkich ulicach po szczegółowym przesądzeniu usytuowania wjazdów na poszczególne posesje.

6. Zalecane miejsca wjazdów na tereny poszczególnych projektowanych zespołów zabudowy wskazano w rysunku planu i w ustaleniach szczegółowych. Dopuszcza się również inne wjazdy wg warunków włączeń wydawanych przez ZDM Legnica.

7. System ulic określony w rysunku planu to system dróg publicznych. Nie przesądza się czasu realizacji ulic ze środków Gminy.

8. Zaleca się, aby projektowane wjazdy łączyły się w system dróg wewnętrznych. W szczególności dotyczy to przejazdów przewidywanych przez posesje obecnie we władaniu Dolnośląskiego Towarzystwa Kapitałowego i PHP Talgo.

§ 7

Ustalenia dotyczące zasad obsługi w zakresie

infrastruktury technicznej

1. Ustala się trwałą adaptację istniejących sieci sanitarnych (wodociągowych i kanalizacyjnych) przebiegających w ulicach Boiskowej i Handlowej oraz zachowanie pozostałych istn. sieci nie kolidujących z projektowaną zabudową.

2. Zasady likwidacji kolizji pomiędzy istn. linią 20 kV a projektowanym zainwestowaniem określono w ustaleniach szczegółowych dla terenów 2 UR,UI, 4 UH,UI,A i 8 UH,UI.

3. Obsługa projektowanego zainwestowania wymaga realizacji nowych sieci i urządzeń gospodarki komunalnej – nowych odcinków sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, gazociągów niskiego ciśnienia linii elektroenergetycznych oraz stacji transformatorowych. Zaleca się prowadzenie sieci infrastruktury technicznej w obrębie linii rozgraniczających ulic, wzdłuż ciągów pieszych lub wzdłuż granic działek.

4. Ustala się doprowadzenie sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, gazu przewodowego i sieci elektroenergetycznych nn do wszystkich działek budowlanych wyznaczonych w planie. Wymaga się aby przestrzenie publiczne i działki przeznaczone pod zabudowę były wyposażone w kanalizację deszczową.

5. Wyklucza się możliwość realizowania nowych kotłowni na paliwo stałe.

§ 8

Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, zdrowia ludzi

i dóbr kultury

1. Projektowaną stację paliw przy ul. Jaworzyńskiej należy wyposażyć w tzw. “wahadło gazowe” (hermetyzacja napełniania zbiorników magazynowych) oraz odsysacze par paliw przy tankowaniu.

2. Teren proj. stacji paliw oraz proj. parkingi i place manewrowe należy wyposażyć w separatory koalescencyjne.

3. Dla zabezpieczenia przed zanieczyszczeniami gruntu i wód podziemnych należy teren całej stacji paliw – poza typowymi zabezpieczeniami – wyposażyć w geomembranę oraz w sieć piezometrów kontrolnych.

4. Wymaga się realizacji zespołów zieleni izolacyjnej określonych w rysunku planu.

5. Na całym obszarze objętym planem:

§ 9

Ustalenia szczegółowe dotyczące zespołów zabudowy

1 UH,UR,UI

Proj. zespół zabudowy usługowej – handel, gastronomia, rzemiosło lub inne usługi nieuciążliwe.

W południowo-zachodnim narożu eksponowane zamknięcie osi widokowej ul. Myśliwskiej. W wypadku dokonywania wtórnej parcelacji istn. działek wymagane opracowanie kompleksowego projektu podziału dla całego zespołu. Obsługa komunikacyjna z ul. Myśliwskiej, handlowej i z proj. ciągu pieszo-jezdnego (szer. w liniach rozgraniczających 12 m). Dopuszcza się wytyczenie ulicy dojazdowej, wewnętrznej, pełniącej między innymi funkcję drogi pożarowej, z wlotem od ul. Myśliwskiej.

2 UR,UI

Proj. zespół zabudowy usługowej – działki rzemieślnicze lub inne nieuciążliwe usługi.

W wypadku dokonywania wtórnej parcelacji istn. działek wymagane opracowanie kompleksowego projektu podziału dla całego zespołu. Dojazd – od ul. handlowej i z proj. ciągu pieszo-jezdnego (szer. w liniach rozgraniczających 12 m). Dopuszcza się wytyczenie ulicy dojazdowej, wewnętrznej, pełniącej między innymi funkcję drogi pożarowej, z wlotem od ul. Handlowej. Realizacja projektowanego zainwestowania wymaga skablowania istn. napowietrznej linii EE 20 kV (L-353) w sposób szczegółowo uzgodniony z Zakładem Energetycznym.

