Poz. 5 U CHWAŁA NR XI/68/99RADY MIEJSKIEJ W RADKOWIE z dnia 30 listopada 1999 r. zmieniająca uchwałę Nr VII/36/90 Rady Miasta i Gminy w Radkowie z dnia 16 listopada 1990 r. w sprawie statutu Gminy Radków Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt 1 w związku z art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Miejska w Radkowie, uchwala: |
§ 1
W uchwale Nr VII/36/90 Rady Miasta i Gminy w Radkowie z dnia 16 listopada 1990 roku w sprawie statutu Gminy Rad
ków wprowadzić następujące zmiany:1. w § 4 dopisuje się ust. 4 o treści “Samodzielność gminy podlega ochronie sądowej”
2. w § 5 ust. 1 pkt. 1 wyraz “lokalnych” zastępuje się wyr
3. w § 5 ust. 1 pkt. 3 po wyrazie “ciep
łownictwa” dodaje się “oraz gaz”4. w § 5 ust. 1 pkt. 7 wyraz “komunalnego” zastępuje się w
yrazem “gminnego”5. w § 5 ust. 1 pkt. 10 wyraz “komunalnej” zastępuje się w
yrazem “gminnej”6. w § 5 ust. 1 pkt. 11 wyraz “komunalnych” zastępuje się wyrazem “gminn
ych”7. w § 5 ust. 1 pkt. 13 wyraz “komunalnych” zastępuje się wyrazem “gminnych”
8. w § 6 ust. 1 po wyrazach “wykaz spraw przekazanych” skreśla się wyrazy “przez Kierownika Urzędu Rejonow
ego w Kłodzku”9. w § 6 skreśla się treść ust. 4
10. w § 9 ust. 3 s
kreśla się wyrazy “uchwałą Rady Miejskiej z dnia 26 września 1990 roku”11. w § 11 wyraz “Burmistrz” zastępuje się wyrazami “Zarząd Miejski” oraz skreśla się wyrazy “na trzy lata” a wpisuje się wyrazy “w kadencji”
12. w § 12 ust. 2 skreśla się wyrazy “w wyjątkowych przypa
dkach nadzwyczajnych”13. w § 12 po ust. 2 dodaje się ust. 3 o treści: “Rada może o
bradować na sesjach nadzwyczajnych i uroczystych”14. dotychczasowy ust. 3 otrzymuje numer ust. 4 i jednocze
śnie skreśla się w nim wyrazy “delegata do Sejmiku Samorządowego”15. w § 12 dopisuje się ust. 5 o treści: “Funkcji, o których m
owa w ust. 4 nie można łączyć z funkcją członka Zarządu i Komisji Rewizyjnej”16. w § 13 ust. 1 skreśla się wyrazy “terytorialnym art. 13 i 18 (Dz. U. Nr 13, poz. 95 z późn. zm.)” a wpisuje się “gmi
nnym (tekst jednolity: Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późniejszymi zmianami)”17. w § 13 ust.2 pkt. 9 ppkt. “a” na początku zdania dopisuje się wyrazy “określenie zasad”
18. § 15 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
1. “Do zadań komisji stałych należy :
1) przygotowanie i opiniowanie projektów uchwał R
2) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą,
3) sprawowanie kontroli nad wykonaniem uchwał R
ady Miejskiej,4) opiniowanie i rozpatrywanie spraw przekazanych komisji przez R
adę Miejską, Zarząd Miejski, inne komisje lub kluby radnych,5) przyjmowanie i analizowanie skarg i wniosków mieszkańców gminy dotyczących działalności Rady i Zarządu.
2. Komisja stała działa zgodnie z planem pracy zatwie
rdzonym przez Radę.19. w § 18 ust
. 2 otrzymuje nowe brzmienie o treści: “Przewodniczącym komisji jest radny wybrany z grona członków komisji. Komisja wybiera spośród swego składu przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i sekretarza komisji”.20. § 19 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
“1. Komisja pracuje na posiedzeniach zwoływanych przez jej przewodniczącego, z własnej inicjatywy, na wniosek co najmniej 1/4 członków komisji lub na wniosek prz
2. O planowanych posiedzeniach komisji i proponowanym porządku obrad przewodniczący komisji informuje bi
uro Rady Miejskiej w terminie umożliwiającym pisemne zawiadomienie członków komisji oraz zaproszonych osób, najpóźniej na 2 dni przed terminem posiedzenia.3. Komisje mogą odbywać wspólne posiedzenia. Zwołują i przewodniczą im wspólnie przewodniczący zainter
esowanych komisji , z zachowaniem ustalonej procedury.”21. § 22 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
“Zmiany w składzie osobowym Rady regulowane są w przepisach ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. Ordynacja w
22. § 23 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
“Na pierwszej sesji nowo wybranej Rady zwołanej zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, Rada Miejska dokonuje wyboru przewodniczącego Rady, jego zastępcy oraz ustala termin w
23. w § 24 ust. 1 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
“Rada wybiera Zarząd Miejski na zasadach określonych ust
24. w § 26 ust. 4 dodaje się nowe zdanie o treści:
“Powyższy termin nie dotyczy sesji uroczystych i
25. w § 27 ust. 1 po wyrazach “sekretarza obrad” daje się prz
ecinek i dopisuje się wyrazy “który jednocześnie nadzoruje prowadzenie protokołu”26. w § 27 skreśla się treść ust. 3
27. w § 27 dotychczasowy ust. 4 otrzymuje numer ust. 3
28.
29. w § 31 ust. 2 po wyrazach “wiceprzewodniczącego Rady” skreśla się
wyrazy “wyboru delegata na Sejmik Samorządowy”30. w § 31 ust. 3 otrzymuje nowe brzmienie o treści : “Wyniki głosowania jawnego ogłasza przewodniczący obrad be
zzwłocznie. O wynikach głosowania tajnego informuje przewodniczący komisji skrutacyjnej”31. w §
37 pkt. 8 wyraz “terytorialnym” zastępuje się wyrazem “gminnym”32. § 43 ust. 2 Statutu otrzymuje nowe brzmienie:
“Rada Miejska ustala wynagrodzenie Burmistrza i Zastępcy Burmistrza określając kategorię zaszeregowania zasadn
iczego i wysokość wynagrodzenia zasadniczego, stawkę dodatku funkcyjnego i wysokość dodatku służbowego a przewodniczący Rady Miejskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami ustala kwotowo pozostałe poszczególne składniki wynagrodzenia a także wysokość dodatku za wysługę lat”33. w § 48 w
zdaniu drugim skreśla się wyrazy “prawa budżetowego” a wpisuje się “ustawy o finansowaniu gmin”34. w § 48 w ostatnim zdaniu skreśla się wyrazy “terytoria
lnym – Dz. U. Nr 16 , poz. 95 z 1990 r. z późniejszymi zmianami” a wpisuje się “gminnym”35. w § 49
ust. 5 skreśla się wyrazy “z dnia 11 października 1991 r. o referendum gminnym (Dz. U. Nr 110 , poz. 473)” a wpisuje się “o referendum gminnym”36. § 58 otrzymuje nowe brzmienie o treści :
“W sprawach nieuregulowanych w statucie mają zastos
37. W zał. Nr 3 do Statutu Gminy “Wykaz jednostek organiz
acyjnych gminy” wprowadza się następujące zmiany :1. w pkt. 1 skreśla się ppkt. “c”, “d”, “e”
2. w pkt. 2 dopisuje się ppkt. “g”, “h”, “i” odpowiednio o treści:
3. w pkt. 2 po ppkt. “i” dopisuje się ppkt. “j” i “k” odp
owiednio o treści:38. Załącznik Nr 4 do Statutu Gminy “Zasady i Tryb Działania Komisji Rewizyjnej” otrzymuje nowe brzmienie o treści stanowiącej załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