3 ZD

Istn. zespół ogrodów działkowych – do zachowania.

Wymagana intensywna zieleń izolacyjna na skarpie od strony ul. Jaworzyńskiej – pas szerokości 3–5 metrów.

4 UH,UI,A

Proj. obiekt handlowy, rekreacyjny (kręgielnia, dyskoteka lub tp.), biurowy lub hotel.

Na zamknięciu osi proj. ciągu pieszo-jezdnego w przedłużeniu ul. Kościuszki – główne wejście lub atrakcyjny architektonicznie akcent w elewacji. Dostawy i ew. place manewrowe – w zachodniej części działki. Istnieje możliwość połączenia terenu 4 UH,UI,A z terenem 5 U,KS w jedną nieruchomość. Realizacja projektowanego zainwestowania wymaga skablowania istn. napowietrznej linii EE 20 kV (L-353) w sposób szczegółowo uzgodniony z Zakładem Energetycznym.

5 U,KS

Teren u zbiegu ulic Jaworzyńskiej i Handlowej przeznaczony pod funkcje usługowe lub parking obsługujący wielkokubaturowy handel na terenie 4 UH,UI,A (możliwość połączenia obu terenów w jedną nieruchomość).

Szczególnie dobrze widoczne z ul. Jaworzyńskiej naroże północno-wschodnie wymaga podkreślenia np. atrakcyjną małą architekturą (maszty, reklama). Obsługa komunikacyjna – wg warunków wydanych przez ZDM Legnica. Istn. obiekt gospodarczy na działce nr 13/6 – do rozbiórki.

6 KS/U

Proj. stacja paliw płynnych, myjnia samochodowa i usługi towarzyszące (handel, warsztat).

Wjazd i wyjazd od strony ul. Jaworzyńskiej. Na działce stacji wymagane ustanowienie służebności przejazdu dla zapewnienia obsługi komunikacyjnej terenu 7 U,KS oraz spełnienia wymagań ochrony przeciwpożarowej. W zagospodarowaniu posesji stacji paliw wymagane nasadzenie intensywnej zieleni izolacyjnej wzdłuż ogrodzenia ogrodów działkowych (pas szerokości ok. 3 m) oraz ewentualnie założenie ekranu akustycznego.

7 U,KS

Proj. parking, warsztat samochodowy lub inna usługa funkcjonalnie nie kolidująca z sąsiednią stacją paliw (funkcja przesądzona).

Dojazd pośredni od ul. Jaworzyńskiej poprzez posesję stacji paliw lub/i z ul. Myśliwskiej lub/i Boiskowej drogami wewnętrznymi (ulice dojazdowe), pełniącymi między innymi funkcję dróg pożarowych. W zagospodarowaniu posesji wymagane nasadzenie intensywnej zieleni izolacyjnej wzdłuż ogrodzenia ogrodów działkowych (pas szerokości ok. 3 m) oraz ewentualnie założenie ekranu akustycznego.

8 UH,UI

Proj. zespół usługowy – handel, biura, hotel, obiekty sportowe lub rekreacyjne.

W wypadku dokonywania wtórnej parcelacji istn. działki wymagane opracowanie kompleksowego projektu podziału dla całego zespołu. Obsługa komunikacyjna z ul. Myśliwskiej lub/i Boiskowej. Dopuszcza się wytyczanie dróg wewnętrznych (ulice dojazdowe) pełniących między innymi funkcje dróg pożarowych. Zaleca się koncentrowanie parkingów i placów manewrowych w sąsiedztwie ul. Myśliwskiej. Realizacja projektowanego zainwestowania wymaga skablowania istn. napowietrznej linii EE 20 kV (L-353) w sposób szczegółowo uzgodniony z Zakładem Energetycznym.

9 RPO,U/Z

Istn. zespół szklarni – do zachowania po skorygowaniu zagospodarowania w południowej części posesji, gdzie zajęto pas terenu należący do ZDM Legnica lub – po wyburzeniu istn. zainwestowania – proj. usługa (o nieokreślonym charakterze) z zielenią towarzyszącą.

Dopuszcza się połączenie terenów 9 RPO,U/Z i 8 UH,UI w jedną nieruchomość. W przypadku zmiany sposobu użytkowania wymaga się, aby urządzone tereny zielone towarzyszące funkcji usługowej stanowiły min. 30% terenu posesji i były sytuowane w jej wschodniej części. Obsługa komunikacyjna od ul. Boiskowej lub/i z ewentualnie projektowanej drogi wewnętrznej – ulicy dojazdowej biegnącej wzdłuż zachodniej granicy terenu.