39. W załączniku Nr 5 do Statutu Gminy “Organizacja
1. w § 1 ust. 1 wyraz “terytorialnym” zastępuje się wyr
azem “gminnym”2. w § 2 ust. 1 w zdaniu pierwszym po wyrazach “liczby radnych” dopisuje się wyrazy “Zarządu Mie
jskiego”3. w §
2 dopisuje się ust. 5 o treści:“Rada Miejska może odbywać również sesje uroczyste zwołane przez Przewodniczącego Rady Mie
jskiej.O sesji zawiadamia się na 7 dni przed planowanym, term
inem”.4. w § 3 ust. 2 po wyrazach “O sesji” dopisuje się wyraz “zwyczajnej” oraz dopisuje się zdanie drugie o treści “Projekty uchwał winny być sprawdzone przez radcę prawnego Urzędu”
5. w § 3 ust. 4 cyfrę “7” zastępuje się cyfrą “14”
6. w § 4 dopisuje się następne zdanie o treści: “Na wni
osek 5 radnych, klubów radnych i Zarządu Miejskiego Przewodniczący RM winien zaprosić wskazane osoby”7. w § 9 ust. 4 w zdaniu drugim po wyrazach “sesje pro
wadzi” dopisuje się wyraz “radny”8. w § 10 ust. 2 dopisuje się drugie zdanie o treści: “Rada może uchwalić w trakcie obrad uzupełnieni
e lub zmianę ustalonego porządku obrad wyłącznie z ważnych powodów nieznanych w chwili zatwierdzania porządku, na wniosek: Zarządu Miejskiego, klubu radnych lub stałej Komisji Rady”.9. w § 12 ust. 1 po wyrazach “w uzasadnionych wypad
kach” dopisuje się wyrazy “za zgodą rady”.10. w § 12 ust. 2 w zdaniu drugim wyraz “Członkowi” z
astępuje się wyrazem “Przewodniczącemu”11. w § 12 ust. 3 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
“W ciągu całej sesji przewodniczący udziela głosu w sprawie zgłoszenia wniosków formalnych, których przedmiotem są spr
awy:1) sprawdzenia quorum,
2) zmiany lub uzupełnienia porządku obrad,
3) ograniczenia czasu wystąpień mówców,
4) zakończenia wystąpienia,
5) zakończenia dyskusji i podjęcie uchwały,
6) zarządzenia p
rzerwy,7) odesłania projektu uchwały do komisji,
8) przeliczenia głosów,
9) przestrzegania regulaminu obrad,
10) ograniczenia wystąpień do opinii komisji lub kl
ubów,11) nie odbierania głosu mówcy,
12) o sposobie głosowania”.
12. w § 14
po ust. 1 dodaje się ust. 2 o treści:“W sprawach różnych, po wyczerpaniu listy mówców z r
Dotychczasowy ust. 2 i ust. 3 po uwzględnieniu w/w zmi
any otrzymują odpowiednio nową numerację.13. w § 16 ust. 4 otrzymuje now
e brzmienie o treści:“Każdy mieszkaniec gminy ma prawo wglądu do zatwie
14. w § 18 na końcu zdania pierwszego dopisuje się wyrazy “i Klub Radnych”
15. w § 19 wprowadza się ust. 2 i ust. 3, które odpowiednio otrzymują treść:
ust. 2 “projekty uchwał Zarząd przedkłada na piśmie Prz
ewodniczącemu Rady, celem umieszczenia w porządku obrad sesji”ust. 3 “Do projektów uchwał wnoszonych jak w § 18 musi być dołączona opinia Zarządu Miejskiego”
Do
tychczasowy ust. 2 otrzymuje nową numerację ust. 4.16. § 21 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
ust. 1 “Rada Miejska podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów w obecności co na
W przypadku równej liczby głosów, rozstrzyga głos prz
ewodniczącego obrad. Rada Miejska na wniosek radnego może uchwalić przeprowadzenie głosowania tajnego”ust. 2 “Przed głosowaniem nad uchwałą wszystkie komisje Rady odczytują swoje opinie do projektu uchwały. Po ich odczytaniu prawo takie posiadają też radni i kluby ra
dnych”ust. 3 “Poprawki i uzupełnienia radnych, komisji rady, kl
ubów radnych winny być złożone na piśmie w Biurze Rady minimum na dzień przed terminem sesji, w celu wypracowania stanowiska przez Zarząd Miejski”ust. 4 “Niedokonanie powyższego powoduje, że mogą one być nie rozpatrywane i dyskutowane na sesji Rady Mie
jskiej”.17. w § 22 ust. 1 na końcu zdania dopisuje się wyrazy “niż głosów przeciwnych” oraz dodaje się drugie zdanie o treści “Głosów “wstrzymujących się” i “nieważnych” nie dolicza się do żadnej z grup głosujących “za” i “przeciw”