10 ZD

Istn. zespół ogrodów działkowych – do zachowania.

11 KS/Z

Proj. parking dla samochodów osobowych otoczony zielenią wysoką i krzewami oraz ewentualnie ekranami akustycznymi od strony ogrodów.

Przy liczbie miejsc postojowych mniejszej niż 20 zaleca się realizację nawierzchni “zielonej” – powierzchnia utwardzona ażurowa. W wypadku realizowania parkingu o większej pojemności – zalecana nawierzchnia utwardzona szczelna, z odprowadzeniem wód opadowych poprzez stosownie dobrany separator. Wjazd – od ul. Boiskowej.

§ 10

Ustalenia szczegółowe dotyczące przestrzeni publicznych

12 KL 1/2 (18)

Istn. ulica Myśliwska – odcinek północny – ulica lokalna, jednojezdniowa, dwupasowa (L1/2). Szerokość linii rozgraniczających – 18 m (poszerzenie w kierunku wschodnim). Wzdłuż jezdni – proj. ścieżka rowerowa. Zalecany szpaler zieleni przyulicznej. W obrębie linii rozgraniczających ulicę zarezerwować korytarz dla przeprowadzenia kablowej linii 20 kV (L-353).

13 KL 1/2 (15)

Istn. ulica Myśliwska – odcinek południowy – ulica lokalna, jednojezdniowa, dwupasowa (L1/2). Szerokość linii rozgraniczających – 15 m (poszerzenie w kierunku wschodnim). Wzdłuż jezdni – proj. ścieżka rowerowa. W obrębie linii rozgraniczających ulicę zarezerwować korytarz dla przeprowadzenia kablowej linii 20 kV (L-353).

14 KL 1/2 (1/4) + P (24)

Istn. ul. Handlowa – w stanie istniejącym jednokierunkowa ulica lokalna z zatokami parkowania prostopadłego wzdłuż pasa północnego. Zachowanie stanu istniejącego lub – wypadku zrealizowania na terenach 4 UH,UI,A i 5 U,KS funkcji wymagających częstych dojazdów – poszerzenie linii rozgraniczających do 24 m (w kierunku południowym). Istn. parkowanie przyuliczne – do zachowania. Docelowo możliwa realizacja jezdni o czterech pasach ruchu (L1/2 (1/4) + P). Zalecana budowa ścieżki rowerowej wzdłuż południowej linii rozgraniczającej. W obrębie linii rozgraniczających ulicę zarezerwować korytarz dla przeprowadzenia kablowej linii 20 kV zasilającej ewentualnie projektowaną trafostację.

15 KL 1/2 + P (18)

Ulica Boiskowa – ulica lokalna. Jednojezdniowa, dwupasowa (L1/2). Szerokość w liniach rozgraniczających – 18 m. Istniejące na odcinku wschodnim parkowanie przyuliczne – do zachowania. W obrębie linii rozgraniczających ulicę zarezerwować korytarz dla przeprowadzenia kablowej linii 20 kV (L-353).

16 KP

Projektowany ciąg pieszo-jezdny i ścieżka rowerowa w przeużeniu ul. Kościuszki. Szerokość w liniach rozgraniczających 12 m. Przekroczenie zazielenionego wykopu równoległego do ul. Zwycięstwa projektowaną kładką. Wzdłuż ciągu – dwa szpalery ozdobnej zieleni wysokiej i krzewów.

R o z d z i a ł 3

Ustalenia końcowe

§ 11

Stawkę procentową służącą naliczeniu opłaty, o której mowa w art. 36, ust. 3 ustawy z dnia 7.07.1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym, ustala się w wysokości 20%.

§ 12

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.

§ 13

W zakresie objętym niniejszą uchwałą tracą moc ustalenia zawarte w uchwale Nr LIX/422/94 Rady Miejskiej Legnicy z dnia 23 maja 1994 r. w sprawie zatwierdzenia planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Legnicy (Dz. Urz. Woj. Legnickiego z 1994 r. Nr 15, poz. 113).

§ 14

Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ

ZBIGNIEW DOROSZ

Załącznik graficzny do uchwały Nr XIX/201/2000 Rady Miejskiej Legnicy z dnia 31 stycznia 2000 r.