18. w § 23 ust. 2 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
“W głosowaniu tajnym radni głosują kartkami zaopatrz
19. w § 23 ust. 3 na końcu zdania daje się przecinek i dopisuje wyrazy “składająca się z minimum z trzech osób”
20. w § 24 ust. 1 po wyrazach “jego zastępcę” skreśla się wyr
azy “i delegata do Sejmiku Samorządowego”21. § 26 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
ust. 1 “Rada powołuje następujące stałe komisje:
a) Komisję Rewizyjną działającą w zakresie spraw:
b) Komisję Budżetu, Planowania i Mienia Komunalnego działającą w zakresie spraw:
c) Komisję Zdrowia, Opieki Społecznej i Ochrony Środ
d) Komisję Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki działającą w zakresie spraw:
e) Komisję Gospodarki Komunalnej, Porządku Publiczn
ego i Ochrony Przeciwpożarowej działającą w zakresie spraw:f) Komisję Rolnictwa działającą w zakresie spraw:
g) Komisję Do Spraw Rodziny działająca w zakre
sie:ust. 2 Komisje są zobowiązane do wzajemnego inform
owania się w sprawach będących przedmiotem wspólnego zainteresowania.ust. 3 Rada Miejska podejmuje uchwały określające składy liczbowe i osobowe każdej komisji. Człon
ków komisji spoza Rady wybiera Rada Miejska spośród kandydatów, którzy w terminie wyznaczonym przez Radę, zgłosili pisemny akces pracy w komisji. Na uzgodniony z komisją wniosek Rada dokonuje w miarę potrzeb zmian w składach osobowych i liczbowych komisji.ust. 4 Rada może na wniosek organów posiadających in
icjatywę uchwałodawczą powołać komisje niestałe lub zespoły kontrolne, określając każdorazowo ich skład i sposób działania.22. w § 27 ust. 3 po wyrazie “wyboru” dopisuje się wyrazy “Wiceburmistrza i pozostałych”
23. w § 32 ust. 1 skreśla się wyrazy “2 razy” a wpisuje się “1 raz”
24. w § 33 ust. 1 wyraz “terytorialnym” zastępuje się wyrazem “gminnym”
25. w § 33 ust. 2 w zdaniu trzecim po wyrazie “Rada” dopisuje się wyrazy “w formie uchwały”
26. w § 41 us
t. 1 po wyrazach “działają w oparciu o” dopisuje się wyraz “ramowe”27. w § 46 dopisuje się ust. 3, 4 i 5 odpowiednio o treści:
ust. 3 “O powstaniu klubu radnych powiadamia się Prz
ewodniczącego Rady Miejskiej wraz z listą członków klubu oraz propozycją programu działania”ust. 4 “Kluby radnych działają zgodnie z uchwalonym przez siebie regulaminem , który nie może być sprzeczny ze St
atutem Gminy”ust. 5 “Kluby działają przez okres kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów. Kluby działają wyłącznie w ramach Rady. Kluby mogą ul
egać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy uchwał ich członków”.40. W załączniku Nr 7 do Statutu Gminy “Organizacja w
ewnętrzna i tryb pracy Zarządu Miejskiego wprowadza się następujące zmiany:a) w § 2 wyra
z “terytorialnym” zastępuje się wyrazem “gminnym” i po wyrazach “prawnych wydanych” skreśla się wyrazy “w wykonaniu i na podstawie ustaw” a wpisuje się wyrazy “na podstawie ustaw i innych uchwał Rady Miejskiej”b) w § 13 ust. 1 po wyrazie “Burmistrz” dopis
uje się wyrazy “lub upoważniony członek Zarządu” a w § 13 ust. 2 dopisuje się zdanie drugie o treści: “Zarząd Miejski może upoważnić Burmistrza do przygotowania odpowiedniego sprawozdania na podstawie protokołów Zarządu Miejskiego”.c) w § 14 wyraz “teryto
rialnym” zastępuje się wyrazem “gminnym”d) w § 15 ust. 2 skreśla się wyrazy “lub w protokole posi
edzenia”e) § 16 ust. 1 otrzymuje nowe brzmienie o treści :
“Członkom Zarządu przysługuje dieta oraz zwrot kos
ztów podróży służbowych na zasadach określonych przez Radę Miejską”f) w § 17 ust. 4 wyraz “terytorialnym” zastępuje się wyr
azem “gminnym”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miejskiemu w Radkowie.
§ 3
Zobowiązuje się Zarząd Miejski do wydania tekstu jednolitego Statutu Gminy w terminie 1 miesiąca od dnia ogłoszenia.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, za wyjątkiem § 1 ust. 37 pkt. 1 i 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2000 r.
§ 5
Uchwała podlega ogłoszeniu w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskieg
o.PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
STANISŁAW BOŻEK
Załącznik nr 1 do uchwały Nr XI/68/99 Rady Miejskiej w Radk
owie z dnia 30 listopada 1999 r.ZASADY I TRYB PRACY
KOMISJI REWIZYJNEJ
§ 1
Komisja Rewizyjna w dalszej części zwana Komisją ma ch
arakter stały.§ 2
1. Komisja jest organem Rady Miejskiej realizującym na bi
eżąco jej funkcję kontrolną.2. Zadaniem Komisji jest kontrola działalności Zarządu Mie
jskiego zwanego dalej Zarządem i podporządkowanych mu jednostek organizacyjnych.3. Celem działań
kontrolnych jest dostarczanie Radzie informacji niezbędnych dla oceny działalności organów, o których mowa w ust. 2, zapobieganie niekorzystnym zjawiskom w działalności kontrolowanych jednostek oraz pomoc w usuwaniu tych zjawisk.4. Komisja bada i ocenia
na polecenie Rady, materiały z kontroli działalności Zarządu i jednostek organizacyjnych gminy dokonanych przez inne podmioty. Powyższe dotyczy także materiałów z kontroli zewnętrznej.5. Komisja jest uprawniona do korzystania z opinii rzeczoznawców spoza
składu Rady, po uzyskaniu zgody Rady Miejskiej w Radkowie.§ 3
1. Komisja przeprowadza następujące kontrole:
a) ogólne –
które obejmują całość działalności kontrolowanego podmiotu,b) problemowe –
które ograniczają się do wybranego zagadnienia,c) sprawd
zające – które ustalają uwzględnienie wyników poprzedniej kontroli.2. Komisja Rewizyjna działa na podstawie rocznego planu kontroli, którego projekt przedstawia Radzie Miejskiej do zatwierdzenia w terminie do 15 grudnia roku poprzedzają
cego rok, którego ten plan dotyczy.§ 4
Inne kontrole zlecane są przez Radę Miejską na wniosek K
omisji, innych Komisji Rady Miejskiej, grupy minimum pięciu radnych oraz klubu radnych. Wniosek ten winien zawierać zakres kontroli.§ 5
Przedmiotem kontroli są zadania własne określone w Statucie Gminy Radków oraz innych przepisach zobowiązujących Z
arząd do ich wykonania.Dotyczą one między innymi:
Kontrolę realizacji zadań przeprowadza się pod względ
§ 6
1. Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący a w razie jego nieobecności jego zastępca.
2. W celu przeprowadzenia czynności kontrolnych przewo
dniczący Komisji Rewizyjnej wyznacza zespół kontrolny składający się z minimum 3 członków Komisji oraz przygotowuje upoważnienie, o którym mowa w ust. 3.3. Do przeprowadzenia kontroli upoważnia imienne upoważnienie dla osoby kierującej zespołem kontrolnym, wyst
awione przez przewodniczącego Rady.Upoważnienie to winno zawierać:
4. Kontrolę przeprowadza się w dniach i godzinach pracy obowiązujących w danej jednostce kontrolowanej. W i
nnych uzasadnionych wypadkach czas trwania podlega uzgodnieniu przez komisję kontrolującą z kierownikiem jednostki kontrolowanej.§ 7
1. Przed r
ozpoczęciem kontroli Komisja kontrolująca w okresie minimum 3 dni zawiadamia kierownika jednostki kontrolowanej o przedmiocie kontroli , dołączając kserokopię upoważnienia, o którym mowa w § 6 ust. 3.O powyższym powiadamia się też Zarząd Miejski.
2. Kontr
ola musi być rzetelna i obiektywna ustalając stan faktyczny. W razie stwierdzenia nieprawidłowości i uchybień winna wskazywać ich przyczyny i skutki, osoby odpowiedzialne za ten stan. W przypadku stwierdzenia osiągnięć i przykładów godnych upowszechniania winna wskazywać osoby, które się do tego w znaczny sposób przyczyniły.§ 8
1. Komisja kontrolująca dokonuje ustaleń na podstawie d
owodów, do których zalicza się w szczególności: dokumenty i dowody rzeczowe, dane ewidencji i sprawozdawczości, zeznania świadków, opinie biegłych, pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.2. Pracownicy kontrolowanej jednostki obowiązani są udzielać wyczerpujących ustnych i pisemnych wyjaśnień w spr
awach dotyczących kontroli.§ 9
1. Ustalenia kontroli opisuje się w protokole, który winien być sporządzony w ciągu 14 dni od zakończenia kontroli i przedłożony do Przewodniczącego Rady Miejskiej i do jednostki kontrolowanej.
2. Protokół winien zawierać:
a) zastrzeżenie, że służy do użytku służbowego,
b) nazwę jednostki kontrolowanej, adres, imię i nazwisko kierownika jednostki,
c) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,
d) skład komisji kontrolującej oraz datę i numer upoważ
e) przedmiot kontroli,
f) stwierdzone nieprawidłowości i uchybienia, ich prz
yczyny i skutki, wskazanie osób odpowiedzialnych,g) dane o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu.
§ 10
1. Protokół z kontroli podpisują wszystkie osoby wchodzące w skład komisji kontrolującej oraz kierownik jednostki ko
ntrolowanej.2. Protokół z kontroli winien być przedłożony Radzie Mie
jskiej, która na najbliższej sesji nada dalszy bieg sprawie.§ 11
1. Komisja przed zgłoszeniem wniosku o udzielenie absolut
orium Zarządowi Miejskiemu wnikliwie bada wykonanie budżetu gminy. W tym celu Komisja w okresie nie krótszym niż 2 miesiące przed sesją poświęcona przyjęciu sprawozdania z wykonania budżetu dokonuje, objętej planami pracy, kontroli Zarządu Miejskiego w zakresie gospodarki finansowej gminy.2. Komisja opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi. Wnioski te winny być także przesłane Regi
onalnej Izbie Obrachunkowej.3. Przewodniczący Komisji przedkłada wnioski, o których mowa w ust. 2 przewodniczącemu rady w ciągu 7 dni od zakończenia prac nad w/w tematem, jednak nie później niż do 31 marca roku następnego po roku, którego dotyczy sprawozdanie.
§ 12
1. Komisja opiniuje na piśmie zamiar powierzenia radnemu wykonania pracy na podstawie umowy
– zlecenia albo zamiar udzielenia radnemu zamówienia publicznego w zakresie nie objętym przepisami o zamówieniach publicznych.2. Przewodniczący Komisji przedkłada opinie w sprawie, o której mowa w ust. 1 przewodniczącemu Rady w term
inie 7 dni od daty otrzymania pisemnej prośby o wydanie opinii.§ 13
1. Ko
misja opiniuje na piśmie wniosek o odwołanie Zarządu z wyjątkiem Burmistrza oraz wniosek o odwołanie Burmistrza.2. Opinię w powyższej sprawie przekazuje się jak w § 12 ust. 2.
§ 14
Komisja wydaje także opinie w sprawach określonych w uchwałach Rady Miejsk
iej.